Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
31. decembra 2012 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Správca nákupných centier Avion sleduje globálne trendy

BRATISLAVA 31. decembra – Starnutie obyvateľstva, rastúca urbanizácia a rozmach digitálneho sveta sú najsilnejšie svetové trendy, ktoré v súčasnosti ovplyvňujú aj správanie návštevníkov nákupných centier na Slovensku a v Česku. Hoci sa zákazníci aj v budúcnosti budú pri nákupe rozhodovať podľa kvality nákupného centra – jeho blízkosti, prístupu, parkovania, mixu obchodov a služieb, centrum bude musieť ponúknuť aj niečo navyše. „Pre úspech nákupných centier na Slovensku a v Česku je dôležité sledovať globálne trendy, ktoré už ovplyvňujú alebo v budúcnosti ovplyvnia nákupné správanie a životný štýl ľudí,“ uviedla Ivana Žoldošová, marketingová riaditeľka developera Inter IKEA Centre Group ČR/SR, ktorý na Slovensku a v Česku vlastní, stavia a spravuje nákupné centrá AVION Shopping Park.

1. Zdravie na prvom mieste
Jedným z prichádzajúcich trendov do našich krajín spojených so starnutím obyvateľstva v Európe je zmena postoja ľudí k vlastnému zdraviu. Dobrá kondícia bude aktívum, ľudia budú k svojmu zdraviu pristupovať zodpovednejšie a vyhľadávať produkty a služby s ním spojené. „Starnutie obyvateľstva však neprinesie armádu dôchodcov, ale ľudí dlhodobo ekonomicky či inak aktívnych, ktorí žijú najmä v mestách. Sú to ľudia, ktorí stihnú 2-3 životné cykly, zakladajú nové rodiny, radikálne menia profesie, majú potrebu sa neustále vzdelávať. Pre predajcov je to veľká príležitosť ,“ povedala Ivana Žoldošová.

2. On-line svet prináša nové možnosti
Rastúca urbanizácia ide ruka v ruke s nárastom populácie, ktorá sa rozhoduje, stretáva a žije podľa množstva informácií získaných z digitálneho sveta – z internetu a najmä zo sociálnych sietí. Zákazník je aj na Slovensku a v Česku vďaka on-line informáciám čoraz sofistikovanejší, náročnejší, očakávajúci hodnotu za peniaze a neustálu inšpiráciu. Nakupovanie bude pre informovaných zákazníkov znamenať viac než len hľadanie výhodnej cenovej ponuky, ale musí im priniesť aj určité vzrušenie, podnietiť ich vnímavosť a priniesť nové možnosti a zážitky ako vypnúť a zrelaxovať. „Interaktívne prezentácie výrobkov, interaktívni predajcovia, služby spojené s on-line prostredím sú prirodzeným vývojom. Je to príležitosť pre nákupné centrá, ale i samotných retailerov prichádzať s úplne novými netradičnými službami či voľnočasovými aktivitami,“ dodala Ivana Žoldošová.

3. Rastúca sila Ázie
Správanie spotrebiteľov pri nákupoch v Európe ovplyvní v budúcnosti aj rastúca sila Ázie. Konzumná sila východu sa naplno prejaví v najbližšom desaťročí, podľa analytikov bude totiž v roku 2030 Čína predstavovať najsilnejšiu svetovú ekonomiku. „Čína a India sa stanú najväčšími trendsettermi spotrebiteľského správania. Na nové trendy prichádzajúce z Ázie budú musieť reagovať aj predajcovia v Európe. Kľúčové bude prispôsobiť nové služby a produkty európskym zákazníkom a ich potrebám,“ uviedla Ivana Žoldošová.

O Inter IKEA Centre Group
Developerské spoločnosti Inter IKEA Centre Group Slovensko a Inter IKEA Centre Group Česká republika boli založené v roku 2003. Obe spoločnosti patria do medzinárodnej skupiny Inter IKEA Centre Group (IICG), ktorá aktuálne pôsobí v trinástich krajinách Európy a spravuje vyše milióna štvorcových metrov predajnej plochy. Cieľom spoločnosti je túto plochu v priebehu nasledujúcich rokov významne zväčšiť a rozšíriť pôsobenie do Číny.

Ako jeden z mála developerov IICG nákupné centrá nielen stavia, ale aj prevádzkuje. Skupina postavila a prevádzkuje na Slovensku a v Česku nákupné centrum Avion Shopping Park – v Bratislave, Prahe, Brne a Ostrave. Spolu majú nákupné centrá v oboch krajinách vyše 320-tisíc štvorcových metrov. Kotevným nájomníkom centier IICG je predajca nábytku IKEA, ktorý pri svojich predajniach vždy stavia len centrá skupiny IICG. Spoločnosť Inter IKEA Centre Slovensko/Česká republika (investor, developer, prevádzkovateľ nákupných centier Avion) a IKEA Slovensko (obchodné domy s nábytkom IKEA) sú dve samostatné spoločnosti s rozdielnym predmetom podnikania.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Nehnuteľnosti sú stále atraktívnou investíciou aj pre developerov. Očakáva sa, že 2024 bude akvizičným rokom Grantová výzva Kresťanské umenie vo verejnom priestore pozná podporených umelcov

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.