Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
2. novembra 2012 PR správyHospodárske výsledky od PRservis.skSITA Diskusia()

Zisk AAA AUTO za deväť mesiacov prekročil hranicu 200 %

BRATISLAVA 2. novembra – AAA Auto Group N.V. ukončila deväť mesiacov roku 2012 s čistým ziskom vo výške 15,8 miliónov eur, čo je o 201,6 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. V štvrťročnom porovnaní je zisk dosiahnutý v treťom štvrťroku najlepším štvrťročným výsledkom od polovice roku 2007, kedy výkonnosť hospodárenia skupiny dosiahla svoj vrchol.

„Náš odhad čistého zisku za rok 2012 sa pohybuje okolo 20 miliónov eur, čo znamená, že sa nám podarí už tretí rok za sebou čistý zisk medziročne zdvojnásobiť. Len málo firmám vo svete sa počas finančnej krízy podarilo dosiahnuť také stabilné výsledky,“ zdôraznila generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. „Za naším rastom stojí tvrdá práca, ktorá spočíva v neustálom posilňovaní kontrolných mechanizmov v celom výkupnom a predajnom procese a absolútnom sústredení na vysokú kvalitu vozidiel, s ktorými obchodujeme,“ dodala Topolová.

Podľa zverejnených hospodárskych výsledkov skupina AAA AUTO získala za deväť mesiacov roku 2012 spolu 252,6 mil. eur, čo predstavuje nárast o 25,3 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. S tým korešpondujúci počet predaných vozidiel vzrástol počas tohto obdobia o 15,1 % (na 39 000 vozidiel). Rozdiel v mierach rastu bol daný medziročným nárastom priemernej ceny na predané auto o 6,0 %, ku ktorému došlo za deväť mesiacov roku 2012.

Hrubý zisk z predaja vzrástol medziročne o 40,9 % na 67,7 mil. eur, zatiaľ čo hrubá zisková marža z predaja medziročne vzrástla o 3 percentuálne body na 26,8 %. Toto bolo výsledkom výrazného zlepšenia penetrácie finančných služieb spoločnosti (zo 42,3 % za prvých 9 mesiacov roku 2011 na 51,0 % za rovnaké obdobie roku 2012) a prísneho kontrolného systému, ktorý spoločnosť zaviedla v druhom štvrťroku 2011 s cieľom optimalizovať celkový hrubý zisk na predané auto (ide o celkový hrubý zisk z predaja vozidiel, finančných služieb a doplnkových produktov).

V súlade s rastúcimi tržbami rástli aj prevádzkové náklady. Najrýchlejšie rastúcou kategóriou boli náklady na marketing (medziročne vzrástli o 50,2 %). Napriek tomu celkový nárast prevádzkových nákladov vo výške 22,5 % bol udržaný pod úrovňou tempa rastu celkových tržieb, ktoré dosiahlo 25,3 percenta.

Skupina AAA AUTO dosiahla za sledované obdobie prevádzkový zisk (EBITDA) vo výške 23,4 milióna eur, čo predstavuje nárast o 79,0 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Na úrovni finančných nákladov klesli za prvé tri štvrťroky nákladové úroky medziročne o 33,9 % na úroveň 0,9 milióna eur. Tento efekt bol dosiahnutý vďaka programu pre postupné znižovanie celkového zadlženia skupiny kvôli minimalizácii priemernej úrokovej sadzby, ktorú spoločnosť platí za cudzí kapitál. Skupina AAA AUTO vytvorila za sledované obdobie čistý zisk pred zdanením vo výške 21,5 milióna eur, čo je o 174,1 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Celkový konsolidovaný čistý zisk skupiny dosiahol za deväť mesiacov roku 2012 výšku 15,8 milióna eur, čo predstavuje zlepšenie o 201,6 % v porovnaní s čistým ziskom vo výške 5,2 milióna eur, ktorý skupina dosiahla za rovnaké obdobie minulého roka.

Kontinuálny rast AAA AUTO potvrdzujú i októbrové predajné výsledky, keď skupina medziročne zvýšila počet predaných vozidiel o 17 % . „Hlavnou hnacou silou predajov v októbri bolo opäť Slovensko s medziročným rastom vo výške 35 %, čo reprezentovalo 1 385 predaných áut1. Po problémoch s centrálnym registrom vozidiel v letných mesiacoch sa k rastu vrátil trh v Českej republike, kde sme medziročne s 3 085 1 predanými vozidlami dosiahli zvýšenie predajov o 7 %. Rusko naopak zostalo slabšie za biznis plánom. Celkové predajné výsledky skupiny za prvých desať mesiacov znamenajú 15 %-ný rast s celkovými predajmi vo výške 43 649 áut 1,“ povedala Topolová.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Jungheinrich rok 2023 v číslach 365.bank uzavrela rok 2023 so ziskom takmer 85 mil. eur. V zmysle svojej stratégie naďalej upevňuje pozíciu retailovej banky

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Hospodárske výsledky

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.