Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
8. októbra 2013 VyhláseniaOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

RTVS: Vyhlásila stop hlučnej reklame

BRATISLAVA 8. októbra (SITA) – Prekračovanie limitov hlasitosti pri vysielaní reklamy, resp. pri zmene vysielaného obsahu, je pre divákov neraz obťažujúce. A práve téme normalizácie zvukovej hlasitosti naprieč televíznym i rozhlasovým vysielaním, bola venovaná odborná konferencia na pôde RTVS za účasti zástupcov verejnoprávneho média, všetkých celoplošných slovenských vysielateľov, ako aj odbornej verejnosti.
RTVS ako člen Európskej vysielacej únie (EBU) bola iniciátorom zásadnej a vzácnej zhody na trhu medzi všetkými celoplošnými televíznymi vysielateľmi a Radou pre vysielanie a retransmisiu (Rada). Ako povedal Andrej Doležal, riaditeľ Sekcie technickej realizácie RTVS, má Rada aj v súčasnosti k dispozícii „technické zariadenie na vyhodnocovanie hlasitej reklamy, no podľa môjho názoru je spôsob merania neobjektívny, neposudzuje zvuk ako taký a technická implementácia je v praxi pre vysielateľov neaplikovateľná.“
Rada platnú legislatívu interpretuje tak, že definovala časový úsek pred reklamným blokom a rovnaký úsek po reklamnom bloku. Tieto úseky Rada meria a následne porovnáva s hlasitosťou reklamy. Čo sa však často stáva? „Môžeme to ilustrovať na konkrétnom príklade: televízia vysiela film s objektívne tichšou sekvenciou – môže to byť napríklad zámer režiséra – po ktorej nasleduje reklama a výsledkom je pokuta pre vysielateľa. A to napriek tomu, že samotná reklama má stále rovnakú úroveň hlasitosti počas celého vysielacieho dňa, týždňa, či roka. Keďže sa hlasitosť reklamy počas vysielania nemení, vysielatelia dostávali pokutu v podstate nie kvôli príliš hlasnej reklame, ale kvôli objektívne tichšiemu filmu, ktorý reklame predchádzal,“ objasnil Doležal.
Televízie nevysielajú reklamu hlasnejšie ako zvyšný obsah, charakter a dynamika samotnej reklamy je však často iná ako vysielaný obsah. „Práve preto je vhodná aplikácia európskej normy EBU R-128, ktorá nemeria len hlasitosť, ale objektívne rešpektuje aj charakter zvuku vysielaného obsahu,“ dodal Doležal.
Nová metodika normalizácie hlasitosti vysielania, stanovená podľa normy EBU R-128, má zmierniť a v ideálnom prípade úplne odstrániť nepríjemný efekt prechodu medzi vysielaným obsahom a reklamou, ako aj vyrovnať rozdiely pri prechode medzi živým a predtočeným obsahom.
Výsledkom spoločného snaženia slovenských televízií nemá byť len diskusia o samotnej norme EBU R-128, ale aj povinnosť každého vysielateľa na Slovensku implementovať technické zariadenia, ktoré budú normalizovať hlasitosť vyprodukovaného obsahu a reklamy ešte pred jej odvysielaním.
„Aj preto sme zorganizovali dnešnú konferenciu za účasti všetkých významných slovenských vysielateľov a audioodborníkov, ktorí názorne demonštrovali, ako môže nová metóda fungovať v praxi,“ ozrejmil Doležal.
Norma EBU R-128 je v súčasnosti platná prakticky v celej Európe, momentálne na Slovensku prebieha legislatívny proces, počas ktorého by mala byť novela zákona prerokovaná v Národnej rade SR. V prípade jej schválenia by nové štandardy normalizácie hlasitosti televízneho vysielania mali byť účinné od 1. januára 2014.

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

es

Odporúčané články

Do poradní na Trhu kože prišlo konzultovať svoje problémy s lekármi 469 ľudí. Zistené boli aj dva prípady rakoviny kože! Najlepšie komunikujúcou spoločnosťou na Slovensku je stále Lidl

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies