Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
89374_dobry trh na snp1 676x451.jpg
28. novembra 2018 PR správyKultúra od PRservis.skSITA Diskusia()

Vianočný Dobrý trh zaplní Starú tržnicu aj Námestie SNP

BRATISLAVA 28. novembra 2018 – Dobrý trh sa uskutoční výnimočne v nedeľu, 16. decembra a okrem priestorov Starej tržnice sa rozšíri aj na celé Námestie SNP. Do programu sa zapoja aj prevádzky na námestí, pripravených bude opäť vyše 150 stánkov s najkvalitnejšími produktmi. Trh má upozorniť na historickú funkciu tohto centrálneho mestského priestoru, ktoré sa ešte na začiatku minulého storočia volalo Tržné.

„Námestie SNP sa kedysi nachádzalo už za mestskými hradbami a historicky to bolo námestie, kde prebiehali pravidelné trhy a prekvital obchod,” hovorí Illah van Oijen, jedna z organizátoriek Dobrého trhu.  V priestore bývalého Tržného námestia, ktorý je dnes rozdelený na viacero celkov, sa trh nekonal sto rokov. Dobrý trh chce v spolupráci s projektom Živé námestie prepojiť prepojiť Námestie SNP s priestorom pred Starou tržnicou do jedného veľkého verejného priestoru.

Dobrý trh chce takto podporiť myšlienku projektu Živé námestie, ktorého cieľom je na základe prieskumov na Námestí SNP a Kamennom námestí nenáročnými zmenami vytvoriť zjednotený verejný priestor. Dnes je priestor chaotický a nepríjemný. Počas Dobrého trhu chcú vyskúšať, ako by sa mohol priestor zmeniť.

„Námestie SNP a Kamenné námestie predstavujú dôležité verejné priestranstvá v centre Bratislavy. Projekt Živé námestie, na ktorom hlavné mesto participuje s jeho autormi, je východiskom pre ich revitalizáciu a obnovu na funkčný a prístupný mestský priestor,“ uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Hľadanie nových ciest, ako premeniť verejný priestor a zlepšiť kvalitu mestského života je jedným z hlavných tém európskej platformy Shared Cities: Creative Momentum, spolufinancovanej z programu Európskej únie Kreatívna Európa. Bratislavský projekt Živé námestie prepája s viac ako 300 aktivitami konajúcími sa v šiestich rôznych mestách strednej a východnej Európy.

Stovky predajcov a darčekov

Do programu sa zapoja aj susedské organizácie Kunsthalle, Poľský inštitút či lokálne reštaurácie. V Starej tržnici sa predstavia stovky predajcov originálneho dizajnu. Priamo na námestí dostanú priestor predajci jedla a neziskové organizácie. Vďaka podpore KOCR Turizmus regiónu Bratislava sa na trhu predstaví niekoľko desiatok lokálnych predajcov z Bratislavského kraja.

V striebornú nedeľu budú mať návštevníci Dobrého trhu na SNP možnosť nakúpiť všetko potrebné na blížiace sa vianočné sviatky: kvalitné potraviny či darčeky. Na výber budú originálne dizajnové kúsky, ale aj tovar pre deti, knihy, oblečenie. Svoje výrobky budú predávať aj deti na Detskom trhu v reštaurácii Flagship alebo chránené dielne.

Prehliadky, workshopy a diskusie

Pre návštevníkov sú pripravené špeciálne komentované prehliadky v spolupráci s M_P_BA. Sprievodcovia účastníkov vezmú na výlet po strechách okolo Námestia SNP a Kamenného námestia. Na pódiu WhatCity? sa v spolupráci s BKIS bude diskutovať o projekte Živé námestie, o budúcnosti občianskych projektov v bratislavskom Starom Meste a o kultúre vo verejnom priestore. Pripravené budú aj workshopy pre deti aj dospelých a koncerty.

Špeciálny program čaká aj deti. Na Námestí SNP vyrastie Rozprávkový les stromčekov Bratislavského kultúrneho a informačného strediska, v ktorom na rodiny s deťmi čaká rozprávkový príbeh so šťastným koncom. Deti budú môcť sledovať aj výrobu ľadových sôch. V rámci Dobrého trhu pripravili organizátori spolu s KC Dunaj aj Dobročinný SWAP, výmenný trh oblečenia. Časť zo vstupného poputuje dobročinným organizáciám.

Jedným z cieľov Dobrého trhu je vytvárať príležitosti pre vzájomnú spoluprácu v miestnych komunitách. Vianočným podujatím vrcholí aj celoročný projekt, ktorým organizátori v spolupráci s Nadáciou VÚB zisťujú, čo presne vníma verejnosť pod pojmom „komunita“. „Slovo komunita má množstvo odtieňov a skrýva toho v sebe skutočne veľa. Sme radi, že sa môžeme podieľať na originálnom prieskume, v ktorom susedia a návštevníci verejne vyjadrujú svoje predstavy fungujúcej komunity,“ hovorí Dominik Miša z Nadácie VÚB, ktorá podporuje realizáciu Dobrého trhu ako dlhodobý partner pre komunity.

Dobrý trh na SNP sa uskutoční v nedeľu 16. decembra od 10:00 do 20:00 v Starej tržnici a na Námestí SNP

Organizátor Punkt, o.z. | Partner pre komunity Nadácia VÚB | Destinačný partner Turizmus regiónu Bratislava | Powered by ZSE | Partner pre technické zabezpečenie MT Agency | Partneri Hlavné mesto SR Bratislava, Aliancia Stará Tržnica, Shared Cities Creative Momentum, Živé námestie, Fond na podporu umenia, Zelený vzdelávací fond, MČ Bratislava Staré Mesto, Slow Food Pressburg, INCIEN, OLO, Bittner, JRK, Lunixx, Textile House Second Hand | Programoví partneri Bratislavské kultúrne a informačné stredisko, Poľský inštitút, Kunsthalle, Galéria 4D, Literárne informačné centrum, Bukowski bar, Galéria Nedbalka, KC Dunaj, Inštitút pre rozvoj udržateľnej módy | Hlavný mediálny partner Start it up | Mediálni partneri Agentúra SITA, Staromestské noviny, in.ba, Rádio_FM

K téme

Riaditeľ GLN Norbert Kyndl: Tomášička je výnimočná už 60 rokov, a to vďaka každému tomášičkárovi Tesco investuje 22 miliónov eur: Kolegom a kolegyniam zvyšuje platy a prispeje na dôchodok

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Kultúra

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.