Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
4. mája 2016 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

SAS Analytics Roadshow ukázala ako dáta využiť v praxi

BRATISLAVA 4. mája – Viac ako polovica prevažne väčších firiem na Slovensku už v súčasnosti používa systémy pre zhromažďovanie, konsolidáciu a analýzu dát a takmer štvrtina do riešení pre dátovú analytiku plánuje investovať v najbližších rokoch.

Všade okolo nás denne vznikajú obrovské množstvá dát, ktoré v sebe ukrývajú zaujímavé informácie a sú obrovskou príležitosťou pre zlepšenie kvality nášho života aj biznisu firiem. Podnikoví manažéri si význam dát uvedomujú. Podľa globálneho prieskumu mediálneho domu IDG sa vlani počet organizácií, ktoré implementovali projekt v oblasti využívania dát, zvýšil medziročne o 125 %.

Na Slovensku má v súčasnosti systémy pre zhromažďovanie, konsolidáciu a analýzu dát nasadená viac ako polovica (53 %) zo 146 firiem, ktoré sa zapojili do tohtoročného prieskumu agentúry GfK o prínosoch digitálnych technológií pre slovenské firmy. Viac ako štvrtina (28 %) z nich plánuje do analytických riešení investovať počas najbližších 3 až 5 rokov.

Konferencia SAS Analytics Roadshow, ktorú v apríli zorganizovala softvérová a poradenská spoločnosť SAS, sa venovala tomu, ako potenciál ukrytý v dátach čo najlepšie využiť. Účastníci sa dozvedeli, ako vytvoriť takzvanú „Analytics Factory“ a ako využiť moderné analytické procesy a celú škálu dát pri prijímaní dôležitých firemných rozhodnutí.

Dáta sú motorom analytiky, ale jeden z najväčších problémov firiem je dostať ich efektívne do takej podoby, v ktorej budú využiteľné pre analyzovanie. Brad Hathaway, špecialista na manažment dát firmy SAS ukázal, ako dokáže SAS Data Management pomôcť firmám skrátiť čas, ktorý analytici strávia prípravou dát, ako zvýšiť ich kvalitu a ako využiť nové zdroje dát ako je napríklad nepretržitý tok informácií z internetu vecí.

Tému, ktorú SAS Analytics Roadshow nemohla obísť, je aj Hadoop. „O využívaní Hadoopu sa na konferenciách hovorí už niekoľko rokov, do podnikov však táto technológia preniká iba pozvoľne. Možno je to chyba a oddelenia spravujúce dátové sklady sa pripravujú o možnosti, ktoré doteraz nemali,“ podotkol Miloš Molnár, Big Data evangelist z firmy MAIND.

Celá konferencia sa niesla v praktickej rovine. Petr Kaděrábek, ktorý v Českej spořitelne vyvíja skóringové modely, ukázal praktický príklad využitia analýzy textu pri automatizovanom odhaľovaní negatívnych a pozitívnych správ o firemných klientoch z internetových médií. Ján Kromel, vedúci oddelenia technických analýz zo spoločnosti LYNX demonštroval, ako významnú úlohu zohrávajú analytické nástroje pri odhaľovaní pokročilých multivektorových foriem kybernetických útokov.

Ako analytické nástroje fungujú a ako môžu zlepšiť biznis firmy, sa tiež účastníci SAS Analytics Roadshow presvedčili na demo ukážkach.

O SPOLOČNOSTI SAS

SAS je lídrom v analytike. Prostredníctvom inovatívneho softvéru a služieb v oblasti analytiky, business intelligence a data managementu, SAS pomáha viac ako 75 000 spoločnostiam robiť lepšie rozhodnutia rýchlejšie. Už od roku 1976 dáva SAS svojim zákazníkom po celom svete THE POWER TO KNOW®.
Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa najmä na finančný sektor, telekomunikácie, energetiku a akademickú oblasť. Medzi najvýznamnejších klientov SAS-u na Slovensku patria: VÚB, a.s.; Slovenská Sporiteľňa, a.s.; Tatra banka, a.s.; Unicredit Bank Czech Republic and Slovakia; OTP Banka Slovensko, a.s.; Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.; Kooperativa poisťovňa, a.s. VIG ; Union poisťovňa, a.s; Slovak Telekom, a.s., Štatistický úrad SR a iné. Viac informácií nájdete na: www.sas.com/slovakia.

SAS a všetky ďalšie názvy produktov a služieb SAS Institute Inc. Sú registrovanými ochrannými známkami SAS Institute Inc. v USA a ďalších krajinách. ® označuje registráciu v USA. Ďalšie značky a názvy produktov sú ochrannými známkami konkrétnych spoločností.© 2016

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Digitalizácia musí byť priorita pre novú vládu, inak zostaneme na chvoste EÚ Salón drevostavieb 2022 Bratislava

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.