Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
23. mája 2012 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Generálni riaditelia volajú po spolupráci

BRATISLAVA 23. mája – IBM (NYSE: IBM) dnes predstavila výsledky novej štúdie, do ktorej sa zapojilo vyše 1700 vedúcich predstaviteľov verejnej správy a generálnych riaditeľov (CEO) zo 60 krajín a 18 sektorov. Štúdia odhalila, že pod vplyvom silnejúcej otvorenosti, transparentnosti, aktívnejšieho postavenia a hlasu zamestnancov sa povaha práce CEO mení, na rozdiel od minulosti, kedy charakteristickým znakom moderných firiem bolo viac ako 100 rokov presadzovanie silnejšej kontroly a riadenia.

Výhody nového trendu sú zreteľné. Podľa štúdie firmy, ktoré dosahujú lepšie výsledky než porovnateľné subjekty v danom odvetví, kladú až o 30% väčší dôraz na otvorenosť – často ju stelesňuje širšie využitie sociálnych médií, ktoré im umožňujú prehĺbiť spoluprácu a podporujú inovácie. Takéto firmy využívajú nové modely práce, vďaka ktorým dokážu vyťažiť viac z „kolektívneho vedomia“ firmy, t.j. z poznatkov jednotlivých zamestnancov i externých partnerov, a tak sú schopné prísť s novými myšlienkami a riešeniami na zvýšenie ziskovosti a dosiahnutie zdravého rastu firmy.

Aby CEO prehĺbili prepojenie so zákazníkmi, partnermi i novou generáciou zamestnancov, musia presunúť dôraz z emailu a telefónu, ktoré doteraz využívali ako primárny komunikačný nástroj, na sociálne siete. V dnešnej dobe len 16% výkonných riaditeľov využíva sociálne platformy, na to aby boli v kontakte s jednotlivými zákazníkmi, partnermi i zamestnancami, ale toto číslo sa počas najbližších 3-5 rokov vyšplhá na 57%. Dnes sú ešte sociálne médiá najmenej využívaným spôsobom interakcie so zákazníkmi, avšak v priebehu 5 rokov by sa ich využitie malo raketovo rozbehnúť a sociálne siete by sa mali stať druhou najvyužívanejšou metódou, hneď za osobným kontaktom.

Prieskum IBM priniesol aj ďalší zaujímavý posun. Technológie sú považované za efektívny nástroj na premenu organizačnej štruktúry a fungovania firmy. Viac ako polovica CEO (53%) plánuje využiť technológie na rozbehnutie užšej spolupráce s externými organizáciami a 52% chce venovať väčšiu pozornosť podpore užšej internej spolupráce.

„Jedným z najzaujímavejších zistení je jednotnosť odpovedí na otázku o vplyve sociálnych médií,“ povedala Bridget van Kralingen, senior viceprezidentka divízie globálnych konzultačných služieb IBM. „Miesto konštatovaní o potrebe odosobnenia v medziľudských vzťahoch, CEO sa výrazne prikláňajú k ich prehlbovaniu a sociálne médiá považujú za dynamický nástroj na získanie informácií a budovanie nových modelov spolupráce.“

Samozrejme, väčšia otvorenosť prináša isté riziká. Otvorenosť zvyšuje zraniteľnosť. Internet – predovšetkým prostredníctvom sociálnych sietí – umožňuje aktívnejšie zapojenie zamestnancov, pozitívne aj potenciálne negatívne. Aby firmy dokázali v tomto prostredí efektívne fungovať, zamestnanci musia stelesňovať a byť plne stotožnení s firemnými hodnotami a cieľmi. A presne preto musia firmy vyzbrojiť zamestnancov pravidlami ako aktívne ovplyvňovať rozdohnutia. Je to niečo, čo CEO nedelegujú na HR. Práve naopak. Podľa štúdie chcú ísť výkonní riaditelia príkladom a inšpirovať svoje tímy.

Zaujímavé čísla:
CEOs považujú schopnosť spolupracovať (75%), komunikačné zručnosti (67%), kreativitu (61%) a flexibilitu (61%) za kľúčové faktory úspešného fungovania v čoraz komplexnejšom a prepojenejšom prostredí.

Aby firmy vytvorili novú generáciu pracovníkov, musia aktívne naberať zamestnancov, ktorí vynikajú práve v otvorenom a tímovom prostredí. Lídri zároveň musia budovať a podporovať procesy, ktoré umožnia pracovníkom rásť, napríklad zostavovaním nekonvenčných tímov, podporou experimentálnych vzdelávacích techník a rozvojom produktívnych a zmysluplných zamestnaneckých sietí.

Trend prehlbovania spolupráce sa týka nielen interného prostredia firmy, ale zasahuje aj do externých vzťahov. V roku 2008 len polovica CEO plánovala rozvoj partnerstiev. Dnes to už sú dve tretiny.

„Inovovanie spolu s partnermi je výhodný model pre obe strany,“ povedal Peter Voser, generálny riaditeľ Royal Dutch Shell plc. „V Shell sa venujeme aj oblastiam ako vodné hospodárstvo a potraviny, kedže sú napojené na náš biznis. Preto je veľmi dôležité spoločne podporovať inovácie naprieč odvetviami.“

Zaujímavé zistenia:

Štúdia zistila, že väčšina (až 71%) CEO považuje technológie za najdôležitejší faktor, ktorý ovplyvní budúcnosť firmy v nasledujúcich 3 rokoch – dokonca za dôležitejší ako zmeny v hospodárskych a trhových podmienkach.

CEOs chcú mať lepší prehľad o zákazníkoch a 7 z 10 CEO intenzívne investuje do nástrojov, ktoré im umožnia premeniť dostupné dáta na zmysluplné informácie o zákazníkoch.

Vzhľadom na exponenciálny rast dát, tzv. explóziu dát, si CEO uvedomujú potrebu sofistikovaných analytických nástrojov na dolovanie dát z online prostredia, mobilných telefónov a sociálnych sietí. Tradičný prístup k porozumeniu klientov spočíval v konsolidácii a analýze transakcií a aktivít v rámci firmy. Aby udržali krok s klientom, CEOs musia mať holistickejší pohľad na zákazníka – a to aj spoznávaním ako reaguje so zvyškom sveta, nielen priamo s firmou. Schopnosť premeniť dáta na hodnotné informácie je úzko spojená s výsledkami. Firmy, ktoré sú úspešnejšie, sú až dvojnásobne lepšie v získavaní a využívaní dát. A sú zároveň o 84% úspešnejšie pri pretváraní informácií na reálne aktvity.

O štúdii IBM 2012 Global CEO Study
Ide o piatu štúdiu zameranú na generálnych riaditeľov. Aby IBM lepšie pochopila výzvy a ciele dnešných generálnych riaditeľov a čelných predstaviteľov verejnej sféry, konzultanti IBM sa osobne stretávajú s najväčšou vzorkou exekutívcov. Od septembra 2011 do januára 2012 sa uskutočnili rozhovory s 1709 respondentmi na celom svete s cieľom pochopiť ich plány a problémy, ktorým čelia v čoraz prepojenejšom svete.

Plné znenie štúdie IBM 2012 Global CEO Study a zaujímavé prípadové štúdie nájdete na stránke: http://www.ibm.com/ceostudy

Názor generálneho riaditeľa Shell Petra Vosera na spoluprácu a jej úlohu pri inováciách nájdete na stránke: http://bit.ly/ShellCEO

Digitálnu knižnicu štúdii IBM Insitutute for Business Value si môžete stiahnuť ako aplikáciu na tablety a inteligetné telefóny Apple alebo Droid.

O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva takmer 400 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.

Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej novým generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

Odporúčané články

EUHA podpísala memorandum o spolupráci s ČSHL Súťaž Miss Slovensko pomôže aj tento rok dobrej veci

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies