You are using an outdated browser, you may experiece issues. Please upgrade your browser to improve your experience.
24. novembra 2015 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi

BRATISLAVA 24. novembra – Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u starších ako 50 rokov je to iba štvrtina. Dokázala to najnovšia štúdia o podnikaní v 44 krajinách sveta.

Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.

Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania. Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská „priepasť“ je vo výške 27%.

Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rok0ch u mladších generácií rastie.

Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. Konkrétne 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%.

Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.

Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi. Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou

O spoločnosti Amway
Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.

Pre viac informácií navštívte stránku http://news.amway.cz/.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Kaufland online trhovisko je už aj vo Francúzsku: Ponúka šancu slovenským predajcom Keď sa tínedžerka stratí… nie každý to berie vážne. Strhujúci triler Nezabudni na mňa

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.