Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
19. februára 2014 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

Firmy miesto znižovania nákladov investujú do technológií

BRATISLAVA 19. februára – Lídri na trhu už nepovažujú za svoj primárny cieľ rast produktivity a zníženie nákladov v oblasti IT. Vysoko výkonné spoločnosti, tzv. high performers, investujú do digitálnych technológií a orientujú sa predovšetkým na svojich zákazníkov.

Vyplýva to z výsledkov výročnej štúdie spoločnosti Accenture s názvom High Performers in IT. Tohtoročné výsledky poukazujú na čoraz významnejšie rozdiely medzi nastupujúcou skupinou tzv. výkonných spoločností a ostatnými firmami na trhu. Podľa štúdie Accenture je zdrojom ich úspechu maximálne využívanie a profitovanie z digitálnych technológií a predovšetkým orientácia na svojich zákazníkov.

Ako sa na IT pozerajú úspešné spoločnosti?
Accenture definuje vysoko výkonné spoločnosti ako tie, ktoré vnímajú informačné technológie ako svoju strategickú výhodu a motor svojich aktivít. Svoje obchodné ciele plnia prostredníctvom investičných stratégií, v rámci ktorých využívajú sociálne médiá, mobilné technológie a cloud. Prieskum poukázal na 10 kľúčových vlastností týchto úspešných a stále napredujúcich spoločností:

1. Orientácia na zákazníkov. Ich IT stratégia je v súlade so zákaznícky orientovanými obchodnými cieľmi a zahŕňa poskytovanie správnych informácií správnej osobe a v správnom čase, neustále vyhľadávanie lepších spôsobov ako komunikovať so zákazníkmi a prinášanie nových služieb a produktov.

2. Práca v digitálnom svete. Maximálne využívajú sociálne siete, mobilné technológie a cloud.

3. IT a biznis stratégia ako jeden celok. Neoddeľujú ich, naopak, vnímajú ich ako jednu.

4. IT manažéri týchto spoločnosti vo svojich plánoch a stratégiách až 5-krát častejšie zohľadňujú komplexné podnikateľské prostredie vrátane politickej, sociálnej a ekonomickej situácie a nezameriavajú sa výhradne len na oblasť IT.

5. Aj keď je koncept BYOD (Bring Your Own Device) spájaný s ohrozením bezpečnosti, väčšina týchto spoločností dovoľuje svojim zamestnancom používať svoje vlastné zariadenia v práci.

6. Profitujú z možností, ktoré v súčasnosti poskytuje hybridný prístup s využitím súkromného a verejného cloudu. Migrujú svoje dáta do cloudu, pričom 15% z nich už dnes centrálne spravuje plne virtualizovanú hybridnú infraštruktúru. Navyše 33% z nich zaznamenala vďaka investíciám do cloudu priame zníženie nákladov.

7. Rýchla adaptácia na zmeny. Až 6-krát častejšie prijímajú nové metódy oproti „obyčajným“ organizáciám. Takmer 70% z nich sa orientuje na mobilné transakcie a poskytuje v tejto oblasti svojim zákazníkom široké možnosti, počnúc platby za kávu až po prevody medzi bankovými účtami.

8. Už niekoľko rokov investujú do manažmentu dát a zabezpečenia kvality dát, vďaka čomu zaznamenali dosiahnutie či dokonca prekročenie predpokladanej obchodnej hodnoty v takých kľúčových oblastiach ako správa dát, správa obsahu a prediktívna analytika.

9. Až 85% týchto spoločností považuje zručnosti v oblasti nových technológií za kľúčové pre úspech v budúcnosti. Na druhom mieste sa pre túto skupinu umiestnili obchodné znalosti a zručnosti v oblasti medziľudských vzťahov.

10. Až 75% týchto spoločností považuje otázku bezpečnosti a znižovania rizika za svoju prioritu. Aj keď väčšina respondentov považuje výšku investícií do bezpečnosti za dostatočnú, až 44% z nich pripúšťa, že podcenili počítačovú bezpečnosť.

Vysoko výkonné spoločnosti alokujú o 7% viac zo svojho IT rozpočtu na nové projekty. Ich IT manažéri stále viac a viac kooperujú s manažérmi ostatných divízií. Nečakajú na nové technológie alebo na vylepšenie aktuálnych. Už dnes rozmýšľajú digitálne a podľa štúdie Accenture ich práve táto vlastnosť odlišuje od ostatných organizácií.

Slovenské firmy majú príležitosť
„Na základe našich dlhoročných skúseností z poskytovania poradenských, technologických a outsourcingových služieb pre najvýznamnejšie spoločnosti pôsobiace na slovenskom trhu sa domnievame, že tunajšie firmy majú šancu posunúť sa veľkým skokom vpred. Osvojenie si vyššieuvedených 10-tich charakteristík vysokovýkonných spoločností sa u nás ešte naplno neusadilo, a preto predstavuje pre ambiciózne firmy mimoriadnu príležitosť ako zlepšiť svoju konkurenčnú pozíciu,“ povedal Tomáš Volek, regionálny riaditeľ divízie technologických služieb spoločnosti Accenture pre strednú a východnú Európu.

Metodológia
Do prieskumu bolo zapojených viac ako 1700 najvyšších IT manažérov z 202 najväčších súkromných a verejných organizácií zo 45 krajín sveta – Severná Amerika (19%), Latinská Amerika (15%), Európa (45%) a Ázia a Tichomorie (20%). Tieto spoločnosti zastupujú širokú škálu priemyselných odvetví a spoločne vytvárajú ročný príjem vo výške 2,4 triliónu

Znenie celej štúdie a detailné informácie nájdete tu.
http://www.accenture.com/microsites/high-performance-it/pages/home.aspx?c=tech_hpit2013_10000007&n=otc_1013

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Obchodníkom roka s drogériou a parfumériou je opäť dm drogerie markt Značka Ayvens vstúpila už aj na slovenský trh. Stáva sa najväčším hráčom na trhu udržateľnej mobility

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.