Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
30. septembra 2014 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Trochu odľahčenia a vtipu sú v bankovej reklame potrebné

BRATISLAVA 30. septembra – Pri tvorbe bankových a poistných produktov nemajú tvorivosť a fantázia hranice, tvrdí Zuzana Krenyitzká, riaditeľka úseku marketingu vo Wüstenrot poisťovni a stavebnej sporiteľni.

Nedávno ste otvorili pri vašej centrále v Bratislave štýlovú kaviareň, v ktorej teraz sedíme a jej meno sa podobá na názov vašej spoločnosti. Je aj tento podnik súčasťou komunikačnej kampane s potenciálnymi zákazníkmi alebo ste jeho otvorením sledovali niečo iné?

Podobnosť nie je náhodná, Wcafe je štýlová kaviareň vytvorená v priestoroch kedysi známej bratislavskej budovy z 50-tych rokov 20. storočia. Wüstenrot poisťovňa je vlastníkom priestorov aj majiteľom obchodnej značky, prevádzkovateľom kaviarne je však spoločnosť DAMARA NITRA. Chceli sme vytvoriť značku, ktorá obsahuje prvok loga Wüstenrot, aby sme sa so značkou identifikovali. Zvyšok loga plne korešponduje s jedinečným štýlom kaviarne. Ak je niečo príjemné, ľuďom sa to páči a radi sa tam vracajú, s radosťou to zahrnieme do našej komunikačnej kampane. Spolu s prevádzkovateľmi sme chceli vytvoriť priestor pre príjemné obchodné rokovania a posedenia pre zamestnancov a návštevníkov z blízkeho aj vzdialenejšieho okolia a myslím, že sa to podarilo.

Vaši kolegovia z branže nám tvrdili, že reklama na bankové produkty musí byť trochu zábavná, aby zaujala, ale nemá byť otravná. Kde je podľa vás hranica medzi tým?

Hodnotenie reklám je veľmi subjektívna záležitosť. Vtipná pointa nie je na škodu, môže „vytiahnuť“ konkrétnu reklamu z niekoľkominútového bloku reklám do pozornosti divákov. Niekedy sa však môže stať, že vtipná pointa „prehluší“ hlavné posolstvo reklamy. V konečnom dôsledku klient pozná vtipný príbeh, nevie však konkrétne identifikovať, ku ktorému produktu či značke sa vzťahuje. Aj tá najlepšia reklama sa môže stať otravnou pri príliš častom nasadení. Hranica medzi zaujímavou a otravnou je vtedy naozaj veľmi tenká. Ak si verejnosť zapamätá posolstvo, v konečnom dôsledku reklama splnila svoj účel. Banky a finančné inštitúcie boli a vždy budú seriózne inštitúcie, čo samozrejme vyplýva z charakteru ich činnosti. Myslím, že v súčasnej záplave bankových a poistných produktov na trhu, je trochu odľahčenia a vtipu v reklame potrebné, a to nielen vo finančnom sektore. Okrem toho Slováci majú radi humor a vtip.

Na komunikáciu ste si tento rok zvolili aj IC vlak, prečo ste si vybrali práve túto formu?

Wüstenrot ako poisťovňa a sporiteľňa rada prináša produktové inovácie, ale hľadá aj nové riešenia v ďalších oblastiach. Táto možnosť prezentácie nás zaujala, nie je všedná a pritom dobre viditeľná. Vlak IC 504 Wüstenrot prechádza celým územím Slovenska, z Bratislavy až do Košíc, všade máme svoje pobočky, a keďže v portfóliu produktov máme aj vynovené cestovné poistenie, je to praktická forma upozornenia cestujúcich na možnosti, ktoré poskytujeme.

Blíži sa sezóna autopoistenia – PZP, chystáte už nejakú kampaň?

Wüstenrot poisťovňa má ako jedna z mála poisťovní komplexnú ponuku produktov autopoistenia, nielen PZP či havarijné poistenie motorových vozidiel Kasko, ale aj poistenie finančnej straty SuperGAP, poistenie čelných skiel a úrazové poistenie Auto. Práve Wüstenrot bol pred rokmi autorom novej kategorizácie automobilov podľa výkonu motora, čo bola zásadná inovácia v PZP, ktorá inšpirovala aj konkurenciu. V tomto roku prinášame zaujímavé cenové aj produktové novinky, o ktorých sa naši klienti dozvedia už začiatkom októbra.

Komunikujete s klientmi cez sociálne siete a čo od toho očakávate?

Sociálne siete sa stali bežnou súčasťou života najmä mladých ľudí. Máme ponuku finančných produktov a služieb pre všetky vekové kategórie klientov a snažíme sa ich osloviť spôsobom, ktorý im je blízky. Máme nový zjednotený FB Wüstenrot Slovensko pre obe spoločnosti. Pripravujeme pre túto komunikačnú skupinu rôzne súťaže a snažíme sa aktuálne postovať vtipnou formou témy, ktoré priamo či nepriamo súvisia s postením či sporením. Komunikácia na sociálnych sieťach je dnes už nevyhnutnou súčasťou celého marketingového komunikačného mixu. Je to jedna z foriem komunikácie, pri ktorej máme možnosť získať v krátkom čase spätnú väzbu, a tá je pre nás dôležitá.

Je dôležité prepojiť v kampani všetky komunikačné kanály?

Áno, je dôležité v konkrétnej kampani prepojiť správne vyselektované komunikačné kanály. Ich výber závisí od produktu alebo služby, na ktorú chceme poukázať a od cieľovej skupiny ľudí, ktorých chceme osloviť. Na zreteli treba mať popritom aj efektívnosť nákladov vynaložených na kampaň.

Aká výhoda pre biznis plynie so spolupráce s vašou sesterskou poisťovňou?

Výhody sú jednoznačné. Klientovi poskytujeme komplexné finančné služby v oblasti sporenia, úverov a poistenia, životného aj neživotného, ako sa hovorí „pod jednou strechou“. Priamo na jednej pobočke poskytneme klientovi cenovo výhodné poistné produkty, ktoré úzko súvisia s bankovými (napr. poistenie dlžnej sumy alebo komplexné poistenia bývania, ktoré je pre klienta Wüstenrotu s 25 % zľavou a niektoré služby dokonca zadarmo). Prinášame klientom rôzne zvýhodnené cross-sellové ponuky, a tak je pre nich ponuka vyplývajúca zo spolupráce stavebnej sporiteľne a poisťovne cenovo výhodnejšia, administratívne jednoduchšia a časovo nenáročná.

Myslíte si, že online produkty majú svoju budúcnosť aj v stavebnom sporení a poistení?

Online priestor sa postupne stáva rovnocenným obchodným pôsobiskom. Nemusíme hovoriť o budúcnosti. Aj v súčasnosti sú vybrané produkty dojednateľné online. Pochopiteľne, opäť je to oblasť, ktorú využívajú určité skupiny klientov. Perspektívne budú asi stále početnejšie, na druhej strane naďalej existuje klientela, ktorá uprednostňuje osobný kontakt a návštevu kamennej pobočky.

Myslíte si, že v rámci bankových sporiacich produktov je ešte čo inovovať?

Tvorivosť a fantázia nemajú hranice, vždy je možné vymyslieť niečo nové. Potom to treba posúdiť aj z hľadiska realizácie, nákladovosti a ďalších hľadísk, a preto sa len tie najprínosnejšie nápady dočkajú realizácie. Je to trochu podobné ako v hudbe alebo móde, tiež sa niekedy pýtame, či je ešte možné vymyslieť niečo nové, keď takpovediac všetko tu už bolo. A predsa, vždy sa dá prísť s niečím ďalším.

Napriek nízkym úrokom Slováci uzatvorili v prvom polroku tohto roka viac zmlúv o stavebnom sporení ako vlani. Prečo je to tak?

Stavebné sporenie stále je a bude jednou z najvýhodnejších foriem sporenia na trhu. Vo Wüstenrot stavebnej sporiteľni majú klienti dlhodobo garantované 2 % ročne na vklady plus štátnu prémiu (v tomto roku 8,5 %, max. 66,39 eur na sporiteľa). To znamená, že náš klient má tohtoročné vklady s úrokom až 10,5 %, čo je v súčasnosti vynikajúce zhodnotenie a pritom môže po určitej dobe sporenia získať garantovaný stavebný úver len za 3 % ročne. Kto si to spočíta, vie, že stavebné sporenie sa mu oplatí. To je dôvod prečo je tých uzatvorených zmlúv o stavebnom sporení medziročne viac. Navyše, konkurencia za ostatné obdobie znížila úrokové sadzby na vkladových produktoch.

Vnímate banky, ktoré v poslednom čase skresávajú úroky na hypotékach ako konkurenciu?

Určite áno, súčasný trh je charakteristický extrémne nízkymi úrokovými sadzbami na úveroch. Náš klient môže splnením určitých podmienok sporenia získať automaticky právny nárok na stavebný úver. To poskytuje iba stavebná sporiteľňa. Štátnu podporu získa stavebný sporiteľ už počas sporenia, nie až pri čerpaní úveru. Wüstenrot poskytuje aktuálne klientom úver na bývanie s úrokom konkurujúcim tým najvýhodnejším hypotékam, pritom náš klient nemusí spĺňať vekový limit do 35 rokov alebo mesačný príjem do stanovenej max. výšky, zároveň má výšku úroku a splátky dlhodobo garantované.

Wüstenrot stavebná sporiteľňa teraz ponúka lákavý úver na bývanie s úrokom 1,99 % na 5 rokov a s garanciou podmienok až na 25 rokov. Bude tento úver dobrou konkurenciu lacným hypotékam? Akú naň máte zatiaľ odozvu zákazníkov?

Vzhľadom k podmienkam, za ktorých možno tento úver získať, je v porovnaní s hypotékami náš úver dostupný širokému okruhu záujemcov. Úver je určený pre nových aj existujúcich klientov a klient ho môže čerpať okamžite, aj bez predchádzajúceho sporenia. Klient môže požiadať o úver počas trvania akcie a v prípade záujmu ho čerpať až do jedného roka od jeho schválenia. Týmto úverom si môže refinancovať aj úver z inej banky. V ponuke je zatiaľ krátko, ale prvé reakcie a výsledky sú skutočne

Prečo by si klient mal vybrať zo širokej ponuky práve vašu sporiteľňu?

Viaceré dôvody som už spomenula. V prvom rade sú to samotné parametre našich produktov – ako jediný na trhu poskytujeme úročenie vkladov 2 % ročne a následného stavebného úveru len 3 % ročne. Výhodné úrokové sadzby máme aj pri úveroch na okamžité financovanie bývania (bez sporenia a bez čakania), ktoré poskytujeme už za 1,99 % ročne. Ďalej sú to dlhodobé garancie podmienok – ako jedna z mála finančných inštitúcií dávame klientovi záruku nemennosti dohodnutej výšky úroku a splátky až na 27 rokov, teda až do úplného splatenia úveru. Okrem toho môže náš klient využívať viaceré zľavy aj v rámci ponuky poistných produktov, a tak len vďaka tomu, že je klientom Wüstenrotu, môže ušetriť nemalé finančné prostriedky ale aj svoj čas.

Kto je Zuzana Krenyitzká
Študovala ekonómiu na Vysokej škole ekonomickej v Bratislave. Svoju marketingovú kariéru začala v Euroteli, kde pôsobila ako Špecialista na podporu predaja a neskôr ako Manažér podpory predaja. Od roku 1997 pôsobila v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde bola výkonnou riaditeľkou dcérskej spoločnosti Milton Public Relations. V roku 1999 založila agentúru AMI Communications Slovakia, kde pôsobila ako výkonná riaditeľka. Od roku 2011 pracovala v OTP Banke, kde bola zodpovedná za marketing. V roku 2013 nastúpila na pozíciu riaditeľky úseku marketingu vo Wüstenrot poisťovni a stavebnej sporiteľni.

Portál BANKY.sk vznikol v roku 1998. Denne prináša aktuálne správy z bankového diania doma i v zahraničí. Okrem správ pravidelne ponúka exkluzívne rozhovory s top manažérmi bánk na Slovensku. Uľahčuje čitateľom orientáciu v bankových produktoch a pomáha im pri správnom výbere. Súčasťou portálu je aj odborné poradenstvo na aktuálne témy, kde sa čitatelia môžu dozvedieť viac o riešení svojich praktických otázok z oblasti bankových služieb. Okrem iného tam nájdete aj aktuálne kurzové lístky a finančné kalkulačky.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Dnes môžu zákazníci McDonald’s kúpou hranoliek urobiť radosť sebe aj druhým. McHappy Day je späť! Záchranár Viliam Dobiáš: Malé deti sa najčastejšie zrania doma, pozor aj na popáleniny

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.