Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
90236_titulka 1 676x450.jpg
22. marca 2019 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

NEWMATEC 2019: špičkoví európski odborníci o nových trendoch v automobilovom priemysle

BRATISLAVA 22. marca 2019 – Automobilový priemysel čakajú v krátkej budúcnosti významné zmeny. Medzi ne patrí aj potreba znižovania emisií a stým súvisiaci rast významu alternatívnych pohonov, podpora elektromobilov na batérie či elektromobilov na vodíkový pohon. Budúcnosť ovplyvní aj prechod na iné formy a požiadavky súčasnej mladej generácie na mobilitu. Ako dlhodobo zdôrazňuje Zväz automobilového priemyslu SR, na budúcnosť je potrebné sa pripraviť už dnes. Je nevyhnutné o nových trendoch diskutovať s odborníkmi, ale aj vymieňať si skúsenosti  a koordinovať spoluprácu v rámci krajín V4, kde je východisková pozícia na približne rovnakej úrovni ako na Slovensku. Aj preto 5. ročník prestížnej medzinárodnej automotive konferencie NEWMATEC 2019 spojí odbornú diskusiu s názormi zástupcov hospodárskych rezortov krajín zoskupenia V4.

Piaty ročník medzinárodnej odbornej konferencie NEWMATEC, ktorý sa bude konať  v Šamoríne v dňoch 26. – 27. marca, je organizovaný pod záštitou Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Po úvodnom príhovore ministra hospodárstva Petra Žigu bude konferencia pokračovať oficiálnou panelovou diskusiou štátnych tajomníkov ministerstiev zodpovedných za hospodársku politiku a priemysel krajín V4. Účasť vládnych predstaviteľov doplní viac ako 300 hostí stredného a vyššieho manažmentu a odborníkov z oblasti automobilového priemyslu na medzinárodnej úrovni.

Na konferencii vystúpia špičkoví medzinárodní prednášajúci s témami, ktoré sa týkajú revolučných zmien v technológiách ale aj globálnych vplyvov zmlúv o voľnom obchode, ochranárskych politík a obchodných vojen a v neposlednom rade aj Brexitu na globálne priemyselné odvetvie, akým je automobilový priemysel.

Rečníci a diskutujúci sa budú snažiť zodpovedať na otázky, ako sa pripravuje priemysel a na druhej strane ako sa krajiny dokážu vysporiadať s globálnymi výzvami, ktoré  prinesú pripravované zmeny.  Je podnikateľské prostredie na to pripravené? Reaguje správnym spôsobom školstvo? Sme pripravení na rekvalifikácie? Do akej miery je ohrozená konkurencieschopnosť jednotlivých krajín.

Dovolím si povedať, že tento rok bude mať konferencia NEWMATEC mimoriadne vysokú úroveň,“ hovorí Alexander Matušek, prezident Zväzu automobilového priemyslu SR. „Pozvanie prijali celosvetovo uznávaní odborníci na nové trendy v automobilovom priemysle. Som však veľmi rád, že môžeme otvorene hovoriť o problémoch a ich riešeniach aj s vysokými predstaviteľmi krajín V4. Naše ambície v ďalšom napredovaní automobilového priemyslu sú vysoké, horšie sú už na tom naše kondície. Preto verím, že aj medzinárodný pohľad a skúsenosti nás môžu posunúť výrazne dopredu.“

Zaujímavosťou tohto ročníka konferencie NEWMATEC budú unikátne automobily na vodíkový pohon, ktorých je v Európe v prevádzke len približne 1000 kusov. Tieto automobily sú však podľa  viacerých odborníkov trendom s veľkou perspektívou. Nedávna štúdia konzorcia FCH JU pôsobiaceho v Brusseli  dokonca uvádza, že v tomto sektore vzniknú stovky tisíc nových pracovných miest. Automobily bude možné vyskúšať či otestovať priamo počas konferencie. K tejto téme je zároveň pripravená panelová diskusia na tému –  do akej miery sú vodíkové autá pre Slovensko vhodnejšou alternatívou ako elektromobily a aké benefity by práve táto alternatíva priniesla našej ekonomike.

K téme

Slovensko a jeho pripravenosť na globálne trendy v automobilovom priemysle SOVA Digital:Diskusia o Industry 4.0 nemôže kĺzať po povrchu

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies