Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
11. januára 2016 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MDVRR: Zástupcovia V4 rokovali o emisnom škandále VW

BRATISLAVA 11. januára –

Zástupcovia V4 rokovali o emisnom škandále VW a jeho riešeniach

Zástupcovia Slovenska, Českej republiky, Poľska a Maďarska sa dnes stretli v Prahe, aby sa navzájom informovali o priebehu kauzy „Dieselgate“ (emisný škandál automobilky Volkswagen) v členských krajinách V4. Súčasťou rokovaní boli aj dôsledky kauzy na používateľov a na výrobcov v jednotlivých krajinách a plánované opatrenia do budúcnosti. „Zhodli sme sa na tom, že zvolávacie akcie budú v iniciačnej fáze na dobrovoľnej báze. Je však potrebné vyvinúť preventívne legislatívny rámec, aby sa zabránilo takýmto situáciám v budúcnosti,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja František Palko, ktorý Slovensko na stretnutí zastupoval. Zároveň je podľa Palka potrebná koordinácia postupov medzi členskými štátmi EÚ a spolupráca všetkých schvaľovacích úradov v EÚ.

Štátny tajomník Palko svojich rokovacích partnerov, ktorými boli minister dopravy Českej republiky Dan Ťok, námestník ministra infraštruktúry a stavebníctva Poľskej republiky Jerzy Szmit a štátny tajomník Národného rozvojového ministerstva Maďarskej republiky Zsolt László Becsey, informoval, že u nás by sa tento problém mohol týkať viac ako 46-tisíc áut, ktoré si ľudia kúpili od oficiálnych predajcov. V ČR je počet dotknutých vozidiel, u ktorých je indikovaná nezhoda so schváleným typom, okolo 150-tisíc. Poľský námestník ministra informoval svojich partnerov, že preverujú, či nedošlo k porušeniu ochrany spotrebiteľa. V Poľsku sa problém týka asi 140-tisíc áut. Maďarsko predpokladá, že zástupca výrobcu a dovozca vyvinie iniciatívu na kontrolu dotknutých vozidiel. V Maďarskej republike sa to vzťahuje na približne 40-tisíc vozidiel.

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka po tom, čo americká Agentúra pre životné prostredie zverejnila informáciu, že nemecká automobilka vybavila svoje automobily dieselovými motormi TDI softvérom, ktorý znižoval množstvo vznikajúcich oxidov dusíka (NOx) počas laboratórnych testov výfukových plynov, aby jeho vozidlá splňovali zákonný limit. Podľa posledných informácií z nemeckého typového schvaľovacieho úradu KBA – Kraftfahrt Bundesamt, technické opatrenia na zabezpečenie zhody, ktoré VW prezentoval KBA, boli schvaľovacím úradom akceptované. VW bude organizovať zvolávanie dotknutých vozidiel vzhľadom na emisie NOx. Zvolávať podľa typov motorov by sa malo začať v marci. KBA by malo pred zvolaním vozidiel vypracovať informácie, aké kontroly na príslušných typoch bude potrebné vykonať.

Martin Kóňa
hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

jb;qq

Odporúčané články

MDVRR: Plavba na Dunaji je naďalej do odvolania pozastavená MDVRR: Záujem o Slovensko prevyšuje očakávania

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies