Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
18. septembra 2012 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Tibor Lazarovič na tému francúzskych podnikov na Slovensku

BRATISLAVA 18. septembra – Rozhovor s Tiborom Lazarovičom, prezidentom FSOK a generálnym riaditeľom BC TORSION s. r. o. ,Groupe DIRICKX.

1/ Ovplyvnila kríza záujem francúzskych podnikov o Slovensko?

Slovensko nikdy nepatrilo medzi prioritne destinácie záujmu francúzskych stredných a malých firiem. Firmy ako BC TORSION s.r.o., Groupe DIRICKX, ktoré prišli na Slovensko už po páde železnej opony sú skôr výnimkou. Napriek tomu v súčasnosti registrujeme na Slovensku viac ako 400 francúzskych spoločností, ktoré zamestnávajú viac ako 35000 zamestnancov. Od roku 2003, keď ich bolo približne 200, sa ich počet viac ako zdvojnásobil. Na tento stúpajúci trend mali pozitívny vplyv viaceré skutočnosti, a to predovšetkým rozhodnutie skupiny PSA Peugeot Citroën, investovať na Slovensku (rok 2003) a vstup našej krajiny do Európskej únie (2004).

Najväčší nárast záujmu francúzskych firiem o Slovensko sme zaznamenali práve v týchto rokoch a nešlo iba o firmy so zameraním na automobilový priemysel. Je pochopiteľné, že kríza záujem francúzskych stredných a malých podnikov významne ovplyvnila. Na jednej strane mnohé z týchto spoločností, ktoré zvažovali investíciu na Slovensku, od svojich projektov odstúpili práve kvôli kríze, naopak, mnohé iné sa rozhodli prekonať svoje problémy práve vytvorením spolupráce so slovenskými partnermi, pripadne vlastnej dcérskej firmy na Slovensku. Svojimi výrobnými nákladmi, cenou a kvalifikáciou pracovnej sily, ale aj daňovými podmienkami je totiž Slovensko pre francúzskych podnikateľov stále zaujímavé. Každopádne treba skonštatovať, že počet francúzskych filiálok na Slovensku od roku 2008 stagnuje.

Na obchodnom obrate medzi Francúzskom a Slovenskom sa podieľajú predovšetkým veľké spoločnosti, pričom ťahúňom je skupina PSA Peugeot Citroën s jej subdodávateľmi.

2/ Ako prúdia informácie o Slovensku k francúzskym firmám, keď opomenieme internet?

Po tom, ako bolo v roku 2011 zrušené Obchodne oddelenie Veľvyslanectva SR vo Francúzsku a ako od januára 2012 neposkytuje Obchodne oddelenie Francúzskeho veľvyslanectva na Slovensku komerčné služby pre francúzske podniky, je jedinou inštitúciou, ktorá slúži na tieto účely na bilaterálnej úrovni našich dvoch štátov práve FSOK. Pochopiteľne, je treba pripomenúť tiež služby agentúry Sario a jej francúzskeho ekvivalentu, agentúry Ubifrance. Tieto však nie sú cielene zamerane len na tieto dve krajiny, ale pôsobia globálne.

Cielene sú informácie o možnostiach slovenského trhu odovzdávané francúzskym spoločnostiam prostredníctvom účasti pracovníkov FSOK na akciách organizovaných práve spomínanou agentúrou Ubifrance, ale predovšetkým rozvinutou regionálnou sieťou Francúzskej obchodnej a priemyselnej komory. (viac ako 150 regionálnych komôr). Na Slovensku je štátna agentúra UBIFRANCE zastúpená Francúzsko-slovenskou obchodnou komorou ako v jedinej krajine EÚ.

3/ V ktorých oblastiach na Slovensku sú francúzske podniky najaktívnejšie?

26% francúzskych filiálok je z oblasti služieb (bankovníctvo a poisťovníctvo – Komerční Banka, AXA, Dexia, Groupama, telekomunikácie – Orange, Alcatel-Lucent, obchod a stravovanie– Carrefour, Pimkie Mode, Edenred, Le Cheque Déjeuner, Sodexo), 20% ich pracuje v oblasti energetiky, chémie, plastov a farmácie (SPP, Stredoslovenská energetika, Zentiva Sanofi, Nafta Gbely, Dalkia), 12% predstavujú strojárske a metalurgické spoločnosti, sem patrí aj BC TORSION s.r.o., Groupe DIRICKX, kde som riaditeľom. www.dirickx.sk

Podľa niektorých štatistík je Francúzsko dokonca najväčším investorom v našej krajine, lebo niektoré francúzske podniky investujú u nás aj cez svoje filiálky v tretích krajinách. Oficiálne mu patrí druhá priečka.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

Odporúčané články

Retail Innovations Conference II, už o 30 dní Týždenný program SNG 12. 2. – 18. 2. 2018

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies