Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
87357_dsc3245 1024x576 676x380.jpg
20. marca 2018 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Eurovea vystavuje jedinečné dielo, ktoré však vidíte iba z jedného miesta

BRATISLAVA 20. marca 2018 – V bratislavskom nákupnom centre Eurovea prebehla v uplynulých dňoch inštalácia jedinečného diela slovenského umelca Ašota Haasa. Vystavené dielo je unikátne tým, že jeho odkaz objavíte iba pri pohľade z jediného miesta.

Ašot Haas vytvoril pre najnovšiu reklamnú kampaň J&T Banky interesantné umelecké dielo. Použil naň takmer 11 000 guľôčok zavesených na vyše 500 silónových vláknach, ktoré spolu vytvárajú impozantnú dvojmetrovú kocku. Guľôčky zblízka predstavujú veľmi zaujímavú štruktúru. Ale len z jedného bodu vzdialeného od kocky takmer 10 metrov vidno, že guľôčky vytvárajú obrazec, na ktorom je veľký nápis „2 %“. Práve dve percentá sú hlavným benefitom reklamnej kampane J&T Banky na Termínovaný vklad s úrokom 2% ročne. Princíp, keď výsledný obraz umeleckého diela vidno len z jedného miesta sa volá perceptuálne umenie.

Dielo bolo po jeho dokončení v ateliéri Ašota Haasa prevezené najprv do filmových ateliérov na Kolibe, kde sa natáčal reklamný televízny spot pre J&T Banku. Aktuálne ho môžete vidieť na slovenských televíznych staniciach. Následne bola kocka prevezená do nákupného centra Eurovea. Na prvom poschodí vedľa pošty je na podlahe vyznačený práve ten jeden bod, pri pohľade z ktorého sa vám na kocke objaví nápis „2 %“.

Výroba perceptuálnej kocky trvala asi mesiac. Samotnej výrobe však predchádzali hodiny matematických prepočtov a kontrol, čo je nevyhnutný proces pri tvorbe perceptuálneho umenia. 
Realizácia samotného objektu, kocky 2 %, si vyžiadala viac ako 3 500 hodín práce tímu 6 ľudí. Kocka má rozmery 2 x 2 x 2 m a váži cca 100 kg.

Perceptuálne diela sú na Slovensku veľmi ojedinelé. A tak využite možnosť pozrieť si jedno z nich naživo v nákupnom centre Eurovea. Dielo tu bude vystavené až do polovice apríla tohto roku.

Autor konceptu: MW Promotion, s.r.o.
Autor diela: Ašot Haas
Dielo vzniklo pre účely reklamnej kampane J&T Banky „Termínovaný vklad 2 %“.

Ašot Haas (*1981 v Moskve) študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave, 2000 – 2002 v Ateliéri priemyselného dizajnu (F. Chrenka), 2002 – 2003 v Ateliéri transport dizajnu (Š. Klein), 2004 – 2005 v Ateliéri sklárskeho dizajnu (J. Gavula), 2004 – 2007 na Katedre Socha, objekt, inštalácia (J. Meliš). Tvorba autora, kde doménou je sklenená plastika a objekt, obsahuje princípy geometrickej abstrakcie, konštruktivizmu a znaky op artu. Ďalšou stránkou jeho tvorby je dôraz na interakciu s divákom osobitne aj v jeho zvukových interaktívnych dielach. Žije a tvorí v Bratislave. Je držiteľom množstva domácich a i zahraničných ocenení. Mnohé jeho diela sa nachádzajú v súkromných zbierkach.

K téme

Český módny e-shop VUCH expanduje na slovenskom trhu. V Bratislave otvoril prvú kamennú predajňu Diverzita a inklúzia, ktorú vníma aj zákazník

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.