Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
28. januára 2014 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Nový monopost Ferrari F14 T dostáva špeciálne palivá Shell

BRATISLAVA 28. januára – Nový monopost F14 T, ktorý stajňa Ferrari predstavila minulú sobotu, pôjde do prvých testov na španielskom okruhu v Jereze už so špeciálnymi mazivami a palivami, vyvinutými spoločnosťou Shell. Shell pomohol talianskej stajni vyrovnať sa s najväčšími technickými zmenami v F1 od 50-tych rokov. Tieto smerujú k zvýšeniu efektívnosti motora, opätovnému získavaniu energie a zahŕňajú také úpravy ako pridanie turba a druhého elektromotora, silnejší KERS a obmedzenie množstva paliva na preteky.

Dramatické zmeny v konštrukcii motora sa týkajú aj použitia palív a mazív, ktoré majú zabezpečiť väčšiu efektivitu a výdrž motora. Tieto dva parametre budú v sezóne 2014 kľúčové. Aj v novej sezóne sa bude stajňa Scuderia Ferrari spoliehať na Shell, svojho dlhoročného technického partnera. Už od začiatku prípravy na nadchádzajúcu sezónu začali odborníci zo spoločnosti miešať viac než 50 laboratórnych verzií pretekárskeho paliva Shell V-Power. V súčasnosti prebiehajú posledné hodnotiace testy pred prvými okruhovými pretekmi sezóny 2014 v španielskom Jereze.

„Technické smernice FIA týkajúce sa palív a olejov sa pre sezónu 2014 síce nezmenili, no apetít a výkon nového motora sa od predošlej verzie zmenil radikálne. Rovnako dôležité ako konštrukcia nového motora je pre nás aj limitované množstvo paliva v rámci pretekov. Priniesť palivo, ktoré v sebe spája výkon a efektívnosť, je ako nájsť svätý grál,“ vysvetľuje Guy Lovett, nový manažér Shell Technology pre Ferrari.

Zmeny sa výrazne dotknú aj mazív. Nové motory V6 musia s menším objemom (1,6 namiesto doterajších 2,4 litra) dosiahnuť vysoký výkon a tiež vydržať dlhšie. „V roku 2014 čelíme nielen novej konfigurácii motora, ale aj potrebe predĺženia jeho životnosti. Keďže má každý pretekár v priebehu jednej sezóny k dispozícii len päť motorov, priestor na zvyšovanie výkonu pri zachovaní spoľahlivosti motora je naozaj veľmi obmedzený. Vývoj novej formulácie motorového oleja Shell Helix Ultra pre F14 T, na ktorej pracujeme spolu s Ferrari, posúvajú tieto hranice a zároveň nám prinášajú cenné informácie pre náš ďalší vývoj produktov. Do prípravy na tohtoročnú sezónu formule 1 sme vložili veľa úsilia a dosiahli sme sľubné výsledky. Zostáva nám už len čakať, ako sa ovocie našej práce pretaví do výsledkov na trati a urobiť posledné úpravy, aby sme boli pripravení na štart v Melbourne, “ dodáva G. Lovett.

Na nasledovnom linku si môžete stiahnuť video o technických zmenách v seriáli F1, o ktorých hovoria zástupcovia oboch spoločností: http://bit.ly/1fqoJUq

O technologickom partnerstve medzi spoločnosťami Shell a Ferrari
Spoločnosť Shell tvorí so spoločnosťou Ferrari jedno z najúspešnejších partnerstiev v dejinách formuly 1, ktoré prinieslo už 12 majstrovských a 10 konštruktérskych titulov. Vzťah medzi spoločnosťou Shell a Enzom Ferrari sa začal rozvíjať už v 30-tych rokoch minulého storočia. Spoločnosť Shell sa stala prvým technologickým partnerom tímu Scuderia Ferrari, ktorému v roku 1951 pomohla na trati Silverstone k prvému víťazstvu v pretekoch formule 1 s autom Ferrari 375 F1. Technologické partnerstvo spoločností Shell a Ferrari poskytuje experimentálny priestor pre testovanie paliva a mazív v extrémnych podmienkach. Vďaka tomu môžu odborníci zo spoločnosti Shell lepšie pochopiť, akými rôznymi spôsobmi sa dá zvýšiť výkon motorov. Na výskume a vývoji sa v spoločnosti podieľa vyše 50 odborníkov, ktorí zvyšujú konkurencieschopnosť tímu Ferrari v pretekoch formuly 1 a prenášajú cenné poznatky z pretekárskej dráhy na bežné cesty.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

TIPOS sa stal generálnym partnerom slovenského biatlonu Záujem o duálne vzdelávanie s dm drogerie markt stále rastie

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.