Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
14. augusta 2013 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Cesty I. triedy budú bezpečnejšie

BRATISLAVA 14. augusta – Desiatky úsekov ciest I. triedy budú po modernizácii bezpečnejšie a premávka na nich pohodlnejšia a rýchlejšia. Umožnila to realizácia dvoch projektov zameraných na elimináciu bezpečnostných rizík na 30 úsekoch ciest v Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji v dĺžke 143 kilometrov a na 44 úsekoch v Košickom a Prešovskom kraji v dĺžke 189 kilometrov. Slovenská správa ciest realizáciu uvedených projektov nedávno ukončila.

Cieľom modernizácie ciest v spomínaných štyroch krajoch je podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v najbližšom období znížiť počet dopravných nehôd s následkami smrti a ťažkých zranení. Skvalitní sa aj priepustnosť ciest, zlepšia sa podmienky obyvateľov žijúcich v ich okolí a obmedzí sa vznik kritických nehodových miest.

Obidva projekty sú financované v rámci Operačného programu Doprava (OPD) najmä z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a čiastočne zo štátneho rozpočtu. Ministerstvo dopravy riadi OPD a Slovenská správa ciest ako investor je prijímateľom finančnej pomoci.

Bezpečnostné riziká na cestách boli eliminované výmenou, doplnením a skvalitnením dopravného značenia, obnovením vodorovného značenia, ako aj doplnením chýbajúcich smerových stĺpikov a mimo zastavaného územia aj nainštalovaním plašičov zveri. Na priechodoch pre chodcov boli nainštalované aktívne LED dopravné gombíky upozorňujúce vodičov na chodcov.

Stavebné práce na cestách I. triedy v Trnavskom a Nitrianskom kraji sa začali v januári 2012 a skončili v máji tohto roku. Pôvodná zmluvná cena diela vo výške 27,931 mil. eur bez DPH sa dodatkom neskôr znížila na 27,588 mil. eur.

„Projekt Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy v Trnavskom a Nitrianskom kraji bol zameraný na zavedenie pasívnych prvkov bezpečnosti, odstránenie známych alebo predvídateľných bezpečnostných rizík a obnovu prvkov zaručujúcich viditeľnosť a prehľadnosť cestnej premávky,“ informovala Slovenská správa ciest. V rámci tohto projektu boli vykonané aj práce na eliminácii zlého stavu krytu vozoviek.

Pri určovaní rozsahu sa prihliadalo na odborné názory súdnych znalcov, odborných názorov oddelenia bezpečnosti cestnej premávky (BECEP) na ministerstve dopravy, ako aj na hlavné úlohy a opatrenia nového národného plánu BECEP na roky 2011 – 2020. Potenciálne riziká boli vyhodnotené nielen voči kritickým nehodovým lokalitám, ale vzhľadom na charakter cieľ projektu aj na ostatnú cestnú sieť I. triedy.

So stavebnými prácami na cestách I. triedy v Košickom a Prešovskom kraji sa začalo v máji 2012 a ukončené boli v zmluvnom termíne v júli tohto roku. Zmluvná cena projektu predstavovala 26,987 mil. eur bez DPH.

Cieľom tohto projektu podľa cestárov bolo zvýšenie bezpečnosti a plynulosti dopravy. To bolo dosiahnuté zvýšením únosnosti ciest I. triedy na všetkých 44 vybraných úsekoch, ktoré boli predmetom projektu.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD:
PO1 – Železničná infraštruktúra
PO2 – Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 – Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 – Železničná verejná osobná doprava
PO7 – Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD „Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013“ je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.

Odporúčané články

Horizon Go od UPC dostupné už aj pre Android TV ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies