Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
20. septembra 2012 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Firmy chcú v roku 2013 zvyšiť benefity pre zamestnancov

BRATISLAVA 20. septembra – Firmy na Slovensku chcú v budúcom roku odmeňovať svojich zamestnancov viac ako dnes. Do trojice najobľúbenejších benefitov patrí mobilný telefón, stravné lístky a vzdelávanie, ktoré poskytuje vyše 90% firiem. Dobrou správou je, že stúpa podiel firiem, ktorým záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok a každá piata firma uzatvára svojim zamestnancov nejaký typ životného poistenia. Tieto údaje vyplývajú z prieskumu poisťovne ING na reprezentatívnej vzorke 100 spoločností na Slovensku.

Mobil, stravné lístky a vzdelávanie vedú rebríček najčastejších výhod pre zamestnancov na Slovensku aj v Čechách. Rozdiel je len v poradí: kým v Čechách firmy najčastejšie investujú do vzdelávania (82 % firiem), na Slovensku je najčastejším benefitom mobilný telefón (95 % firiem). Z prieskumu zároveň vyplynulo, že zamestnanci na Slovensku sa z hľadiska benefitov majú lepšie ako v Čechách: napríklad 10 a viac benefitov poskytuje až 70 % slovenských firiem, ale len 48 % českých. Súvisí to pravdepodobne s tým, že v Čechách pociťuje zhoršenú ekonomickú situáciu v medziročnom porovnaní až o vyše 60 percent viac firiem ako na Slovensku (18 % v SR vs. 30 % v ČR z celkového počtu firiem).

Firmy plánujú zvýšiť investície do benefitov, porastie najmä vzdelávanie zamestnancov
Firmy plánujú v budúcom roku ponúknuť zamestnancom viac benefitov. Najviac budú v budúcom roku rásť investície do vzdelávania: až 18 % firiem z prieskumu plánuje intenzívnejšie vzdelávať svojich zamestnancov. Rebríček trojice rastúcich benefitov dopĺňajú investície do zdravia vo forme preventívnych prehliadok (7 % firiem) a športu (6 % firiem). Naopak, približne 1 % firiem plánuje v tomto roku znižovať alebo zrušiť 13. plat.

Dve tretiny firiem chcú aktívne zabezpečiť svojich zamestnancov na dôchodok
Aj keď podiel firiem, ktoré sa zaujímajú o zabezpečenie zamestnancov na dôchodok stúpa, stále je na Slovensku priestor na rast v tejto oblasti. Doplnkové dôchodkové sporenie (3. pilier) dnes poskytuje na Slovensku o 15 % menej firiem ako v Čechách. Rozdiel vidíme aj v motivácii: 65 % slovenských firiem poskytujúcich doplnkové dôchodkové sporenie tak robí preto, že im záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok (v ČR len 40 %), naopak v Čechách považuje 42 % firiem, poskytujúcich sporenie na dôchodok tento benefit za lepšiu alternatívu ako zvýšenie platu v rovnakej výške (v SR 19 %). Motivačné životné poistenie svojim zamestnancom poskytuje 28 % oslovených firiem, pričom 4 % plánujú investície do tohto benefitu zvýšiť. Tým výrazne zaostávame za Českou republikou, kde životné poistenie svojim zamestnancom platí až 43 % firiem. „Najmä v stredných a väčších firmách vidíme silnejšiu snahu o poskytovanie dlhodobých benefitov, medzi ktoré patrí doplnkové dôchodkové sporenie a životné poistenie. Aby však tieto benefity priniesli úžitok vo väčšej miere, je potrebná kombinácia osobnej zodpovednosti zamestnancov ako aj zamestnávateľov a motivačný legislatívny rámec zo strany štátu,“ hovorí Juraj Dlhopolček, výkonný riaditeľ ING pre dôchodky a firemný obchod. Z vyjadrení firiem ďalej vyplýva, že 48 % firiem je presvedčených, že zamestnanci oceňujú pomoc firmy pri zaistení slušného dôchodku.

Štvrtine firiem sa darí lepšie ako pred rokom, väčšina zvyšuje zamestnancom plat a benefity
Z prieskumu vyplýva, že 26 % slovenských firiem sa v roku 2012 ekonomicky darí lepšie ako v rovnakom období pred rokom. 62 % z nich sa snaží vyššie príjmy preniesť do nárastu mzdy a poskytovania zamestnaneckých výhod. Pritom ekonomicky úspešné firmy siahajú po výhodách v oblasti zlepšovania zdravia a zdravého životného štýlu svojich zamestnancov, ako sú poukážky na voľnočasové aktivity, rehabilitácia, vitamíny a výživové doplnky.

Firmy s horšími výsledkami sa snažia v rámci možností zachovať existujúce výhody a siahajú viac po prepúšťaní zamestnancov na dobu určitú (33 %), resp. neurčitú (33 %) ako aj po znižovaní miezd a benefitov (11 %).

Prieskumu sa počas mesiacov júl a august zúčastnila reprezentatívna vzorka 100 slovenských firiem. Vyše 80 % respondentov sú stredné a veľké firmy a až 70 % opýtaných firiem má ročný obrat nad 1 milión eur. Respondentmi teda boli hlavne významnejšie firmy z rôznych oblastí podnikania na Slovensku.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Obchodníkom roka s drogériou a parfumériou je opäť dm drogerie markt Značka Ayvens vstúpila už aj na slovenský trh. Stáva sa najväčším hráčom na trhu udržateľnej mobility

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.