Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
21. júla 2015 VyhláseniaŠtátna správa od PRservis.skSITA Diskusia()

MO: Reakcia na zavádzajúci článok v denníku SME

BRATISLAVA 21. júla – Denník Sme v dnešnom vydaní v článku s titulkom: „Glváč dal zarobiť firme od Rattaja z J&T“ predviedol svojim čitateľom hrubú manipuláciu faktov. Redaktor Peter Kováč narába v článku s nepravdivými a vymyslenými údajmi. Pri zákazke na dodávku pohonných látok pre Ministerstvo obrany SR došlo k výraznej úspore v porovnaní z predchádzajúcim obdobím až 40 percent. Ministerstvo obrany sa touto úsporou pre daňových poplatníkov niekoľkokrát verejne pochválilo.
Autor článku si však túto podstatnú informáciu o úspore nevšimol alebo ju zámerne obišiel. Čitateľom radšej podsunul informácie podľa toho, ako sa mu to hodilo. Do roku 2012 platil rezort obrany za dodanie jednej tony nafty 99,56 USD, po spomínanej súťaži je dnes cena 59,90 USD. Spomínané verejné obstarávanie bolo v súlade so zákonom, zverejnené v slovenskom aj európskom vestníku. V súťaži a elektronickej aukcii sa zúčastnili štyri spoločnosti. V e – aukcii sa začalo súťažiť na sume 165 USD, výsledkom bolo zníženie ceny na už spomínaných 59,90 USD.
Autor nesprávne v článku uvádza, že štyri spoločnosti, ktoré sa zúčastnili v elektronickej aukcii, ponúkali najnižšiu cenu motorovej nafty. Spoločnosti v e-aukcii ponúkali najnižšie náklady na dodanie jednej tony nafty. Nepravdivý je aj titulok „Glváč dal zarobiť takmer 12 miliónov eur firme od Rattaja z J& T“, ktorý je klamstvom.
Ministerstvo obrany SR odmieta špekulácie v článku typu: „to nevyzerá na náhodu“. Chceme upozorniť, že v krátkej dobe ide o ďalší útok od rovnakého autora s cieľom podsúvať verejnosti klamstvá. Je nepochopiteľné, že denník Sme dokáže informáciu o výraznej úspore pre daňových poplatníkov prekrútiť a podsúvať čitateľom zavádzajúce informácie. Tieto aktivity denníka Sme považujeme za mediálnu kampaň proti rezortu obrany. Ministerstvo obrany SR trvá na tom, čo pred mesiacom napísalo v reakcii na iný zavádzajúci článok v denníku Sme. Rozhodne sa nebude riadiť záujmami finančnej skupiny Penta, ktorá je vlastníkom tohto média.
Ministerstvo obrany SR využije právo na opravu a v súvislosti s nepravdivými informáciami pripravuje podanie ďalšej žaloby. Transparentný a zákonný proces s úsporou verejných zdrojov pre daňových poplatníkov je objektívnym faktom a výsledkom spomínaného verejného obstarávania.

Komunikačný odbor MO SR

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bl;kp

Odporúčané články

Video ochutnávka Divadelnej Nitry 2018 Sprievodný program REaktivizuje, REflektuje, ale aj REkreuje návštevníkov Divadelnej Nitry 2018

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Štátna správa

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies