Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
18. novembra 2015 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Úvery na bývanie, banky a sprostredkovatelia úverov od 2016

BRATISLAVA 18. novembra 2015 (WBN/PR) – Zmeny od 21.3.2016, ktoré prináša nový zákon o úveroch na bývanie môžu mať následky aj pre klientov, ktorí nevyužijú ich pozitíva.

Dnes sa bavíme na túto tému s Robertom Posoldom zo spoločnosti Smart Brokers.

Maximálne 1% poplatok za predčasne splatenie úveru

Výhodné splatenie úverov na bývanie so sankciou v maximálnej výške len 1% prináša klientom veľkú finančnú úľavu. Z tohto kroku však vyplývajú aj negatíva. „Na jednej strane to môže spôsobiť väčšiu migráciu klientov a na druhej zvýšenie alebo znovuzavedenie niektorých poplatkov.” Napríklad poplatok za spracovanie alebo poskytnutie úveru, ktorý je v mnohých bankách aktuálne vo výške 0%.

Dôsledkom môže byť aj zvýšenie poplatkov a mierny nárast úrokových sadzieb už v roku 2016.

Zverejňovanie provízii za sprostredkovanie úveru

Klienti uvidia HRUBÝ príjem sprostredkovateľov úverov, pričom každý z nich má iné náklady na výkon tejto činnosti.

Sprostredkovatelia úverov musia z provízií za vyčerpané úvery platiť mzdy, odvody, dane. Okrem toho musia z provízie pokryť aj iné prevádzkové náklady, napr. telekomunikačné a dátové služby, IT, náklady na svoju mobility, kanceláriu, reklamu a mnohé iné.

Už 5 rokov sa môžu klienti pýtať na výšku provízií. Napriek tomu túto možnosť takmer nevyužívajú. Sprostredkovateľ ich o tejto možnosti informuje písomne prostredníctvom protokolu o poskytnutí finančnej služby.

Odstúpenie od úverovej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní po jej podpise

Táto možnosť môže byť pozitívna pre klientov, ktorí z nepredvídateľných dôvodov nemôžu podpísané úvery vyčerpať. Vo väčšine bánk má klient už teraz možnosť od úverovej zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu a bez uplatnenia sankcie zo strany banky.

Oznamovacia povinnosť banky o dôvode zamietnutia úveru

Táto zmena je pozitívna pre klientov aj sprostredkovateľov. Niektoré dôvody zamietnutia úverových prípadov klientov sú ľahko vysvetliteľné alebo napraviteľné. Po objasnení dôvodu vie sprostredkovateľ klienta nasmerovať k vyriešeniu situácie (napríklad zamestnávateľ má nedoplatok na odvodoch, čo bežný zamestnanec nevie). Nápravou môže klient požadované financovanie získať.

Neodôvodnené zamietnutie v jednej banke (bez poznania dôvodu klientom) mohlo spôsobiť zamietnutie aj v druhej (nakoľko bol v úverovom registri záznam o zamietnutom úvere a druha banka teda zareagovala rovnako). Klient sa takýmto spôsobom, bez svojho zavinenia nedostal k požadovanému úveru. Táto zmena prináša objasnenie v otázke možností klienta získať úver.

Jednotný formulár ESIS

Vyžadovanie väčšieho množstva administratívy je prínosom pre prácu sprostredkovateľov úverov. Sprostredkovateľ je školený a vzdelávaný v danej problematike. Klient neznalý v obore sa v množstve papierov môže cítiť neisto a nekomfortne. Pri úverovej ponuke zo všetkých bánk, bude musieť klient skontrolovať aj viac ako 100/A4 dokumentov. Z uvedeného dôvodu bude mať klient väčšiu snahu vyhľadať odbornú pomoc.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

sq

Odporúčané články

V4 ECA Conference Slovenská sporiteľňa vyhlásila úrokové prázdniny pre začínajúcich podnikateľov aj neziskovky

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies