Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
7. decembra 2017 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

PELLEGRINI: Eurofondy: Prispejte k zníženiu byrokracie, vyjadrite sa!

BRATISLAVA 7. decembra –

Úrad vicepremiéra Pellegriniho pokračuje v ťažení proti byrokracii. V oblasti eurofondov môžu ďalší krok určiť priamo ľudia žiadajúci či využívajúci tieto zdroje. Sekcia Centrálny koordinačný orgán (CKO) spúšťa anonymný dotazníkový prieskum, v ktorom môžu respondenti hodnotiť aktuálnu administratívnu záťaž.

„Vyzývam nielen starostov, primátorov, podnikateľov a občianske združenia, ale všetkých vás, ktorí ste v tomto programovom období žiadali o eurofondy na svoje projekty, aby ste sa zapojili do nášho prieskumu,“ apeluje generálna riaditeľka sekcie CKO Denisa Žiláková. Považuje prieskum CKO za šancu prispieť k riešeniu problematického javu, s ktorým sa žiadatelia zaručene streli. „Byrokracia pri eurofondoch je totiž povestná, čo je obrovská škoda a brzda rozvoja pre množstvo dobrých aktivít v tejto krajine. V tomto roku sme už urobili veľa krokov, no spoločne môžeme robiť ďalej oveľa viac,“ dodáva.

Dotazníkový prieskum je určený pre žiadateľov a prijímateľov nenávratného finančného príspevku pri projektoch spolufinancovaných z eurofondov v programovom období 2014 2020. Úrad očakáva, že jeho výsledky pomôžu identifikovať, kde je potenciál ďalšieho znižovania byrokracie.

Dotazník pozostáva zo 17 uzavretých i otvorených otázok a pre respondentov bude dostupný online do 31. januára 2018 na stránke vicepremier.gov.sk. po kliknutí: Dotazník administratívnej záťaže žiadateľov a prijímateľov v procese implementácie projektov z fondov EÚ v programovom období 2014-2020.

Podobný dotazníkový prieskum prebehol z iniciatívy CKO aj v programovom období 2007 – 2013. V období od 6. 12. 2013 do 30. 1. 2014 sa doň zapojilo 2137 respondentov a jeho závery pomohli k zapracovaniu vhodných spôsobov zníženia administratívnej záťaže do Systému riadenia európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF), základného dokumentu upravujúceho spôsob čerpania EŠIF. Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu predpokladá, že aj teraz získa podobnú vzorku respondentov. Pre lepšie porovnanie zvolil aj rovnaké časové obdobie, od Mikuláša do konca januára.

Popri vyhlásenom Akčnom pláne na posilnenie transparentnosti a zjednodušenia implementácie EŠIF tak vzniká základ na ďalšie zjednodušovanie procesov presne tam, kde ich ľudia v praxi cítia ako administratívne náročné.

Janka Burdová, riaditeľka

Komunikačný odbor

Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu

K téme

ITAPA AI & Robotics 2024: Umelú inteligenciu musíme vedieť regulovať. Pozor však, aby sme nezabili inovácie Zásoby pitného režimu do karanténnych centier a na hranice

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.