Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
4. novembra 2015 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Partners Group SK spúšťa biometrické podpisovanie zmlúv

BRATISLAVA 4. novembra – PARTNERS GROUP SK, líder v oblasti sprostredkovania finančných služieb, prechádza na efektívnejší spôsob uzatvárania zmlúv. Procesy od novembra urýchli biometrický podpis – digitálna technológia využívaná na notebookoch a tabletoch, ktorú spoločnosť zrealizovala v spolupráci s firmou Softec. O tom, čo prinesie zákazníkovi a samotným spolupracovníkom spoločnosti hovorí Juraj Juras, generálny riaditeľ PARTNERS GROUP SK.

Prechádzate na elektronický systém podpisu zmlúv. Čo to pre vás znamená?
V prvom rade inovácie a modernizáciu. Systém technológie digitálneho podpisu dnes využívajú najväčší svetoví lídri v oblasti poskytovania a sprostredkovania finančných služieb. V PARTNERS GROUP SK chceme tento trend nasledovať aj na Slovensku. Zakladáme si v prvom rade na kvalite našich služieb a spokojnosti klienta. Inovácie služieb k tomu neodmysliteľne patria. Zavedením elektronického podpisu pri uzatváraní zmlúv sa komfort nami poskytovaných služieb pre klientov výrazne zvyšuje.

Ako sa zavedenie biometrického podpisu odrazí v bežnej praxi?
Významne sa tým urýchli obeh dokumentov, čím sa skráti celý proces spracovania zmluvy od jej vzniku až po evidenciu v systémoch jednotlivých spoločností. Elektronicky uzatvorená zmluva sa po podpísaní zo strany klienta a po jej kontrole okamžite dátovo prenáša do spoločnosti a jej celkové spracovanie sa zrealizuje v priemere o sedem dní rýchlejšie, ako je tomu pri papierových zmluvách.

Vedeli by ste túto technológiu a procesy priblížiť?
Biometrický podpis je alternatívou k ručnému podpisu. Táto forma podpisovania zvyšuje bezpečnosť pre klienta aj pre finančnú inštitúciu, pretože sa pri nej zohľadňujú špecifické znaky, ako je štýl písma, hrúbka, smer, sklon a rýchlosť písma, či tlak na podpisovací displej. Všetky elektronicky vytvorené a podpísané dokumenty sú uložené v internom systéme spoločnosti v úložisku eDokumenty a kópiu uzatvorenej zmluvy dostáva klient do svojej e-mailovej schránky a, samozrejme, finančný partner, ktorý poskytuje finančnú službu, či už poistenie, alebo investičný produkt.

Spomínate, že nový e-prístup zefektívni procesy v spoločnosti. Ako konkrétne?
Elektronické spracovanie zmlúv so sebou prináša hneď niekoľko výhod. Okrem úspory nákladov spojených s tlačou a doručovaním dokumentov predstavuje aj oveľa menšiu záťaž na administratívu a hlavne časovú úsporu. Dáta do zmluvy sa dopĺňajú z interných systémov, odpadá tak povinnosť zmluvy neskôr prepisovať, respektíve skenovaním spracovávať z papierového originálu. Týmto postupom sa znižuje časová náročnosť aj chybovosť v podobe preklepov v zmluvách. Zavedenie biometrického podpisu tiež predstavuje významný krok z pohľadu našich sprostredkovateľov. Nový systém podpisovania a uzatvárania zmlúv s vybranými finančnými partnermi im zjednoduší prácu, odbremení ich od administratívnej časti práce a umožní im sústrediť sa na to najdôležitejšie a tým je komunikácia s klientom vrátane sprostredkovania kvalitných služieb.

Znamená to, že „papierová“ administratíva postupne úplne vymizne?
To nie. Klient má vždy na výber, či uzavrie zmluvu v elektronickej forme s biometrickým podpisom, alebo v klasickej, papierovej podobe. To znamená formou vytlačenia zmluvy s realizáciou podpisu bežným spôsobom.

Toto sú výhody biometrického (digitálneho) podpisu
• Vytváranie návrhov zmlúv a interných dokumentov elektronickou formou
• Podpisovanie dokumentácie elektronickou formou (biometrický podpis klienta a spolupracovníka)
• Prenos a výmena dát v dátovej forme s partnermi a spolupracovníkmi aj z domova
• Realizáciu obchodu bez tlačených zmlúv a dokumentov
• Zníženie chybovosti a úspora času
• Zrýchlenie obehu dokumentov
• Zníženie nákladov na tlač, doručovanie dokumentov
• Biometricky podpísané návrhy zmlúv nie je potrebné manuálne vypisovať a doručovať
• Dokumenty sú uložené v úložisku eDokumenty
• Ekologické šetrenie – elektronické služby sú ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

Odporúčané články

Enterprise Investors predáva intive spoločnosti Mid Europa Partners Stužková: Viete, koľko stojí oslava vstupu do dospelosti?

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies