Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
24. novembra 2014 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

CBA Slovakia: Legislatíva a trh menia slovenský maloobchod

BRATISLAVA 24. novembra – Situácia na maloobchodnom trhu sa z roka na rok viac komplikuje a vyvoláva tlak na ceny pri rastúcich celkových nákladoch predajcov. Napriek tomu sú ešte slovenské spoločnosti, ktoré investujú a prinášajú do našich miest nové pracovné miesta. Inovované obchody slovenskej spoločnosti CBA Slovakia, a.s. sú koncipované podľa moderných štandardov maloobchodného predaja a spĺňajú náročné kritériá komfortu pre zákazníkov.

Viaceré prevádzky reťazca CBA Slovakia, a.s. či už CBA Potraviny, CENT Supermarket CBA, Diskont CBA prešli a ďalej prechádzajú revitalizáciou. Zároveň sú základným nájomníkom v obchodných centrách KOCKA pod správou materskej spoločnosti M-MARKET, a.s. Maloobchodný obrat spoločnosti vo všetkých rekonštruovaných OC KOCKA medziročne (2013 vs. 2014) zaznamenal nárast o 7,5 %.

Bežnou súčasťou fungovania retailových sietí je i konsolidácia počtu prevádzok. „V tomto roku pracujeme s menšou skupinou obchodov o 16 a niekoľko prevádzok, ktoré nedosahujú stanovené obraty uzavrieme ešte do konca roka 2014. Napriek tomu predpokladáme dosiahnutie obratu v mase na rovnakej úrovni ako v minulom roku,“ hovorí Vladimír Kocúrek, viceprezident CBA Slovakia, a.s. Spoločnosť sa sústreďuje na zvyšovanie efektivity aktuálnych prevádzok, zvyšovanie kvality poskytovaných služieb a zároveň je zodpovedným zamestnávateľom a obchodným partnerom. Aktuálny počet interných zamestnancov aj z dôvodov uzavretia prevádzok a komplikovanej legislatívy poklesol z 2477 na 2321.

CBA Slovakia, a.s. patrí medzi reťazce, ktoré majú v ponuke najviac výrobkov od slovenských dodávateľov. V prostredí konkurencie zahraničných sietí, ktoré preferujú internacionálne značky, predstavuje percentuálny podiel obratu z predaja potravín vyrobených na Slovensku v reťazci CBA Slovakia a.s. 57,3% z celkového maloobchodného obratu spoločnosti. Podľa prieskumnej agentúry GfK bol podiel vystavenia slovenských výrobkov v apríli 2014 v sieti obchodov pod franšízovou značkou CBA, ktorej držiteľom je i CBA Slovakia, a.s. jeden z najvyšších na trhu a to na úrovni 56 %.

Legislatívne prostredie podľa Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS) stále zhoršuje byrokratická a administratívna záťaž. Týka sa to i retailu. V tomto roku vstúpili alebo onedlho vstúpia do platnosti ďalšie zmeny, ktoré priamo alebo nepriamo komplikujú podnikanie v maloobchode. „Spomeňme len zbytočné označovanie pečených a dopečených výrobkov, zverejňovanie tabúľ s dodávateľmi, novelu zákona o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. Ďalej od decembra podľa Nariadenia EÚ č. 1169/2011 musí mať obchodník všetky povinné údaje z etikety výrobku aj v elektronickej podobe, ak ich predáva cez internet. Od 1. januára 2015 budú musieť všetky pokladnice umožňovať on-line pripojenie s informačnými systémami finančnej správy a čakajú nás ďalšie zmeny v daňových zákonoch,“ sumarizuje V.

Napriek týmto skutočnostiam sa manažment spoločnosti pozerá do budúcnosti s optimizmom. Ambíciou je vylepšiť pozíciu CBA Slovakia, a.s. v desiatke najúspešnejších maloobchodníkov na Slovensku.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

TERNO real estate otvorilo prvé tri predajne po sieti CBA Market Na trate západného Slovenska pribudnú v najbližších dvoch rokoch 4 nové elektrické poschodové jednotky

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.