Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
1. júla 2014 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MDVRR SR: SR má zmodernizovaných ďalších 20 kilometrov železnice

BRATISLAVA 1. júla –

Štvrtý z veľkých železničných projektov v rámci aktuálneho obdobia eurofondov je hotový. Za účasti ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka bola dnes v Trenčianskej Teplej odovzdaná do užívania zmodernizovaná železničná trať v úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša.
„S podporou Európskej únie sme od roku 2007 zmodernizovali 57 kilometrov železničných tratí a rozostavali sme ďalších 43 kilometrov. Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc a cestujúca verejnosť sa môže tešiť zo zvýšenej bezpečnosti, kvality, ale najmä z rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu,“ uviedol počas slávnostného ukončenia stavby minister J. Počiatek. „Naším cieľom je postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom tak, aby bezpečná a ekologická železničná doprava opäť získala konkurenčné výhody, tak v osobnej, ako aj v nákladnej doprave,“ dodal J. Počiatek.
Modernizácia železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov a nadväzuje na úseky Zlatovce – Trenčianska Teplá a Beluša – Púchov, ktoré sa v súčasnosti rekonštruujú. V rámci úseku v dĺžke 20 kilometrov sa zmodernizovala technická infraštruktúra vrátane zastávok a železničných staníc. Účelom modernizácie železničnej siete ŽSR bolo zlepšenie technického stavu infraštruktúry, ktorá je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V. Okrem komplexnej modernizácie železničnej trate, trakčného vedenia, zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia boli vybudované, resp. zmodernizované aj nástupištia s bezbariérovým prístupom pre cestujúcich a mimoúrovňové kríženia železničnej trate pre cestnú dopravu, resp. pre verejnosť. Stavba bola realizovaná od roku 2009 a to bez úplného vylúčenia prevádzky.
Tento projekt je súčasťou Operačného programu Doprava 2007 – 2013, v prioritnej osi č.1 (železničná infraštruktúra). Celkové oprávnené náklady sú vo výške 275 651 749 eur, Európska únia Slovensku refunduje 231 139 505 eur. EK schválila žiadosť o finančný príspevok na projekt v júni 2013.

Martin Kóňa
hovorca Ministerstva dopravy,
výstavby a regionálneho rozvoja SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

jb;dn

Odporúčané články

MDVRR: Plavba na Dunaji je naďalej do odvolania pozastavená MDVRR: Záujem o Slovensko prevyšuje očakávania

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies