Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
97201_mmphoto_4k 15 676x451.jpg
19. novembra 2021 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

GEFCO vypravilo prvý uhlíkovo neutrálny ucelený vlak po Hodvábnej ceste

19.11.2021 – Logistická spoločnosť GEFCO vypravila 15. novembra 2021 z Dunajskej Stredy prvý uhlíkovo neutrálny ucelený vlak so 41 kontajnermi. Vydal sa na trojtýždennú cestu po novej Hodvábnej ceste. Cieľovou destináciou je čínsky Si-an. Ide o prvý klimaticky neutrálny železniční tok, ktorý Skupina GEFCO zabezpečila pre klienta prajúceho si nízko uhlíkové ekologické riešenie prepravy spotrebného tovaru. GEFCO vykompenzuje 250 ton CO2 generovaného železničnou dopravou v režime door-to-door investíciou do projektov certifikovaných podľa Gold Standards. Vypravený vlak je vybavený prvkami IoT (Internet of Things), ktoré umožňujú monitoring po celý čas prepravy, kontrolu teploty v priebehu transportu a zabezpečujú stabilitu podmienok pre tovar počas prepravy.

Alice Defranoux, manažérka železničnej prepravy Skupiny GEFCO uviedla: Sme radi, že môžeme byť spolu s naším dlhoročným zákazníkom pri tomto míľniku v podobe vypravenia prvého uhlíkovo neutrálneho vlaku. Dopyt po udržateľných riešeniach šetrných ku klíme, najmä pri preprave tovaru na dlhé vzdialenosti, rastie. Aby sme konali v súlade s ekologickými ambíciami Skupiny GEFCO i našich zákazníkov, vypočítame dopad prepravy, optimalizujeme ho s cieľom obmedziť emisie na najnižšiu úroveň a zbytok CO2 budeme kompenzovať. Očakáva sa, že dopravný trh do roku 2030 narastie o 30 %, a preto je veľmi dôležité znížiť uhlíkovú stopu dopravných riešení a železnica je jedna z alternatív, kde môže byť  na konci i uhlíková  neutralita.

Ladislav Balogh, riaditeľ divízie Air&Sea spoločnosti GEFCO pre Slovensko a Maďarsko, k tomu doplnil: „Železničná preprava patrí k tým najekologickejším a sme radi, že môžeme zabezpečiť logistický tok pre slovenský prémiový produkt. Minimalizácia uhlíkovej stopy a dopad na ekológiu sú v súčasnosti, pri optimalizácii nákladov, kľúčové aspekty, na ktoré kladie dôraz väčšina firiem. Navyše, teraz máme príležitosť kompenzovať uhlíkovú stopu investíciou do veľmi užitočného projektu, vďaka ktorému sa voda stane dostupnejšia pre obyvateľov suchej africkej Rwandy. Tým naše úsilie posúvame zase o krok ďalej. Za našu snahu o udržateľnú logistiku sme aj získali ocenenie EcoVadis a z hľadiska spoločnej zodpovednosti patríme medzi top 5 percent firiem sveta.“

Trojtýždenná cesta uhlíkovo neutrálneho vlaku povedie po Hodvábnej ceste zo slovenskej Dunajskej Stredy do železničného terminálu Brest-Malaczewice na poľsko-bieloruských hraniciach, kde bude tovar preložený na vagóny s rozchodom 1 520 mm. Potom sa ucelený vlak vydá naprieč Bieloruskom, cez Rusko do kazachstanského Alashankou-Dostyk a ďalej do provincie Sin-ťiang, ktorá je vstupnou bránou do Číny. Tovar tu bude preložený na čínske vagóny a doručený do cieľovej destinácie, mesta Si-an.

Informačný servis

K téme

Slovenské Zlatíčko mieri vlakom do Číny Hlavný dôvod používania plastových obalov – ekológia

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.