Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
29. septembra 2015 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Turizmus a cestovný ruch sa začnú viac spoliehať na dáta

BRATISLAVA 29. septembra – Deväť z desiatich firiem, ktoré pôsobia v turizme a cestovnom ruchu si uvedomujú, že potrebujú viac využívať analýzy dát pre lepšie rozhodovanie.

Ak chcú firmy v turizme a cestovnom ruchu lepšie spoznať zákazníkov, čiže porozumieť na čom im záleží, za čo sú ochotní zaplatiť, ako vnímajú jednotlivé značky a ako sa správajú v digitálnom svete, potrebujú viac analyzovať dáta a premieňať ich na užitočné informácie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý urobili MIT Sloan Management Review so softvérovou a poradenskou spoločnosťou SAS.

Pre firmy, ktoré pôsobia v turizme a cestovnom ruchu, nie je využívanie transakčných a zákazníckych dát úplnou novinkou. Napríklad aerolínie začali analyzovať dáta už koncom 80. rokov minulého storočia, aby mohli priebežne optimalizovať ceny podľa ponuky a dopytu. Neskôr sa k nim pridali hotely, prevádzkovatelia výletných lodí či autopožičovne.

Hoci cena je pre rozhodovanie spotrebiteľov nepochybne dôležitá, sama osebe nie je zárukou úspešného predaja. Rolu zohrávajú aj faktory ako sú pohodlie, minulé skúsenosti, vybavenie či doplnkové služby, komentáre a hodnotenie na webe či na sociálnych sieťach, aj vernostné programy.

Väčšina firiem z odvetvia priznáva, že v súčasnosti dáta nevyužívajú dostatočne, hoci ich zhromažďujú obrovské množstvá – či už cez vernostné karty, webové stránky s hodnoteniami cestovateľov, alebo z internetového surfovania a online rezervácií. Z dostupných dát sa môžu o cestovateľoch dozvedieť oveľa viac ako vedia dnes a lepšie odhadnúť čo, ako a kedy zákazníkovi ponúknuť.

Až 63 percent respondentov v turizme a doprave plánuje počas nasledujúcich 12 mesiacov investovať do analytického softvéru, čo je výrazne viac ako v iných odvetviach, kde má podobný zámer 52 percent spoločností. Viac firiem v turizme v porovnaní s inými odvetviami tiež plánuje investovať do školení svojich ľudí v oblasti analytiky.

Prieskum MIT Sloan Management Review a firmy SAS ďalej ukázal, že vyše polovica (54 percent) respondentov považuje analýzy dát za spôsob ako zvýšiť konkurenčnú schopnosť firmy. Väčšina tiež verí, že analytika zlepšuje aj schopnosti inovovať.

„V hotelovom biznise predávame niečo, čo je mimoriadne prchavé. Každá noc, kedy nepredáme izbu, je premrhaná príležitosť, ktorá sa nikdy nevráti. Preto potrebujeme lepšie oslovovať a zasiahnuť zákazníkov a umožniť im nakupovať spôsobom, aký im vyhovuje. Analytika musí podporovať inovácie,“ uviedol Dexter Wood, senior viceprezident Business and Investment Analytics hotelovej siete Hilton Worldwide.

O SPOLOČNOSTI SAS

SAS je najväčšia súkromne vlastnená softvérová spoločnosť na svete. Je popredným poskytovateľom riešení v oblasti analytiky a odborných služieb. Od roku 1976 prináša svojim zákazníkom analytický softvér, ktorý umožňuje meniť dáta na informácie užitočné pre rozhodovanie. Viac ako 65 000 spoločností v 135 krajinách objavuje prostredníctvom SAS-u inovatívne spôsoby ako zvýšiť svoju ziskovosť, znížiť riziká, predpovedať podvody a premeniť dáta na konkurenčnú výhodu. Na Slovensku má SAS zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa najmä na finančný sektor, telekomunikácie, energetiku a akademickú oblasť. Viac informácií nájdete na: www.sas.com/slovakia a www.facebook.com/SASslovakia.

SAS a všetky ďalšie názvy produktov a služieb SAS Institute Inc. Sú registrovanými ochrannými známkami SAS Institute Inc. v USA a ďalších krajinách. ® označuje registráciu v USA. Ďalšie značky a názvy produktov sú ochrannými známkami konkrétnych spoločností.© 2015

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Letné vlaky ZSSK prepravili rekordný počet pasažierov ZSSK a Ministerstvo dopravy SR podporia domáci turizmus a ekológiu mimoriadnymi letnými vlakmi

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.