Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
28. júna 2012 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Team SAP 2012 pomáha mladým úspešne naštartovať kariéru

BRATISLAVA 28. júna – . Po základných kolách, ktorých sa zúčastnilo 255 stredoškolských študentov, sa 6 tímov s najlepšími výsledkami prebojovalo do finále súťaže Team SAP 2012, ktoré sa uskutočnilo 20. júna 2012 v Bratislave.

S finálovou simuláciou a prípadovou štúdiou z oblasti marketingu si najlepšie poradil tím TIME z Obchodnej akadémie v Trenčíne, ktorý zastupovali študentky Paula Bánovská a Patrícia Chorvátová. Okrem hodnotných cien získal víťazný tím možnosť zúčastniť sa Konferencie mladých lídrov, ktorú organizuje organizácia Junior Achievement v septembri 2012. Na ďalších miestach sa umiestnili tímy z Gymnázia Trebišovská v Košiciach a Gymnázia v Trstenej.

Gréta Balátová, manažérka programu JASR dodáva: „Firma sa nanečisto riadiť nedá, ale veľa vecí si takto možno skúsiť. Niektoré činnosti ľudia donekonečna trénujú, aby riziko zlyhania znížili na minimum. Zo vzdelávania sa takto môže stať užitočná zábava. Počítačová simulácia MESE (Manažérske ekonomické simulačné cvičenie) je určená stredoškolákom a možno ju zaradiť do rôznych vyučovacích predmetov – od ekonomiky po matematiku. Na Slovensku sa program realizuje od roku 1994 a stredné školy, ktoré oň majú záujem, sa môžu zapojiť aj v priebehu školského roka na stránke www.ae.jasr.sk.“

Prípadovú štúdiu viedla marketingová manažérka SAP Slovensko Anna Baníkova spolu s kolegami Ivanom Schunom a Jaroslavom Kojšom a svoje dojmy vyjadrila slovami: “ Stretnutie s mladými ľuďmi plnými elánu, chuti meniť svet a prinášať nové, veľakrát veľmi inšpiratívne nápady považujem za milú súčasť našej práce. Ich pohľad na riešenie úlohy a následné postupy a návrhy, ktoré prezentovali, boli prínosné pre obe strany. Verím, že pre všetkých to bola príjemná skúsenosť.“

Samotný program simuluje skutočnú situáciu trhu niekoľkých firiem, ktoré v závislosti od investícií, daňových sadzieb a úverových limitov, investujú fiktívne finančné prostriedky do marketingu, výskumu a vývoja. Na základe priebežných výsledkov firiem po každom kole a správ o odvetví sa súťažiaci rozhodujú o kapacite svojich tovární, výške kapitálových investícií a cene produktov. Všetky firmy majú rovnaké počiatočné podmienky a ich snahou je získať najlepšie postavenie na trhu. Reálnosť simulácie podčiarkuje fakt, že na každé rozhodnutie vplýva aj činnosť konkurencie. Projekt pomáha zabezpečiť budúci európsky hospodársky rast a vývoj, keďže študenti, ktorí sa podnikateľsky vzdelávajú majú 4 až 5 krát vyššiu pravdepodobnosť založenia vlastnej firmy a vo všeobecnosti sú lepšie zamestnateľní, majú vyššie príjmy a sú spokojnejší vo svojej kariére.

Viac informácií o programe nájdete na stránke www.ae.jasr.sk/mese

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Samsung podporuje dvoch nádejných mladých olympionikov zo Slovenska a Česka, skejtbordistu a plavkyňu Lidl spúšťa projekt UEFA EURO 2024™: Lidl Kids Team

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.