Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
101663_gettyimages 1150285146 676x378.jpg
18. mája 2023 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

EFSA spúšťa medzinárodnú osvetovú kampaň EÚ si vyberá bezpečné potraviny #EUChooseSafeFood

18.5.2023 – Po úspešných dvoch predchádzajúcich ročníkoch Európsky úrad pre bezpečnosť potravín (EFSA) spolu s partnermi v 16 členských krajinách EÚ spúšťajú tretí ročník kampane #EUChooseSafeFood. Cieľom kampane je pripomínať, že pri výbere potravín je dôležité myslieť aj na to, či sú potraviny, ktoré používame na prípravu jedál, čerstvé a neobsahujú nežiaduce alergény.

Cieľom kampane #EUChooseSafeFood je podporiť občanov, aby kriticky uvažovali pri každodennom výbere potravín. Spotrebiteľom poskytuje praktické a ľahko prístupné informácie, napríklad rady, ako čítať etikety na potravinách a porozumieť informáciám o prídavných látkach, či ako správne skladovať potraviny. Kampaň sa zaoberá mnohými témami súvisiacimi s potravinami a tento rok sa zameria na tipy, ktoré môžu spotrebitelia dodržiavať, aby zabezpečili správnu hygienu potravín v domácnosti, ako znížiť plytvanie potravinami a informácie o tom, aké kroky EÚ podniká v boji proti chorobám prenášaných potravinami.

„Udalosti uplynulého obdobia súvisiace s dovozom potravinárskych komodít z vojnou zmietanej Ukrajiny ukazujú, aké potrebné je neustále budovať spotrebiteľskú uvedomelosť, zvyšovať povedomie občanov o pôvode potravín, normách EÚ na bezpečnosť potravín, ktoré sú najprísnejšie na svete a taktiež vplývať na spotrebiteľov, aby nedochádzalo k zbytočnému znehodnocovaniu a plytvaniu potravinami. Ako ministerstvo zodpovedné za potravinárstvo sa týmto témam roky venujeme, preto vítame celoeurópsku kampaň EFSA, ktorá túto problematiku vo verejnom priestore zvýrazní a spropaguje,“ uviedla Ing. Denisa Petrakovičová, poverená vykonávaním funkcie generálnej riaditeľky sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.

Kampaň sa zameriava predovšetkým na európskych občanov vo veku od 25 do 45 rokov so zameraním na mladých rodičov a ľudí zaujímajúcich sa o bezpečnosť potravín a o vedu. Zdôrazňuje úlohu európskych vedcov, ktorí sa spoločne usilujú o ochranu spotrebiteľov pred rizikami súvisiacimi s potravinami.

V nasledujúcich týždňoch a mesiacoch budú jednotlivé vlády a orgány pre bezpečnosť potravín v celej EÚ pod hlavičkou #EUChooseSafeFood spúšťať cielené aktivity a podujatia pre verejnosť. Sľubujú si tak zvýšenie uvedomelosti laickej verejnosti v oblasti hygieny a bezpečnosti potravín a v konečnom dôsledku tým aj elimináciu rizík s konzumácie potravín samotnými spotrebiteľmi. Kampaň môžu podporiť aj národné inštitúcie a združenia. Kampaňové materiály – vizuály, videá či príspevky na sociálne siete v rôznych jazykoch sú k dispozícii na webovej stránke kampane.

Viac informácií nájdete na adrese:

https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood/#/index-sk

Informačný servis

K téme

Chovatelia ošípaných: Africký mor ošípaných nás preveruje denne HELL ENERGY vyvinul prvý energetický nápoj na svete pomocou umelej inteligencie

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.