Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
10. apríla 2015 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Vyše tretine Slovákov neutkvie z reklám v pamäti vôbec nič

BRATISLAVA 10. apríla – Čo si pamätáte z poslednej ponuky, ktorú ste dostali od vašej banky, poisťovne, operátora, dodávateľa energie, alebo od maloobchodného reťazca, webshopu či zľavového portálu? Aj na tieto otázky sa pýtala v exkluzívnom prieskume spoločnosť GfK 600 respondentov. Vyše tretine ľudí z priameho oslovenia spomínaných firiem neutkvelo v pamäti vôbec nič. Najmenej zaujímavé sú informácie od poisťovní, pri ktorých si na nič konkrétne nevedela spomenúť vyše polovica z oslovených respondentov.

Najviac nám z direct marketingovej komunikácie, ktorú dostávame poštou, emailami či esemeskami a kam patria aj telefonáty z call centra, utkvejú v pamäti výhodné cenové ponuky a podmienky služieb. Necelej desatine z nás sa však z posledných ponúk od dodávateľov služieb a od obchodníkov vybavuje iba nadpis.

V porovnaní s rokom 2012, kedy agentúra GfK urobila pre spoločnosť SAS podobný prieskum, dnes s nami firmy komunikujú priamymi formami oveľa častejšie. Banky a operátori nás podľa nášho vnímania oslovujú napriamo vyše dvojnásobne častejšie ako pred tromi rokmi. Poisťovne s nami komunikujú o vyše 50 % a dodávatelia energií až o 60 % intenzívnejšie.

Častejšiu komunikáciu však od nich aj vyžadujeme. Pred tromi rokmi sme očakávali, že nás dodávatelia služieb budú kontaktovať v priemere až o 50 % častejšie, ako nás v skutočnosti oslovovali. „Disproporcie medzi tým, koľkokrát chceme byť oslovovaní a koľkokrát nás dodávatelia oslovujú, sa pri poskytovateľoch služieb zmenšili. Na druhej strane prieskum ukázal, že internetoví obchodníci a zľavové portály komunikujú výrazne intenzívnejšie, ako si zákazníci želajú,“ vysvetľuje Dušan Očkaik, obchodný riaditeľ spoločnosti GfK Slovakia.

V porovnaní s rokom 2012 Slováci direct marketing nielenže viac vyžadujú, ale naň aj častejšie reagujú. Kým pred tromi rokmi po ponuke od dodávateľa služieb navštívilo jeho obchodnú prevádzku 13 % respondentov, tento rok to bolo až 20 %. O štyri percentuálne body narástol podiel klientov, ktorí po ponuke navštívia web dodávateľa.

„Z výsledkov prieskumu vidno, že firmy pochopili dôležitosť direct marketingu a začali s klientmi komunikovať častejšie. Naďalej však pred nimi zostáva výzva, ako si pozornosť zákazníkov udržať, aby sa ich správa v množstve iných informácií nestratila a aby mala pozitívny vplyv na ziskovosť a spokojnosť klienta,“ hovorí Hana Kvartová, riaditeľka softvérovej a poradenskej firmy SAS, pre ktorú GfK prieskum urobila.

Z výsledkov prieskumu vyplýva, že od komunikácie firiem očakávame nové, pravdivé informácie, napríklad v podobe zliav, darčekov či výhodných ponúk a oceňujeme pritom slušnosť, férovosť a nevtieravosť. Na druhej strane, každá firma si zákazníkov pohnevá, ak bude otravná, ak bude komunikovať nátlakovo a posielať nevyžiadané či nevýhodné ponuky, prípadne ak poskytované informácie budú neúplné, nepravdivé či zavádzajúce. V direct marketingovej komunikácii sa teda ukazuje byť nevyhnutné personalizovať a komunikovať v správnom čase správnym spôsobom. „To sa dá dosiahnuť iba dôslednou analýzou všetkých dát, ktoré vie firma o klientovi získať,“ dodáva H. Kvartová.

O SAS-e
SAS je najväčšia súkromne vlastnená softvérová spoločnosť na svete. Je popredným poskytovateľom riešení v oblasti biznis analytiky a odborných služieb. Už 39 rokov prináša svojim zákazníkom THE POWER TO KNOW® vďaka svojej oceňovanej analytike. Viac ako 70 000 spoločností v 135 krajinách objavuje prostredníctvom SAS-u inovatívne spôsoby ako zvýšiť svoju ziskovosť, znížiť riziká, predpovedať podvody – premeniť dáta na konkurenčnú výhodu. Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa najmä na finančný sektor, telekomunikácie, energetiku a akademickú oblasť. Medzi najvýznamnejších klientov SAS-u na Slovensku patria: VÚB, a.s.; Slovenská Sporiteľňa, a.s.; Tatra banka, a.s.; Unicredit Bank Czech Republic and Slovakia; OTP Banka Slovensko, a.s.; Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.; Kooperativa poisťovňa, a.s. VIG ; Union poisťovňa, a.s; Slovak Telekom, a.s., Štatistický úrad SR a iné. Viac informácií nájdete na: www.sas.com/slovakia.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Krízové linky zažívajú enormný nárast volaní. Nadácia Volkswagen Slovakia ich podporila sumou 45-tisíc eur Vyjde riskantný plán, kým ju gestapo zlomí?

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.