Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
9. augusta 2013 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Tretia etapa cesty I/50 vo Zvolene má byť hotová koncom roka

BRATISLAVA 9. augusta – Postupná prestavba prieťahu cesty I/50 cez Zvolen skvalitní a zrýchli dopravu v tomto okresnom meste na južnom ťahu z Nitry do Košíc. Umožní to tretia etapa rekonštrukcie komunikácie na úseku Zvolen, Pustý hrad – Neresnica.

V rámci nej bude vybudovaná mimoúrovňová križovatka ciest I/50 a I/66 na mieste doterajšej úrovňovej križovatky. Cesta č. 50 bude zrekonštruovaná ako smerovo rozdelená v dĺžke 440 metrov a cesta č. 66 bude zrekonštruovaná úplne na 678-metrovom úseku. Po dokončení investície sa zvýšia kvalitatívne parametre, rýchlosť, plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky.

Cesta I/50 je jednou z najdôležitejších dopravných tepien v smere západ – východ, od hranice Slovenska s Českou republikou po hranicu s Ukrajinou. Zároveň je zaradená do medzinárodnej cestnej siete ako E 571.

Projekt I/50 Zvolen, Pustý hrad – Neresnica, III. etapa je financovaný na 85 % z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a zvyšok zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava (OPD) 2007 – 2013. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je riadiacim orgánom OPD, Slovenská správa ciest ako investor je prijímateľom finančnej pomoci.

Tretia etapa stavby začala koncom roku 2011 a ukončenie je plánované v závere tohto roku. „Realizovaných je 67,5 % prác. Projekt prispeje k zlepšeniu dopravnej situácie, podmienok ochrany života a zdravia obyvateľov, ochrany životného prostredia a vyváženému rozvoju regiónu,“ informovala Slovenská správa ciest.

Zhotoviteľom stavebných prác za zmluvnú cenu, vrátane dodatkov, 6,8 milióna eur bez DPH je Združenie I/50 Zvolen, Pustý hrad – Neresnica, III. etapa. Vedúcim členom združenia je spoločnosť Stavby mostov Slovakia, a.s. Banská Bystrica a členom firma SMP CZ, a.s. Praha.

Dôvodom realizácie projektu je to, že doterajšia úrovňová križovatka ciest I/50 a I/66 podľa Slovenskej správy ciest už nevyhovovala kapacitne ani kvalitatívne. Svetelne riadená križovatka prekážala v plynulosti dopravy na tomto úseku. Cesta je v súčasnosti nadmerne zaťažená narastajúcou dopravou, najmä ťažkými nákladnými automobilmi.

Priepustnosť úrovňovej križovatky bola podľa cestárov prekonaná o 18 percent už pri celoštátnom sčítaní dopravy v roku 2005. Vtedy prešlo križovatkou denne 31 536 vozidiel a ich počet by sa mal do roku 2015 zvýšiť približne o tretinu. Zároveň bol na križovatke prekonaný celoštátny ročný priemer počtu dopravných nehôd na jeden kilometer.

Keďže cesta z pohľadu kvalitatívnych parametrov už nespĺňala základné požiadavky pre plynulú a bezpečnú premávku, mala zníženú spôsobilosť prevádzky s priečnymi aj pozdĺžnymi priečnymi deformáciami, preto bola nevyhnutná rekonštrukcia celej komunikácie.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD:
PO1 – Železničná infraštruktúra
PO2 – Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 – Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 – Železničná verejná osobná doprava
PO7 – Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD „Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013“ je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

K téme

Najväčším nepriateľom je láska. Historická romanca Vojvoda a kráľovná Ceny ojazdených áut na slovenskom trhu medziročne stúpli, v ponuke ich ale bolo viac

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.