Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
3. júla 2013 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Po železniciach budú jazdiť ďalšie nové osobné vlaky

BRATISLAVA 3. júla – Kvalita cestovania na slovenských železniciach sa zvýšila vďaka novým vlakom. Moderné jednotky jazdiace na prímestských a regionálnych tratiach po celej krajine poskytujú oveľa viac pohodlia a sú spoľahlivejšie ako staršie vozidlá. Možno preto očakávať, že ľudia po skúsenostiach s novou úrovňou eurovlakov budú ešte viac než doteraz využívať osobnú železničnú dopravu na cestu do práce a škôl, ale aj na presun za výletmi a turistikou počas voľných dní, dovoleniek a prázdnin.

Nákup nových osobných vlakov umožňuje Operačný program Doprava (OPD) na roky 2007 až 2013 z finančných prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu, vrátane vlastných zdrojov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko). Riadiacim orgánom OPD je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Po dodaní a zaradení do prevádzky 32 nových vlakových súprav troch typov pribudne ďalších 29 moderných vlakov do roku 2015. Dvadsať dieselových motorových vlakov s nízkou podlahou a deväť dvojsystémových elektrických vlakov za predpokladanú cenu celkom 180 miliónov eur bude prepravovať cestujúcich v okolí Bratislavy a Košíc.

Nový projekt na dodávku vlakov na základe verejného obstarávania je súčasťou náhradných projektov miesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave. Nákup týchto vlakov bude financovaný s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie. „Verím, že tieto vlaky prinesú presun aspoň časti cestujúcich z automobilovej dopravy do železničnej,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Nové vlaky sú podľa neho pre ľudí lákavejšie ako

V rámci prvého projektu obnovy vozidiel získala ZSSK Slovensko počas troch rokov 32 prímestských a regionálnych vlakov, pritom posledný z nich prevzala v máji tohto roku. Tento projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

„Už na prvý pohľad vidieť, že tieto vlaky sa nedajú vôbec porovnávať s tým, na čo sme boli doteraz zvyknutí. A najviac ma teší, že tieto vlaky reprezentujú naozaj dobu, v ktorej žijeme,“ ocenil ich moderný vzhľad a vybavenie minister Počiatek. Zároveň očakáva, že dodávky nových vlakov budú môcť pokračovať aj v budúcom programovom období využívania eurofondov v rokoch 2014 až 2020. Obnovu vlakového parku považuje za strategicky dôležitú pre zvyšovanie atraktívnosti železničnej

Desať nových elektrických poschodových vlakov premáva na tratiach Trenčín – Žilina – Liptovský Mikuláš, Žilina – Čadca, Košice – Poprad, Košice – Lipany, Košice – Čierna nad Tisou. Desať poschodových vlakov push-pull (ťahaný-tlačený) jazdí medzi Kútmi a Novými Zámkami, Novými Zámkami a Komárnom a z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Dvanásť dieselových motorových vlakov preváža cestujúcich v okolí Humenného, Prešova, Košíc, Nových Zámkov, Nitry a Prievidze. Súčasťou projektu bolo aj dodanie dvoch rušňov a úprava desiatich existujúcich elektrických rušňov radu 263.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD:
PO1 – Železničná infraštruktúra
PO2 – Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 – Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 – Železničná verejná osobná doprava
PO7 – Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD „Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013“ je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Železniciam chýbajú zamestnanci, ale aj študenti Siemens Mobility kúpila slovenskú spoločnosť HMH, výrobcu vlakového zabezpečovača MIREL pre štáty V4

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.