Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
30. mája 2016 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MV SR: Denník N hrubo zavádza

BRATISLAVA 30. mája – Denník N vo svojom článku Kaliňákovo ESO je znova na začiatku… hrubo zavádza svojich čitateľov s cieľom kritizovať reformu verejnej správy bez akýchkoľvek dôkazov a reálnych podkladov.
Zo zverejneného textu je zrejmé, že autorka nielen nerozumie reforme verejnej správy, ale si ani nedala tu námahu, aby si dôkladne prečítala, o čom je Operačný program Efektívna verejná správa, ktorý je nadstavbou reformy ESO začatou v roku 2012.
Počas štyroch rokov reforma ESO ušetrila nie odhadovaných 700 miliónov eur, ale jednu miliardu eur. Išlo totiž v drvivej väčšine prípadov o štrukturálne zmeny, ktoré sa prejavili v každom z ďalších rokov. Všetky úspory sú zahrnuté v návrhoch štátneho rozpočtu na jednotlivé roky. Nepotrebujeme, aby nás Denník N chválil, stačí, že to urobia naozaj nezávislé inštitúcie ako Medzinárodný menový fond a OECD. To, že ide o úspešnú reformu, svedčí aj fakt, že ju po vzore Slovenska odporučili prijať aj v Srbsku a systém klientskych centier chcú po návšteve poslancov z českej poslaneckej snemovne implementovať aj u našich západných susedov.
Cieľom reformy verejnej správy bolo reformovať miestnu štátnu správu, ktorá zostala v mestách rozdrobená a občan musel kvôli vybavovaniu jednej veci zväčša navštíviť niekoľko úradov. Primárnym cieľom bolo dostať všetky služby štátu pod jednu strechu, oddeliť služby na front Office a back Office, čo má aj výrazný protikorupčný charakter, keďže jeden úradník žiadosť prijíma, ale iný o nej rozhoduje. Momentálne je po celom Slovensku otvorených 49 klientskych centier, ďalších desať sa buduje a v ďalších mestách hľadáme vhodné lokality, kde klientské centrum otvoríme tak, aby nemusel so svojimi žiadosťami obiehať občan, ale jeho žiadosť samotná. Čo sa aj podarilo a príkladom toho je známy dopravný inšpektorát, ktorý sídlil na Kopčianskej ulici v Bratislave. Čas na vybavenie jedného auta sa nám vďaka ESO podarilo znížiť z pôvodných 3:24 hodiny na 18 minút.
Aj preto sme radi, že reformu ESO neobišla bez povšimnutia Európska únia a odporučila nám rozšírenie reformy ESO z miestnej štátnej správy na ostatné oblasti.
Ak by si redaktorka podrobne prečítala Operačný program Efektívna verejná správa, ktorý má byť nadstavbou ESO, vedela by, že podstatou nadstavby ESO je prienik naprieč súdnictvom, daňami a colníctvom a budovanie analytických kapacít v podobnej štruktúre ako funguje IFP.
Keby reforma ESO nebola úspešná, Európska únia by nepodporila náš ďalší program, ktorý sme pripravili a posunuli ako nadstavbu ESO a ďalšie jeho funkcie, ktoré slúžia občanom.

Tlačový odbor kancelárie Ministerstva vnútra SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

es;bl

Odporúčané články

10 pravidiel, aby ste boli fit Sleduj ma. Na každom kroku…

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

Odporúčame

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...