Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
17. októbra 2017 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MDV: V Komárne začínajú stavať most

KOMÁRNO/ KOMÁROM / BRATISLAVA 17. októbra –

Slávnostné poklepanie základného kameňa nového komárňanského mosta za účasti premiérov Slovenska a Maďarska sa dnes konalo v maďarskom Komárome. Stavba cestného mosta je spoločným projektom oboch krajín. Zaplatí ho Európska únia v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Dokončený má byť v roku 2019.

„Mosty oddávna spájali nielen brehy riek, ale aj národy a ľudí. Som rád, že tento most prepojí komunity žijúce na oboch brehoch. Pracujeme na tom spolu s maďarskými partnermi, čím sa nám darí napĺňať aj jednu z priorít programového vyhlásenia vlády,“ povedal Robert Fico, predseda vlády SR v slávnostnom príhovore.

Nový most cez rieku Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom bude postavený o 200 metrov vyššie (proti prúdu rieky) od existujúceho železničného mosta. V súčasnosti je v Komárne pre automobilovú dopravu prístupný jediný most – Alžbetin, ktorý bol otvorený ešte v roku 1892 a nemôže ho využívať nákladná doprava.

„Nové cestné spojenie zlepší podmienky na rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartuje rozvoj turistiky a cestovného ruchu. Most Komárno – Komárom bude spájať susedov bezpečnou cestou“, povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Viktor Stromček.

Nový most bude asymetrický s jedným pylónom a závesnými káblami. Oceľový pylón bude na prítokovej strane mosta, nakláňajúci sa priečne ponad most. Výška od úrovne vozovky po najvyššie napojenie kábla predstavuje 91,40 m. Pylón bude z ocele, v spodnej časti vybetónovaný.

Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi. Šírka vozovky medzi zábradliami bude 11,50 m. Na prítokovej strane mosta sa nachádza obojsmerný chodník pre chodcov so šírkou 1,80 m a na druhej strane je plánovaná cyklotrasa so šírkou 2,5 m. Dĺžka stavby je 2 508 m.

Na most nadväzujú príjazdové cesty, ktoré si každá krajina buduje sama. Prístupová komunikácia na maďarskej strane Dunaja bude realizovaná v dvoch jazdných pruhoch a pripojí sa k hlavnej ceste č. 1 kruhovým objazdom.

Na slovenskej strane je plánovaný 600 m cestný úsek s dvoma jazdnými pruhmi pripojený k ceste I/63 kruhovým objazdom. Stavebné práce na príjazdovej ceste sa začali v októbri 2016 a ich dokončenie je viazané na hotové mostné teleso. Koordinátorom projektu je maďarská strana. Náklady a zodpovednosť za výstavbu mosta sú rozdelené medzi obe krajiny. Celkový rozpočet na projekt je 117 726 283,00 EUR, z toho pre Slovensko je 55 938 957,00 EUR a pre Maďarsko je 61 787 326,00 EUR. Európska únia hradí 85 % rozpočtu z CEF.

Slovenská republika spolu s Maďarskou republikou pripravuje nové projekty s ambíciou financovania z Programu CEF. Ide o projekty pre vytvorenie Master plánu prístavov Komárno a Komárom a následne štúdiu uskutočniteľnosti ako hlavného strategického rozvojového dokumentu týchto prístavov na nasledujúce roky. Obidva projekty boli vybrané v rámci druhej výzvy Nástroja na prepájanie Európy. Maďarská strana predložila projekt prístavu Komárom, MDV SR predložilo projekt prístavu Komárno.

Karolína Ducká
hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR

K téme

Nový cestovný poriadok ZSSK: Z Bratislavy do Košíc, Šale, Prievidze a zo Zvolena do Košíc sa dostanete budúci rok podstatne rýchlejšie Do aplikácie Ideme vlakom pribudli Nákup medzinárodných cestovných lístkov aj „Obľúbení cestujúci“

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.