Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
19. októbra 2017 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

PELLEGRINI: Oficiálne stanovisko vicepremiéra pre investície a informatizáciu k výsledkom prieskumu PAS

BRATISLAVA 19. októbra –

„Výsledky prieskumu Podnikateľskej aliancie Slovenska sú plne v súlade s aktivitami úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu“. Uviedol to podpredseda vlády Peter Pellegrini v reakcii na výsledky prieskumu. Podnikatelia v ňom považujú za najviac potrebné, aby sa obmedzilo dokladanie potvrdení úradom a obmedzilo sa opakované dokladanie osobných či firemných údajov a listín.

„Na našom úrade sme presne trafili klinec po hlavičke. Do legislatívneho procesu sme predložili zákon, ktorý odstraňuje povinnosť prinášať na úrady rôzne typy potvrdení – výpis z listu vlastníctva, z obchodného registra, živnostenského registra a výpis z registra trestov. Všetky tieto údaje štát k dispozícii v reálnom čase má a úrady si ich po integrácii na registre budú môcť získavať sami. Nevidím žiadny dôvod, aby nám občania či firmy takéto dokumenty, častokrát aj niekoľkokrát za rok, museli nosiť osobne,“ uviedol P. Pellegrini. Zákon by mal začať platiť v prvej polovici budúceho roka.

Ide o prvý krok z celého radu opatrení, ktoré postupne majú prispieť k naplneniu princípu jedenkrát a dosť. Ten hovorí, že pokiaľ štát už o občanovi alebo firme nejaký údaj má, nebude ho viac vyžadovať, ale si ho získa sám. Podobné odbúranie papierovania už ÚPVII nedávno predstavil aj pri elektronickom podávaní žiadostí o eurofondy v jeho systéme ITMS 2014+. Počet povinných príloh k žiadosti o príspevok sa výrazne znížil. Kým doteraz musel žiadateľ ako povinné prílohy žiadosti o NFP predkladať viaceré potvrdenia od štátnych orgánov a inštitúcií (napríklad daňového úradu, od všetkých zdravotných poisťovní, či Sociálnej poisťovne), po novom si tieto údaje budú získavať riadiace orgány priamo z dostupných registrov a nebudú tým obťažovať samotných žiadateľov.

Úrad podpredsedu vlády bude v priebehu nasledujúcich mesiacov predstavovať aj ďalšie opatrenia, ktoré by mohli pomôcť znížiť rozbujnenú byrokraciu na Slovensku.

Janka Burdová
riaditeľka Komunikačného odboru Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu

K téme

ITAPA AI & Robotics 2024: Umelú inteligenciu musíme vedieť regulovať. Pozor však, aby sme nezabili inovácie Zásoby pitného režimu do karanténnych centier a na hranice

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.