Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
29. apríla 2016 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MDVRR: Tunel Ovčiarsko pri Žiline je prerazený

BRATISLAVA 29. apríla –

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely sa dnes zúčastnil na finálnom prerazení tunela Ovčiarsko. Tento tunel je súčasťou diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý tvorí súčasť budovaného južného obchvatu Žiliny.
„Najintenzívnejšia výstavba v rámci slovenských diaľnic prebieha v súčasnosti práve v žilinskom regióne. Dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je plánované na rok 2018. Verím, že obyvatelia Žiliny pocítia odľahčenie preťaženej dopravy vo svojom meste,“ povedal počas slávnostnej prerážky tunela minister R. Brecely. V súčasnom období sa plynulou diaľnicou dostanú vodiči z Bratislavy až po Hričovské Podhradie. Stavebné práce v Žilinskom kraji prebiehajú na viacerých diaľničných úsekoch D1 a D3.
Na úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sa pripojí privádzač Lietavská Lúčka, ktorého výstavba by sa mala začať už tento rok a dokončenie je plánované v roku 2018. Južný obchvat Žiliny bude finálne dokončený až po dostavbe nadväzujúceho úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorý má byť odovzdaný do prevádzky koncom roka 2019.

Diaľničný úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je jeden z najťažších, ktorý bude z veľkej časti vedený nadzemnými estakádami a v dvoch tuneloch (Ovčiarsko, Žilina). Projekt je fázovaný, pričom 1. fáza projektu bola zrealizovaná a financovaná z Operačného programu Doprava 2007 – 2013. Druhá fáza projektu bude financovaná z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra 2014 – 2020. Náklady na úsek sú podľa zmluvy o dielo 427 miliónov eur bez DPH.

Technický popis projektu:
Južný obchvat Žiliny ma od Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku celkovú dĺžku 11,32 kilometra. Úsek sa začína v Hričovskom Podhradí v križovatke diaľnic D1 a D3. Trasa je navrhnutá po estakáde, ktorá križuje železničnú trať ŽSR Bratislava – Žilina a cestu I/18. Následne vchádza do tunela Ovčiarsko. Po vyústení z východného portálu tunela sa diaľnica dostáva do Žilinskej kotliny, ktorou prechádza južne od obce Bitarová, križuje cestu III/5183 a vstupuje do širokého údolia Bitarovského potoka. Morfologický výbežok Dúbravy prekonáva diaľnica tunelom Žilina, za ktorým sa dostáva do doliny Rajčianky. V tomto úseku je diaľnica vedená po estakáde medzi Lietavskou Lúčkou a žilinskou Bytčicou. Úsek sa končí v mieste napojenia na plánovanú križovatku Lietavská Lúčka a v nej na privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Od tejto križovatky sa už začína ďalší úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové.

Karolína Ducká
Hovorkyňa Ministerstva dopravy,
výstavby a regionálneho rozvoja SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

jb;dn

Odporúčané články

MDVRR: Plavba na Dunaji je naďalej do odvolania pozastavená MDVRR: Záujem o Slovensko prevyšuje očakávania

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies