Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
30. apríla 2015 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

ÚRAD VLÁDY: Ďalšie žaloby za klamstvá Plus 7 dní

BRATISLAVA 30. apríla – Po tom, čo týždenník Plus 7 dní odmietol uverejniť opravu a ospravedlnenie za preukázateľne lživé články o využití vládneho auta manželkou premiéra, ktoré nebolo vládnym vozidlom a údajnom lukratívnom mieste pre syna premiéra, ktoré bolo brigádou, týždenník pokračuje v ťažení proti R. Ficovi uverejňovaním ďalších lží.
Vo svojom najnovšom vydaní sa týždenník snaží klamlivo nahovoriť verejnosti, že zdroje na riešenie reštrukturalizácie Váhostavu pôjdu na úkor peňazí daňových poplatníkov. Táto konštrukcia je lživá, pretože prijaté riešenie situácie nezabezpečených veriteľov Váhostavu pozostáva aj z odkúpenia nevyplatených pohľadávok zdrojmi štátnej Slovenskej záručnej a rozvojovej banky, ktoré však štát následne využitím legitímnych právnych nástrojov získa z Váhostavu. To znamená, že koncovým zdrojom financií na pomoc nezabezpečeným veriteľom nie je štát, a teda peniaze daňových poplatníkov, ale zdroje spoločnosti Váhostav.
Napriek tomu dnes týždenník Plus 7 dní na viacerých miestach opakuje svoju lživú konštrukciu. V pravidelnej ankete na strane 17 sa sugestívne pýta respondentov, či ich potešilo, „že dlhy Váhostavu voči subdodávateľom zaplatíme zo štátnych peňazí?“, v úvodníku článku na strane 126 tvrdí, že firmu Váhostav „zachraňuje Fico z peňazí všetkých“ a rovnako v závere komentára šéfredaktora M. Luknár ironicky konštatuje, že nám nevadí, „že dlhy Váhostavu zaplatíme z našich peňazí, …“. V jednom vydaní týždenník teda trikrát zopakoval tvrdenie, ktoré sa nezakladá na pravde.
Riešenie reštrukturalizácie Váhostavu sa týždenník snaží spochybniť aj opozíciou opakovaným mýtom o prepojení podnikateľa J. Širokého na stranu SMER – sociálna demokracia, pričom oficiálne výročné finančné správy strany dokazujú, že tento podnikateľ nikdy peniaze strane nedaroval.
Napriek tomu týždenník opakuje tento mýtus, pričom sa odvoláva na údajne uniknuté depeše diplomatov USA, ktoré majú vo všeobecnosti povesť „jedna pani povedala“, a teda nulovú dôveryhodnosť.
Vzhľadom na to, že týždenník Plus 7 dní aj v najnovšom vydaní pokračuje v zverejňovaní lží na adresu vlády SR, bude predseda vlády žiadať v súlade s tlačovým zákonom o uverejnenie opravy týchto nepravdivých tvrdení. Ak si týždenník nesplní túto povinnosť, vyplývajúcu zo zákona, podá na neho predseda vlády žalobu.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

es;bl

K téme

Zbierka okuliarov v Dúbravke zlomila rekord Ministerstvo kultúry hádže slovenských filmových producentov cez palubu

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.