Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
16. marca 2017 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Dátová analytika v najbližších troch rokoch zažije rozmach

Podľa nezávislej štúdie bude v roku 2020 využívať dátovú analytiku 90 % spoločností

Bratislava, 16. marca 2017 – Štyridsať percent firiem už dnes využíva dátovú analytiku v kľúčových oblastiach svojho podnikania. Takmer štvrtina plánuje takéto riešenia zaviesť v priebehu najbližšieho roka. Vyplýva to z analýzy konzultačnej spoločnosti Forrester Consulting. Prieskum, ktorý si objednala spoločnosť Atos, sa zameral na celosvetovú vzorku viac ako 580 osôb s rozhodovacími právomocami pre otázky obchodu i IT v 11 priemyselných odvetviach na troch kontinentoch.

V roku 2020 by malo svoj biznis riadiť na základe informácií získaných z dát až 90 percent firiem

“Forrester predpovedá, že trend bude pokračovať. Počet firiem, ktoré zavedú riešenia dátovej analytiky v najbližších troch rokoch ešte vzrastie. V roku 2020 by malo svoj biznis riadiť na základe informácií získaných z dát až 90 percent firiem.

Respondenti poukázali aj na prekážky. Až 44 % z nich vníma ako významný problém nárast rozmanitosti neštruktúrovaných typov dát. Tradičná prax dátových síl a nedostatok koordinácie IT a biznis funkcií zase znepokojuje 35 %.

Firmy však podnikajú kroky na prekonanie týchto problémov. Väčšina opýtaných spoločností označila nasledovné iniciatívy za kritické priority pre nasledujúcich 12 mesiacov: zlepšenie vzťahu IT a biznisu (71 %) a reorganizácia IT tak, aby lepšie zodpovedali potrebám biznisu (66 %).

Ursula Morgensternová, Atos ESVP pre biznis a platformové riešenia poznamenáva: „Rýchlosť, akou dokáže organizácia vyťažiť prospech z dátovej analytiky, závisí od biznisových otázok rovnako ako od technológie. Aj preto v Atose s riešením Atos Codex kladieme dôraz na biznisový prístup. Naša ponuka pre biznisovú analytiku využíva skúsenosti Atosu v oblasti internetu vecí a kognitívnych riešení.“

Prieskum skúmal aj ambície a priority v rámci 11 priemyselných odvetví. V sieťových odvetviach je napríklad dátová analytika vnímaná ako predpoklad rozvoja inteligentných sietí. V oblasti priemyselnej výroby je zase úzko spájaná s inteligentnou továrňou, zvlášť s oblasťou prediktívnej údržby. Prieskum poskytuje profily jednotlivých odvetví pre zistenie postojov a zaužívaných postupov naprieč viacerými sektormi vrátane energetiky a sieťových odvetví, finančníctva, štátnej správy, priemyselnej výroby, maloobchodu a telekomunikácií.

Závery

Forrester upozorňuje najmä na potrebu dôsledne si stanoviť jasné a vyčísliteľné obchodné ciele pre všetky iniciatívy dátovej analytiky – táto zmena je rovnako o procesoch a kultúre ako o technológiách.

Celú štúdiu „The Future Belongs to Those Who Monetize and Maximize their Data“ si môžete stiahnuť cez tento odkaz.

Metodológia

Forrester pre túto štúdiu prostredníctvom elektronického dotazníka oslovil 583 obchodných a IT lídrov z firiem v Severnej Amerike, Európe a Ázii. Cieľom bolo zhodnotiť stratégiu a manažment dátovej analytiky v týchto spoločnostiach. Prieskum pokryl 11 odvetví vrátane energetiky a sieťových odvetví, finančných služieb a poisťovníctva, telekomunikácií, maloobchodu, štátnej správy a priemyselnej výroby. Priemyselná výroba zahŕňala high-tech výrobu, automobilový priemysel, výrobu spotrebného tovaru, farmaceutickú výrobu, chemický priemysel a kovospracujúci priemysel. Na prieskume sa zúčastnili riaditelia, viceprezidenti a osoby z najvyššieho vedenia s rozhodovacími právomocami. Respondenti dostali ako poďakovanie za čas strávený účasťou na prieskume malé ocenenie. Štúdia sa začala v septembri 2016 a bola zavŕšená v novembri 2016.

O spoločnosti Atos:

Európska spoločnosť Atos SE (Societas Europaea) je lídrom v oblasti digitálnych služieb s predbežnými ročnými príjmami vo výške okolo 12 miliárd €. Zamestnáva okolo 100 000 ľudí v 72 krajinách. Skupina poskytuje klientom na celom svete služby systémovej integrácie a poradenské služby, riadené služby a služby BPO, cloudové operácie, riešenia na spracovanie veľkých objemov dát a kybernetickej bezpečnosti, ako aj transakčné služby, ktoré zastrešuje značka Worldline, európsky líder v sektore platobných a transakčných služieb. Vďaka svojej odbornej znalosti technológií a poznatkom v odbore pracuje Skupina s klientmi v rôznych sektoroch podnikania: obrana, finančné služby, zdravotníctvo, výroba, médiá, verejné služby, verejný sektor, maloobchod, telekomunikácie a doprava. Atos sa zameriava na obchodnú technológiu, ktorá podporuje pokrok a pomáha organizáciám vytvárať firmy budúcnosti. Skupina je celosvetovým partnerom v oblasti informačných technológií pre olympijské a paraolympijské hry a je uvedená na parížskom trhu Euronext. Atos pôsobí pod značkami Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify a Worldline.

O Atos Codex

S riešením Atos Codex je Atos európskym lídrom v biznisovej analytike, kognitívnej výpočtovej technike a riešeniach internetu vecí. Atos Codex zahŕňa pokročilú konzultačnú metodológiu, otvorené priemyselné analytické platformy, akcelerátory rýchleho štartu a líderstvo v extrémnej výpočtovej technike. Atos Codex zastrešuje kompletný reťazec dátovej hodnoty a namiesto ponúkania „len“ technológie prichádza so silným vertikálnym prístupom.

 

Odporúčané články

CEBIT 2018: Atos predstavuje pracovisko budúcnosti Prípad Luxembursko: Za dva roky od rozdrobenej verejnej správy až k dátovým ambasádam

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies