You are using an outdated browser, you may experiece issues. Please upgrade your browser to improve your experience.
16. mája 2016 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Bezlepkové potraviny – nie trend, ale potreba

BRATISLAVA 16. mája – Svetový deň bez lepku tento rok pripadol na 16 . mája. Je dobrou príležitosťou upozorniť na to, že je medzi nami stále viac ľudí, ktorí žijú so stravovacími obmedzeniami. Štatistiky hovoria, že až 70 miliónov ľudí na svete trpí celiakiou – autoimunitným ochorením vyvolaným neznášanlivosťou bielkovín v obilninách. Na Slovensku má túto vrodenú poruchu metabolizmu približne jeden človek zo 400. Z roka na rok pribúda počet ľudí s touto poruchou a tomu sa prispôsobuje aj ponuka potravín.

Rastúci dopyt po potravinách bez lepku priamo súvisí s nárastom stále častejšie diagnostikovanej poruchy metabolizmu, ale stal sa aj trendom zdravého stravovania. Potraviny bez lepku, bez cukru, bio, alebo produkty určené na racionálne stravovanie sa tešia stále vyššej obľube a sú dôležitým faktorom pri výbere a nákupe potravín. Spoločnosť Tesco na Slovensku tento trend sleduje aj na podieloch predaja špeciálnej rady potravín „Free from“.
Aj celiatici sa môžu stravovať plnohodnotne a chutne. V ich jedálničku zostáva ovocie a zelenina, strukoviny, zemiaky, mlieko a mliečne výrobky, mäso, ryby a vajcia. Náhrada obilnín sa dá vytvoriť z prirodzene bezlepkových potravín a potravín so špeciálnou úpravou.

Za obdobie od januára do apríla 2016 predaj potravín pre zákazníkov s upravenými stravovacími návykmi stúpol v porovnaní s minulým rokom o viac ako 70%. V rovnakom čase predaj produktov s označením bio narástol o 80%, popularita produktov zo sójového mlieka a nízko kalorických produktov narástla o takmer 50%. Predaj produktov bez lepku narástol o viac 50%.

Najpopulárnejšími z produktov špeciálnej výživy u zákazníkov spoločnosti Tesco sú cukrovinky bez cukru a sušienky bez lepku. Nasleduje bezlepkový chlieb, múka, cestoviny.

„Z roka na rok počet zákazníkov, ktorí hľadajú špeciálne potraviny bez lepku, bez cukru a laktózy narastá. Aj to viedlo spoločnosť Tesco k tomu, aby sme vytvorili širokú špecializovanú značku produktov Free from, ktorá je určená práve pre ľudí s rôznymi druhmi alergií, alebo intoleranciou na niektoré zložky potravín“, hovorí Martina Marcineková, Manažérka nákupu špeciálnej výživy TESCO STORES SR a dodáva: „Ešte pred niekoľkými rokmi bolo ťažké nájsť bezlepkové produkty pri každodennom nákupe. Dnes ponúkame viac ako 200 produktov špeciálnej výživy a aby sme to našim zákazníkom uľahčili ešte viac, zoradili sme všetky produkty špeciálnej výživy na jedno miesto, aby ich v našich predajniach nemuseli hľadať.“

Tesco neustále sleduje trendy, potreby a nákupné zvyklosti svojich zákazníkov. Na začiatku tohto roka malo Tesco vo svojej ponuke viac ako 200 produktov bez lepku, bez cukru, bez laktózy, alebo bio a racio, ktoré sú v ponuke pod značkou Free from. Všetky produkty špeciálnej výživy nájdu zákazníci Tesca na jednom mieste.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

COOP Jednota predstavuje novú značku. TOMU VER poteší zákazníkov s intoleranciami Vianočné pečenie bez stresu: Floril prináša tradície aj moderné chute

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.