Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
16. mája 2016 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Bezlepkové potraviny – nie trend, ale potreba

BRATISLAVA 16. mája – Svetový deň bez lepku tento rok pripadol na 16 . mája. Je dobrou príležitosťou upozorniť na to, že je medzi nami stále viac ľudí, ktorí žijú so stravovacími obmedzeniami. Štatistiky hovoria, že až 70 miliónov ľudí na svete trpí celiakiou – autoimunitným ochorením vyvolaným neznášanlivosťou bielkovín v obilninách. Na Slovensku má túto vrodenú poruchu metabolizmu približne jeden človek zo 400. Z roka na rok pribúda počet ľudí s touto poruchou a tomu sa prispôsobuje aj ponuka potravín.

Rastúci dopyt po potravinách bez lepku priamo súvisí s nárastom stále častejšie diagnostikovanej poruchy metabolizmu, ale stal sa aj trendom zdravého stravovania. Potraviny bez lepku, bez cukru, bio, alebo produkty určené na racionálne stravovanie sa tešia stále vyššej obľube a sú dôležitým faktorom pri výbere a nákupe potravín. Spoločnosť Tesco na Slovensku tento trend sleduje aj na podieloch predaja špeciálnej rady potravín „Free from“.
Aj celiatici sa môžu stravovať plnohodnotne a chutne. V ich jedálničku zostáva ovocie a zelenina, strukoviny, zemiaky, mlieko a mliečne výrobky, mäso, ryby a vajcia. Náhrada obilnín sa dá vytvoriť z prirodzene bezlepkových potravín a potravín so špeciálnou úpravou.

Za obdobie od januára do apríla 2016 predaj potravín pre zákazníkov s upravenými stravovacími návykmi stúpol v porovnaní s minulým rokom o viac ako 70%. V rovnakom čase predaj produktov s označením bio narástol o 80%, popularita produktov zo sójového mlieka a nízko kalorických produktov narástla o takmer 50%. Predaj produktov bez lepku narástol o viac 50%.

Najpopulárnejšími z produktov špeciálnej výživy u zákazníkov spoločnosti Tesco sú cukrovinky bez cukru a sušienky bez lepku. Nasleduje bezlepkový chlieb, múka, cestoviny.

„Z roka na rok počet zákazníkov, ktorí hľadajú špeciálne potraviny bez lepku, bez cukru a laktózy narastá. Aj to viedlo spoločnosť Tesco k tomu, aby sme vytvorili širokú špecializovanú značku produktov Free from, ktorá je určená práve pre ľudí s rôznymi druhmi alergií, alebo intoleranciou na niektoré zložky potravín“, hovorí Martina Marcineková, Manažérka nákupu špeciálnej výživy TESCO STORES SR a dodáva: „Ešte pred niekoľkými rokmi bolo ťažké nájsť bezlepkové produkty pri každodennom nákupe. Dnes ponúkame viac ako 200 produktov špeciálnej výživy a aby sme to našim zákazníkom uľahčili ešte viac, zoradili sme všetky produkty špeciálnej výživy na jedno miesto, aby ich v našich predajniach nemuseli hľadať.“

Tesco neustále sleduje trendy, potreby a nákupné zvyklosti svojich zákazníkov. Na začiatku tohto roka malo Tesco vo svojej ponuke viac ako 200 produktov bez lepku, bez cukru, bez laktózy, alebo bio a racio, ktoré sú v ponuke pod značkou Free from. Všetky produkty špeciálnej výživy nájdu zákazníci Tesca na jednom mieste.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Vtipný a dojímavý príbeh štyridsiatničky, ktorá si pokašlala život Štvorčlenná rodina môže vďaka Unionu ušetriť až 1700 eur. Doplatky, benefity či zľavy pomáhajú zdraviu i rodinnému rozpočtu

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.