Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
88960_trnava 676x451.jpg
15. októbra 2018 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Slovenskí študenti sa môžu učiť vo virtuálnom laboratóriu

TRNAVA 15. októbra 2018 – Žiaci zo Strednej odbornej školy elektrotechnickej v Trnave mali možnosť vyskúšať špeciálnu učebňu vďaka ktorej sa ocitli priamo vo virtuálnej dielni, kde zo súčiastok mali možnosť vytvárať podľa schémy elektrické obvody a dokázali  ich skúmať a merať ako v reálnom svete. Virtuálne laboratórium trnavskí študenti testovali  v rámci projektu NEWTON (Networked Labs for Training in Sciences and Technologies, EU Horizon 2020), ktorého cieľom je zlepšiť kvalitu výučby prírodovedeckých a technických predmetov.

Elektrofyzika cez okuliare

„Moderné technológie sú dnes súčasťou každodenného života a školstvo nemôže zostať pozadu,“ hovorí Erik Ondrejička, hlavný majster odbornej výchovy na Strednej odbornej škole elektrotechnickej v Trnave. „Inovácie ako virtuálna realita umožnia v odbornom vzdelávaní ešte väčšiemu počtu študentov získať zručnosti, ktoré zamestnávatelia potrebujú,“ hovorí.

S pomocou okuliarov na virtuálnu realitu môžu žiaci skúmať nielen rôzne komponenty, ku ktorým by sa pre ich nedostupnosť či cenu v škole bežne nedostali, ale vedia interaktívne vytvárať obvody podľa pripravených schém. Výsledok si môžu nielen pozrieť – zapojená schéma odráža reálne správanie, takže na nej možno namerať hodnoty rôznych veličín ako pri práci so skutočnými súčiastkami.

Európsky projekt

Technológie a digitálny obsah pre projekt pripravuje spoločnosť Atos IT Solutions and Services (Atos), ktorá je jedným z členov Konzorcia medzinárodného projektu NEWTON (Networked Labs for Training in Sciences and Technologies, EU Horizon 2020). „Medzinárodný projekt je zameraný práve na využitie najmodernejších technológií na zlepšenie kvality výučby prírodovedných, technických predmetov a matematiky. Dal nám možnosť vytvoriť prostredie, v ktorom cez virtuálnu realitu môžu deti v rámci sekundárneho vzdelávania pracovať na fyzike, chémii a matematike,“ hovorí Barbora. Kamrlová z Atosu, ktorá zastrešuje pedagogickú časť projektu na Slovensku.

Atos pripravil aj virtuálne laboratóriá, v ktorých sa pre študentov mení priestorová geometria rotačných telies z abstraktných rovníc a dvojrozmerných náčrtov na živú vedu. Priestorové geometrické objekty si môžu nielen obzerať zo všetkých strán, ale pri práci s parametrami rovníc priamo pred sebou v okuliaroch na virtuálnu realitu vidia, ako zmeny vplývajú na výsledný tvar. Tento modul sa zatiaľ testuje v Taliansku, no v budúcnosti sa môže uplatniť aj na školách na Slovensku či iných európskych krajinách.

Aj v priemysle

Atos v projekte zužitkováva aj svoje skúsenosti a expertízu z tvorby digitálneho vzdelávacieho obsahu pre priemyselné podniky. Táto platforma sa totiž ukazuje ako veľmi výhodné riešenie vzdelávania zamestnancov. Umožňuje lacnejším a bezpečnejším spôsobom zaškoľovať zamestnancov napríklad pre montáž či demontáž výrobkov alebo cvičiť na zariadeniach, ktoré sú trebárs pre nepretržitú prevádzku bežne nedostupné.

K téme

Za úspechom sa neskrýva len talent, ale skôr schopnosť nepoddať sa komplikáciám a vytrvať Zacvičte si s Hamšíkom, Chárom alebo Žampovcami. O2 Športová akadémia Mateja Tótha motivuje deti k pohybu aj počas pandémie

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.