Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
29. februára 2016 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MDVRR: Most v Komárne už má schválené peniaze z eurofondov

BRATISLAVA 29. februára –

Nový cestný most v Komárne už má schválené peniaze z eurofondov

Slovenské Komárno a maďarský Komárom bude spájať nový cestný most. Európska komisia schválila viac ako 100 miliónov eur na tento cezhraničný projekt v rámci Nástroja na prepájanie Európy. Slovenské ministerstvo dopravy spolu s maďarským ministerstvom národného rozvoja plánujú ďalšie spoločné projekty. Zamerajú sa aj na modernizáciu prístavov na Dunaji.

„Slovensko a Maďarsko sú dobrí susedia. Potrebujeme budovať cestné spojenia, ktoré zlepšia podmienky pre rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartujú rozvoj turistiky a cestovného ruchu v strede Európy. Projekt výstavby mostu Komárno – Komárom je učebnicovým príkladom toho, na čo majú slúžiť eurofondy – spájať susedov a krajiny bezpečnými cestami,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek.

Nástroj na prepojenie Európy (program CEF – Connecting Europe Facility) slúži na financovanie projektov, ktoré doplnia chýbajúce spojenia v energetickej, dopravnej a digitálnej sieti Európy. Jedným z jeho všeobecných cieľov je posilniť prínos vnútrozemských vodných ciest a prístavov k trvalo udržateľnej európskej sieti nákladných dopravných ciest, najmä koridorov hlavnej siete TEN-T. Prioritou sú okrem iného projekty poskytujúce zlepšenie prístupu k prístavom a spojenie vnútrozemských prístavov so železničnými a cestnými úsekmi základnej siete TEN-T. A práve toto spĺňa projekt cestného mostu Komárno – Komárom, pretože prispeje k modernizácii hlavnej siete TEN-T, konkrétne koridoru Rýn – Dunaj a k lepšej dostupnosti prístavov Komárno a Komárom.

Navrhovaná verzia mosta je asymetrický most s jedným pylónom a závesnými káblami. Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi. Na prítokovej strane vozovky sa nachádza obojsmerný chodník pre chodcov o šírke 1,80 m a druhej strane (odtokovej) je plánovaná cyklotrasa o šírke 2,5 m. Stavebný projekt mostu a príjazdových ciest na oboch stranách hranice je rozdelený na časti, ktoré majú postaviť maďarská a slovenská strana. Na úsek, ktorý je v gescii Slovenska, sa v súčasnosti pripravuje verejné obstarávanie. Ministerstvo dopravy predpokladá začatie výstavby ešte v tomto roku. Most by mal byť hotový v roku 2018.

Celkový odhadovaný rozpočet projektu je vyše 117 miliónov eur. Slovensko získa z fondov EÚ na projekt viac ako 47,6 mil. eur, Maďarsko môže počítať s príspevkom vo výške viac ako 52,5 mil. eur.

Ďalšia spolupráca s Maďarskou republikou
Ministerstvo dopravy pripravuje spolu so svojim maďarským partnerom nové projekty s ambíciou financovania z programu CEF. Tak ako pri všetkých eurofondových projektoch, aj v prípade projektov rozvoja vodných ciest a prístavov je potrebné a vyžadované vypracovanie strategických plánov rozvoja a štúdie uskutočniteľnosti. Na oba dokumenty, ktoré majú slúžiť ako podklad k modernizácii prístavov Komárno a Komárom, chce Slovensko a Maďarsko získať financie v rámci aktuálnej výzvy na predkladanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok.

Martin Kóňa
hovorca Ministerstva dopravy,
výstavby a regionálneho rozvoja SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

jb;dn

Odporúčané články

MDVRR: Plavba na Dunaji je naďalej do odvolania pozastavená MDVRR: Záujem o Slovensko prevyšuje očakávania

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies