Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
88929_012_recaro_demonstrator_cabin night 676x451.jpg
11. októbra 2018 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Sedadlá pre profesionálnych vodičov budú masírovať

BRATISLAVA 11. októbra 2018 – Kabíny úžitkových vozidiel sa v budúcnosti zmenia na luxusné pracoviská. Sedadlá budú masírovať vodičov tak, aby ich udržali bdelých. Po zastavení sa zmenia na mobilnú pracovňu či pohodlnú pohovku.

Sedadlový koncept, svetového lídra vo vývoji a výrobe automobilových sedadiel Adient, s pracovným názvom „Seating tomorrow“ umožňuje počas jazdy spustiť masážne programy a nastaviť ergonomické časti sedadla, napríklad pozdĺžne posúvať opierky na ruky. Okrem módu, ktorý je určený pre vedenie motorového vozidla je možné sedadlá prepnúť aj do relaxačného režimu, v ktorom sa sedadlo vodiča natočí smerom k pasažierovi o 45 stupňov, čím vznikne pohodlný pracovný priestor napríklad na prácu s laptopom alebo inými zariadeniami. Zadné operadlo spolujazdca je možné sklopiť dopredu tak, že vznikne vodorovná pracovná plocha. V odpočinkovom móde sa sedadlo vodiča otočí smerom k spolujazdcovi o ďalších 45 stupňov a sklopí dozadu. Zložené sedadlo pasažiera v takom prípade slúži ako podnožka a obe časti spolu vytvárajú komfortnú pohovku. Tú je možné ešte doplniť voliteľnými koženo-čalúnenými vankúšmi. Relaxačný a odpočinkový režim sa dajú využiť iba v prípade, že je vozidlo odstavené a motor je vypnutý.

Sedenie, ktoré je zdravé a bezpečné, je kľúčovým parametrom značky Recaro. Kabínový koncept obsahuje viaceré digitálne ovládacie prvky a nástroje na prispôsobenie sedadiel podľa individuálnych preferencií vodiča. Zvyšujú jeho celkový komfort, udržiavajú bdelosť, zabezpečujú ergonomické držanie tela a sledovanie vitálnych funkcií. Tieto programy je možné spustiť v móde pre jazdu. Obzvlášť dôležité sú v prípade diaľkovej prepravy a pri zoskupovaní vozidiel do konvojov (platooning). V režime pre jazdu sa jednotlivé časti sedadla, ktoré tvoria oporu pre chrbticu, dokážu nafukovať a stláčať a tým stimulujú svaly na tele vodiča. Tieto mikropohyby zabezpečujú ich lepšie prekrvovanie a vyživovanie a súčasne odľahčujú nápor na medzistavcové platničky. Vodič si môže vybrať medzi prednastavenými masážnymi cyklami – vlnovou alebo serpentínovou stimuláciou.

Sedadlový koncept dokáže monitorovať životné funkcie, merať tep a intenzitu pohybov. Tieto údaje bude možné využívať na vytváranie špecifických programov pre individuálneho vodiča. Sedadlový systém je možné ovládať s pomocou tabletu alebo prepojiť s ovládacími prvkami konkrétnej kabíny, napríklad s dotykovým panelom. Značka Recaro tiež vyvinula vlastný multifunkčný ovládací prvok, ktorý sa dá obsluhovať jednou rukou. Dá sa stláčať, otáčať a posúvať, vďaka čomu umožňuje upravovať nastavenie každej jednotlivej časti sedadla. Takéto riešenie je priestorovo-ekonomické a nadizajnované tak, aby sa dalo osadiť do kabín väčšiny automobilových značiek.

O Adiente

Adient je globálnym lídrom vo výrobe automobilových sedadiel. S 85 000 zamestnancami v 238 výrobných a montážnych závodoch v 34 štátoch sveta vyrábame a dodávame automobilové sedadlá pre všetky triedy vozidiel a pre všetkých veľkých výrobcov. Od kompletných sedadlových systémov až po individuálne komponenty, naše odborné znalosti pokrývajú každý krok výrobného procesu automobilových sedadiel. Naše vlastné integrované firemné kapacity nám umožňujú podieľať sa na výrobe produktov, ktoré sa každoročne montujú do viac ako 25 miliónov vozidiel.

Odporúčané články

Nový cestovný poriadok: Rýchlejšie medzi Bratislavou a Košicami, aj obnovenie vlakov do Šiah ŠKODA radí: Bezpečné pripútanie nie je veda: zdanlivá samozrejmosť môže zachrániť život!

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies