Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
25. februára 2016 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MDVRR: Tunel Višňové má už dva kilometre

BRATISLAVA 25. februára –

Výstavba najvyššieho diaľničného mosta aj najdlhšieho diaľničného tunela na Slovensku ide podľa plánu. Najvyšší, až 84 m vysoký diaľničný most Valy na trase kysuckej D3 už stojí. V tuneli Višňové práve dnes stavebníci dosiahli míľnik dvoch vyrazených kilometrov, pričom práce sú v miernom predstihu. Po dnešnom kontrolnom dni na stavbách diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité a D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala to skonštatoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

„Obe tieto stavby sú mimoriadne technicky aj investične náročné. Aj preto som sa chcel presvedčiť, že budúcej vláde odovzdávame kvalitne rozbehnuté projekty, ktoré nemajú meškanie,“ povedal J. Počiatek. Po dnešnom kontrolnom dni je jasné, že výstavba v prípade tunela Višňové ide nielen podľa plánu, ale je v miernom predstihu. Z nového diaľničného úseku na severe Slovenska D3 Svrčinovec – Skalité sa vodiči budú môcť tešiť už tento rok.

Najdlhší slovenský diaľničný tunel Višňové bude po sprevádzkovaní v roku 2019 súčasťou južného obchvatu Žiliny. Vodičom oproti dnešnej trase ušetrí zhruba desať minút času. Aktuálne sú vyrazené prvé dva kilometre tohto tunela. Prerazenie oboch tunelových rúr by malo byť ukončené v decembri 2017 a celý úsek má byť motoristom odovzdaný na konci roku 2019. Celková dĺžka tunela Višňové bude 7 520 metrov a vodič, ktorý využije tento úsek namiesto pôvodnej trasy, ušetrí vo svojej nádrži približne pol litra paliva.

Podľa plánov pokračuje aj výstavba na úseku diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým, ktorá vedie mimoriadne náročným terénom. Hotová má byť už v priebehu tohto roku. Jeho súčasťou je aj najvyšší diaľničný most na Slovensku. Most „Valy“ bude stáť vo výške 84 metrov nad terénom a je súčasťou križovatky Svrčinovec. Most sa navyše bude vyznačovať európskou raritou – vetrolamom. Ten bude tvoriť 8 lamiel pod uhlom 45°, aby bol zabezpečený výhľad z mosta na okolie troch štátov. Podobné vetrolamy sú už len na mostoch v Chorvátsku a vo Francúzsku. Dokopy bude na tomto diaľničnom úseku až 29 mostných objektov. Po jeho otvorení vodiči smerujúci do Poľska ušetria približne 9 minút svojho času, čo je zhruba polovica doby, ktorú strávia v aute na tejto trase dnes.

Technické parametre stavieb:
D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala
Líniová dĺžka stavby: 13 510 m
Počet mostných objektov: 7
Dĺžka mostných objektov: 2 626 m
Počet križovatiek: 1 (Lietavská Lúčka)
Počet odpočívadiel: 1 (Turie)
Počet tunelov: 1 (Višňové 7 520 m)
Zmluvný začiatok výstavby: 06/2014
Lehota výstavby: 2 010 kalendárnych dní (5,5 roka)
Ukončenie výstavby: 12/2019

D3 Svrčinovec – Skalité – št. hr. SK/PL
Líniová dĺžka stavby: 15 460 m
Počet mostných objektov: 29
Počet križovatiek: 2 (Svrčinovec, Skalité)
Počet odpočívadiel: 1 (Čierne – malé obojstranné)
Počet tunelov: 2 jednorúrové (Poľana 898 m, Svrčinovec 420 m)
Zmluvný začiatok výstavby: 10/2013 (11/1997 – Skalité – št.hr. SR/PL)
Lehota výstavby: 1 095 kalendárnych dní (3 roky)
Ukončenie výstavby: 10/2016

Martin Kóňa
hovorca Ministerstva dopravy,
výstavby a regionálneho rozvoja SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

jb;dn

K téme

MDVRR: Plavba na Dunaji je naďalej do odvolania pozastavená MDVRR: Záujem o Slovensko prevyšuje očakávania

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.