Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
94484_new project 1 2 676x444.jpg
14. decembra 2020 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Potraviny bez viny patria na tanier a nie do koša

14.12.2020 – Boj proti plytvaniu potravinami je morálnou aj ekonomickou výzvou, do ktorej sa môže zapojiť každý.

V Lidli sa plytvanie potravinami nenosí. Diskont najnovšie spustil komunikáciu „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“ Lidl takto označuje potraviny, ktoré sa blížia ku koncu dátumu minimálnej trvanlivosti, a predáva ich s výraznými zľavami. Zákazníci ich nájdu v chladiacich regáloch, v špeciálne označených boxoch.

„Medzi pojmy, ktoré charakterizujú Lidl jednoznačne patria aj zodpovednosť a efektivita. Veríme, že takto uvažujú aj naši zákazníci a preto sme sa rozhodli pre novú a ešte výraznejšiu komunikáciu potravín, ktoré sú úplne bez viny, len sa im skracuje dátum minimálnej trvanlivosti. Ak ich zákazník zachráni, získa hneď trikrát: zabráni plytvaniu, ušetrí a dostane garantovanú Lidl kvalitu,“ povedal Pavol Černek, vedúci úseku organizácie predaja v Lidl Slovenská republika, v.o.s.

Najviac potravinového odpadu vzniká v domácnostiach a preto je neplytvanie zodpovednosťou a výzvou nás všetkých. Lidl sa proti plytvaniu potravinami snaží bojovať na viacerých frontoch. Optimálne nastavená šírka sortimentu prináša okrem úspory času pre zákazníkov aj výhodu v podobe čerstvosti a neplytvania potravinami. Diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke a tie teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch. „Tovar si objednáva každá predajňa podľa svojej dennej potreby – nie menej a nie viac. Tento proces sme nedávno zmenili a zaviedli väčšiu automatizáciu tak, aby objednávky boli čo najpresnejšie. S ohľadom na predpokladané množstvá predaných potravín nastavujeme aj našu logistiku. Podľa presných pravidiel a efektívne zlacňujeme tovar tak, aby sme zákazníkom ponúkali stále čerstvé výrobky a zároveň dokázali za výhodné ceny predať aj potraviny s končiacim dátumom spotreby,“ vysvetlil P. Černek.

Lidl zároveň spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a ďalšími charitatívnymi organizáciami. Podľa situácie im venuje potraviny, ktoré s ohľadom na legislatívu nie je možné predávať, kvalitatívne sú však stále vyhovujúce. Potraviny, ktoré už nie sú vhodné na ľudskú spotrebu putujú do bioplynových staníc, kde je z nich vyrábaná energia. Lidl navyše na jeseň spustil dlhodobý projekt „Podeľ sa a pomôž“, potravinovú zbierku aká tu ešte nebola. V rámci nej podporuje takmer 100 lokálnych organizácií pomáhajúcich tým, ktorí to najviac potrebujú. Za prvé dva mesiace sa podarilo naplniť trvanlivými potravinami 1000 nákupných vozíkov, čo predstavuje podporu v hodnote 150 000 €.

Informačný servis

K téme

Na podvýživu umiera až 20 % pacientov s onkologickým ochorením Dobrá správa pre Slovensko: Ceny stoviek potravín výrazne klesli

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.