Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
29. apríla 2014 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Zmeny v mýte pomohli ľuďom, kamióny sa presúvajú na diaľnice

BRATISLAVA 29. apríla – Nákladná automobilová doprava sa presúva z ciest prvej triedy na diaľnice. Vyplýva to z prvých čiastkových údajov z mýtneho systému. Na diaľnici D1 medzi Trenčínom a Žilinou stúpol počet nákladných áut, pričom počet týchto vozidiel na paralelnej ceste I. triedy klesol medziročne o vyše pätinu. Výsledkom je kvalitnejší život aj lepšia ochrana ľudí na hlavných cestných ťahoch, ako aj vyššia bezpečnosť na cestách.

Vo februári došlo k medziročnému zníženiu priemerných dopravných intenzít na cestách prvej triedy o 2,74 percenta, zatiaľ čo na príslušných diaľniciach a rýchlostných cestách došlo k priemernému zvýšeniu dopravných intenzít o takmer šesť percent. „Februárové čísla z mýtneho systému jasne ukazujú, že zmena mýtnych pravidiel od nového roka pomohla ľudom pri cestách prvej triedy. Zatiaľ nemáme presné čísla za cesty druhej a tretej kategórie, ale aj tam očakávame výrazné zlepšenie situácie v oblasti nákladnej automobilovej dopravy,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Pre lepšiu predstavu je možné povedať, že kým na diaľniciach bolo vo februári medziročne takmer o 5-tisíc nákladných áut viac, na cestách prvej triedy počet áut medziročne klesal.

Najviac tento trend cítiť na hlavnom cestnom ťahu diaľnice D1 medzi Trenčínom a Žilinou, kde v sledovanom období došlo k medziročnému nárastu dopravných intenzít o 8,3 percenta a zároveň bol zaznamenaný významný pokles dopravných intenzít na súbežných cestách I. triedy o 21,35 percenta. V praxi to znamená o 8 300 nákladných automobilov viac na diaľnici a o 4 000 kamiónov menej na paralelnej ceste prvej triedy. „Zatiaľ ide len o čiastkové čísla, ale už môžeme s istotou povedať, že zavedenie rovnakých sadzieb na súbežných cestách I. triedy, ako na diaľniciach a rýchlostných cestách, splnilo svoj účel a motivuje vodičov a prevádzkovateľov vozidiel využívať práve diaľnice a rýchlostné cesty,“ dodal Stromček. Podobný vývoj, aj keď v o niečo menšom rozsahu ako medzi Trenčínom a Žilinou bol zaznamenaný aj na diaľničných ťahoch severnej a východnej D1.

Nové pravidlá mýtneho systému už šetria peniaze aj dopravcom. Podľa posledných dostupných údajov už viac ako 6 000 dopravcov využíva zľavový bonusový systém. Ten sa odvíja od počtu kilometrov, ktorý dopravca prejazdí po spoplatnenej sieti slovenských ciest a vo veľkej väčšine z neho benefitujú slovenskí dopravcovia.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

Odporúčané články

Sprievodný program REaktivizuje, REflektuje, ale aj REkreuje návštevníkov Divadelnej Nitry 2018 Rakovina kože nemusí byť hrozbou iba v lete. Ako jej predísť?

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies