Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
103458_21 676x380.jpg
30. januára 2024 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Telemedicína pomohla počas sviatkov tisícom pacientov

30.1.2024 – Vianočné sviatky sú tradične obdobím, kedy nápor pacientov na pohotovostiach nemocníc dramaticky vzrastá a niekoľkohodinové čakanie na ošetrenie nebýva výnimkou. Minulý rok počas vianočných sviatkov pohotovostiam výrazne pomohla telemedicína. Ľudia sa často obracali s otázkami najskôr na lekára na telefóne a svoje zdravotné problémy konzultovali na diaľku. Veľakrát potom nebolo potrebné, aby pohotovosť vôbec navštívili.

Konzultáciu zdravotného stavu na diaľku a pohotovostnú službu lekárov doslova kedykoľvek ponúka česká telemedicínska aplikácia MEDDI app, ktorá v priebehu sviatkov obslúžila takmer štyri tisíc pacientov.

„Počas vianočných prázdnin sa na našich lekárov obrátilo celkom 3 852 pacientov. Viac ako polovica týchto prípadov zahŕňala situácie, keď rodičia chorých detí využili možnosť nonstop lekárskej pomoci prostredníctvom aplikácie MEDDI app, ktorá disponuje aj službami pediatra. O robustnosti našej lekárskej siete svedčí fakt, že žiadny z týchto pacientov nečakal na spojenie s lekárom dlhšie ako 5 minút,“ uviedol Jiří Pecina, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti MEDDI hub a.s., ktorá aplikáciu MEDDI app prevádzkuje. „Vieme, aká je na Vianoce situácia na pohotovostiach nemocníc, a tak sme radi, že sme takto mohli pomôcť odbaviť časť pacientov, ktorých stav nevyžaduje akútny zásah lekárov,“ dodáva Jiří Pecina. Nie je totiž výnimkou, že sa napríklad na pohotovosť Detskej fakultnej nemocnice v Bratislave obracia viac ako 150 rodičov s deťmi denne. Mnohým pacientom pritom stačí symptomatická liečba, nasadenie liekov na zníženie teploty, pokoj a dostatočný príjem tekutín. Lekár na telefóne dokáže zdravotný stav posúdiť a zvážiť, či je osobná návšteva pohotovosti naozaj nutná.

V aplikácii MEDDI app sú lekári k dispozícii 24/7 a zaistia Vám tak potrebnú konzultáciu naozaj kedykoľvek. Aj keď v aplikácii nie je priamo Váš lekár, aplikácia garantuje, že všetci klienti budú obslúžení vždy maximálne do 30 minút lekármi v službe. „Priemerná čakacia doba na vyšetrenie však v skutočnosti trvá menej ako 6 minút, a to napríklad aj po polnoci,“ zdôrazňuje Jiří Pecina. Priamo v aplikácii môže lekár tiež vystaviť eRecept.

O aplikácii MEDDI app

MEDDI app je na trhu už od roku 2020. Ide o telemedicínsku aplikáciu, ktorá slúži ako most medzi pacientmi a lekármi. Vďaka aplikácii sa môžete bezpečne spojiť s lekármi kedykoľvek a kdekoľvek, doslova 24/7, a riešiť akékoľvek zdravotné problémy. Spojenie s lekárom cez aplikáciu je navyše často bezpečnejšie ako bezprostredná návšteva lekára, a to vďaka možnosti vyhnúť sa zbytočnému kontaktu s chorými v čakárni u lekára, čo používatelia MEDDI app ocenia najmä v období chrípok a iných vírusových ochorení. Využitie MEDDI app ale pri spájaní pacientov s lekármi zďaleka nekončí – aplikácia vie napríklad uchovávať najrôznejšie zdravotnícke dáta, je možné cez ňu zdieľať informácie zo šikovných hodiniek s lekármi a lekár cez ňu môže na základe online konzultácie zasielať eRecepty. Používanie aplikácie je navyše jednoduché a intuitívne a umožňuje nahradiť až 30% návštev u lekára dištančnou konzultáciou.

Informačný servis

K téme

Pacienti s klinickým syndrómom chronického srdcového zlyhávania nebudú musieť ostávať v nemocniciach. Pomôcť im má pilotný projekt tele-monitoringu od Union zdravotnej poisťovne Spoločnosť MEDDI hub získala prestížne ocenenie za inováciu

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.