Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
87113_ikea bratislava_areal 676x338.jpg
26. februára 2018 Ekonomika od PRservis.skSITA Diskusia()

Hospodárske výsledky IKEA Bratislava rástli aj v minulom roku

BRATISLAVA 26. februára 2018

Vo finančnom roku 2017 (FY17)* dosiahla IKEA Bratislava celkový obrat vo výške 102,8 miliónov eur.
Obrat IKEA Bratislava vzrástol oproti predchádzajúcemu finančnému roku (FY16)* o 5,3 %.
Obchodný dom IKEA v Bratislave navštívili vo FY17 takmer 3 milióny ľudí, internetová stránka www.IKEA.sk zaznamenala za toto obdobie viac ako 14 miliónov návštev.
V uplynulom roku mal obchodný dom IKEA Bratislava viac než 1,5 milióna zákazníkov, ktorí v priemere minuli za nákup 62 eur.
Dôležitým krokom v oblasti e-commerce bolo spustenie služby Nákup on-line.

V minulom roku oslávila spoločnosť IKEA Bratislava, s.r.o. 25 rokov pôsobenia na Slovensku. FY17 ukončila s obratom viac ako 102,8 miliónov eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje nárast o 5,3 %. Obchodný dom navštívili takmer 3 milióny ľudí a z nich si viac než 1,5 milióna aj nakúpilo nábytok alebo doplnky. Zvýšil sa počet členov IKEA FAMILY, ktorých je v súčasnosti viac ako 356 tisíc. Ku koncu FY17 mal obchodný dom IKEA Bratislava 419 zamestnancov.

Marek Feltl, regionálny manažér IKEA pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko o výsledkoch hovorí: „Základ nášho podnikania ostáva ten istý – cieľom je vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí. Záujem o bytové zariadenie je stále na vzostupe, preto sa snažíme ponúkať kvalitný a atraktívny sortiment za prijateľné ceny a nezľavovať z našich cieľov, pokiaľ ide o udržateľné riešenia. Pre našich zákazníkov zohráva čas a kvalita dôležitú úlohu a digitalizácia nám dáva možnosti, ako zlepšiť ich skúsenosť s nákupom a poskytnúť im ešte viac inšpirácie. V roku 2018 sa chceme zamerať najmä na skvalitňovanie nákupnej skúsenosti našich zákazníkov v rámci všetkých kanálov, prostredníctvom ktorých ponúkame náš tovar a služby.“

Rok viackanálového predaja

Cieľom IKEA je neustále zlepšovať kvalitu služieb a zvýšiť dostupnosť svojich výrobkov a riešení pre čo najviac zákazníkov na celom Slovensku. Vo februári 2017 predstavila IKEA Bratislava novú službu s názvom Nákup on-line s možnosťami „Klikni a vyzdvihni“ a „Klikni a dovezieme“. Službu Nákup on-line využilo viac ako 4 100 zákazníkov, priemerná hodnota nákupu bola 490 eur. Zákazníci najviac nakupovali výrobky do spálne, postele a matrace.

Všetko sa začína jedlom

Minuloročné zameranie na oblasť zariadenia kuchýň, varenie, stolovanie a ponuku jedla bolo mimoriadne úspešné a u zákazníkov sa stretlo s pozitívnym ohlasom. Predaj kuchýň predstavoval až 15,5 % z celkového obratu. Odrazilo sa to aj na výsledkoch predaja –zákazníci si v obchodnom dome IKEA kúpili denne v priemere 17 nových kuchýň.

Oddelenie IKEA FOOD (Reštaurácia IKEA, Bistro, Kaviareň, Obchodík so švédskymi špecialitami) v uplynulom roku privítalo viac než 1,4 milióna zákazníkov. Jednotkou v ponuke sa stal syr hermelín, z ktorého sa predalo 607 000 porcií. Ďalšie v poradí obľúbenosti medzi zákazníkmi reštaurácie boli švédske mäsové guľôčky, losos s pilafom a bravčový rezeň. V bistre bol najobľúbenejší hotdog, ktorého sa predalo viac ako 490 000 kusov.

IKEA Bratislava má v sortimente takmer 9 500 výrobkov, ktoré každoročne obmieňa; v minulom roku predstavila viac ako 2 500 nových výrobkov a priniesla špeciálne limitované kolekcie a spolupráce s celosvetovo uznávanými dizajnérmi.

Najobľúbenejšie výrobky IKEA:

Najpredávanejším výrobkom je taška FRAKTA, ktorej sa predalo viac ako 142 000 kusov.
Medzi ďalšie často kupované výrobky patria pohár POKAL (115 000 predaných kusov), čistiaci valček na textil BÄSTIS (predalo sa takmer 98 tisíc kusov), čajové sviečky GLIMMA (90 000 predaných kusov).
Obľúbenými medzi zákazníkmi sú aj jedálenská stolička INGOLF (predalo sa viac ako 4 000 kusov), policový diel KALLAX (3 500 ks), penový matrac MALFORS (2 600 ks), komoda so 4 zásuvkami MALM (2 000 ks), posteľ/pohovka BRIMNES (1 500 ks), otočná stolička MARKUS (1 400 ks).
Každý deň si zákazníci kúpili 32 pohoviek.
Predali sme 153 000 ks LED žiaroviek, vďaka čomu sú teraz domácnosti našich zákazníkov jasnejšie a udržateľnejšie.

Svoju vedúcu pozíciu na trhu potvrdila IKEA Bratislava aj v minulom roku, keď získala opäť ocenenie Mastercard obchodník roka v kategórii Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami. O tom, že sa venuje svojim pracovníkom, svedčí aj ocenenie Via Bona Slovakia 2016 v kategórii Skvelý zamestnávateľ a 2. miesto v súťaži RecruitRank.

*Finančný rok IKEA: 1. september – 31. august

K téme

McDonald’s zvíťazil v prestížnej ankete Najzamestnávateľ 2023. Potvrdil svoje líderstvo v segmente Piešťany sa stanú prvým „Mestom bez dymu“ na Slovensku

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.