Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
30. januára 2015 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

IBM uvedie cloudovú technológiu na ochranu osobných údajov

BRATISLAVA 30. januára – Vedci zo spoločnosti IBM (NYSE: IBM) oznámili, že plánujú uviesť na trh cloudovú technológiu, ktorá pomôže spotrebiteľom lepšie chrániť ich osobné údaje v online prostredí. Nová technológia zabráni zdieľaniu osobných údajov, ako sú napríklad datum narodenia, adresa bydliska, či číslo kreditnej karty.

Technológia nazvaná Identity Mixer používa šifrovací algoritmus, pre šifrovanie identity užívateľa a ďalších certifikovaných atribútov, ako sú vek, národnosť, trvalé bydlisko, či číslo kreditnej karty takým spôsobom, aby mohol užívateľ prezradiť vybraným tretím stranám len časť z týchto údajov. Identity Mixer možno využívať ako súčasť digitálnej peňaženky, ktorou môže byť napríklad elektronický občiansky preukaz vydaný štátom.

„Identity Mixer umožní užívateľom presne si zvoliť, ktoré dáta budú zdieľať a s kým,” hovorí Christina Peter, IBM Chieb Privacy Officer. Poskytovatelia online služieb môžu vďaka využívaniu cloudovej technológie Identity Mixer, znížiť mieru rizika užívateľov v online prostredí.

Podľa údajov prieskumnej spoločnosti com Score, priemerný užívateľ strávi na internete okolo 25 hodín mesačne. Pomocou internetu využíva desiatky rôznych služieb, vrátane internet bankingu, online nakupovania, či rôznych sociálnych sietí. Pri využívaní takmer každej online služby sa musí najskôr zaregistrovať a vytvoriť svoj osobný profil s menom, a heslom. A hoci môžu tieto služby poskytovať v mnohých prípadoch dostatočné zabezpečenie, neriešia zvyčajne ochranu súkromia užívateľov, a vyžadujú od nich viac osobných údajov, ako je nevyhnutne potrebné.

VIDEO: IBM Research Announces Breakthrough in Protecting Personal Data using the Cloud
https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422503916&v=gKK1PxGu6Fo&x-yt-cl=85027636#t=21

Ako príklad uveďme online videopožičovňu, ktorá ponúka filmy s vekovým obmedzením. Alica, ktorá si chce pozrieť film určený osobám starším ako 12 rokov, musí najskôr preukázať, že už dovŕšila daný vek, a musí vyplniť údaje o svojom trvalom bydlisku. Musí teda zadať zvyčajne presný dátum svojho narodenia a vyplniť presnú adresu svojho trvalého bydliska. S pomocou technológie Identity Mixer zostanú Alicine osobné údaje v bezpečí, keďže online videopožičovni iba potvrdí, že už dovŕšila požadovaný vek a potvrdí, že žije v regióne, pre ktorý platia autorské práva na vysielanie daného filmu.

Identity Mixer je v súčasnosti prístupný pre vývojárov v podobe cloudovej platformy ako služba (PaaS) v rámci produktu IBM Bluemix.

Viac informácií o technológii Identity Mixer nájdete na:
http://www.zurich.ibm.com/idemix

Video s predstavením technológie Identity Mixer si môžete pozrieť na:
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/youtu.be/gKK1PxGu6Fo

Fotografie k téme nájdete na:
https://www.flickr.com/photos/ibm_research_zurich/sets/72157649065699150/

O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Koronakríza zmenila ponuku benefitov, ktoré firmy ponúkajú svojim zamestnancom Spoločnosť ESET si vybrala Salesforce a IBM Services na modernizáciu svojho CRM

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.