Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
26. júna 2012 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Pivovarníci a zdravotníci pripravili Deň zodpovednosti

BRATISLAVA 26. júna – Úrad verejného zdravotníctva SR v spolupráci so Slovenským združením výrobcov piva a sladu pripravili kampaň za zodpovednú konzumáciu alkoholu – Deň zodpovednosti. Ako na tlačovej besede informoval vedúci odboru podpory zdravia Úradu verejného zdravotníctva Róbert Ochaba zámerom kampane je prevencia nadmerného užívania alkoholických nápojov.

„Je to pilotný projekt a Deň zodpovednosti je prvou spoločnou kampaňou orgánov verejného zdravotníctva a profesijného združenia,“ uviedla prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná. Doložila, že sa snažili vyhnúť mentorovaniu, ale naopak chcú viesť kampaň nevtieravo, vniesť do nej hravé a zábavné prvky. Ak verejnosť zareaguje pozitívne a Deň zodpovednosti bude úspešný, radi by ho zopakovali aj v budúcnosti.

„Počas kampane 2. júla v 36 slovenských mestách na vyhradených frekventovaných miestach stretnú obyvatelia odborných pracovníkov z regionálnych úradov verejného zdravotníctva, ktorí budú poskytovať informačné letáky, špeciálne poradenstvo a vykonávať bezplatné pečeňové testy,“ informoval Ochaba. Doložil, že budú hovoriť o prevencii a súčasne budú informovať o následkoch nadmerného pitia.

Ako informovali zástupcovia dvoch najväčších pivovarov na Slovensku nadnárodnej spoločnosti Heineken a spoločnosti Pivovary Topvar, a.s, ktorá je súčasťou nadnárodnej spoločnosti SAB Miller, ktoré spolupracujú na kampani, ak ste dospelí, a máte chuť na alkoholický nápoj, môžete ho vychutnať – ale zodpovedne. Podľa organizátorov kampane Deň zodpovednosti stačí sa len ku konzumácii alkoholu postaviť rozumne, dodržiavať pravidlá striedmosti.

V piatich slovenských mestách sa uskutočnia ukážky už existujúcich prevenčných programov realizovaných spoločnosťami Heineken a Topvar.

Kampaň podporuje aj šéf zdravotníckeho výboru NR SR Richard Raši, ktorý uviedol, že Slováci od 15-rokov a vyššie vypijú ročne v priemere 8,6 litra na hlavu. Podľa jeho názoru by to mal byť aj deň zodpovednosti rodičov za svoje deti, lebo nadmerné pitie u mladistvých je problém, ktorý trápi celé Slovensko.

„Za významný prostriedok prevencie proti nadmernému užívaniu alkoholu považujeme kvalitnú informovanosť, preto budú pracovníci regionálnych úradov verejného zdravotníctva ponúkať aj špeciálne letáky a ďalšie informačné materiály. Okrem toho vo vybraných mestách – v košickom, bratislavskom i žilinskom Auparku, prešovskom a trnavskom obchodnom centre Max stretnú návštevníci špeciálnu hliadku zloženú z anjela a policajtky, ktoré preveria znalosti ľudí a za správne odpovede poskytnú odmenu,“ informovala prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná.

Viac informácii o kampani, o spôsoboch prevencie a pomoci nájdu záujemcovia na internetových stránkach www.uvzsr.sk, www.piterozumne.sk a www.promile.sk.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

Odporúčané články

Dozrel čas na nový čapovaný Kelt Majster Chuť tohto leta – pivo a bylinky

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies