Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
87397_jakubak_1 676x451.jpg
23. marca 2018 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Dobrý trh predstaví susedstvo a komunitu Jakubovho námestia

BRATISLAVA 23. marca 2018 – V sobotu 21. apríla sa na Jakubovom námestí opäť uskutoční populárny Dobrý trh. Okrem stánkov s kvalitnými produktmi a jedlom sa na Jakubáku budú prezentovať aj susedské komunity, hovoriť sa bude tiež o rozvoji mesta.

Na jarnom Dobrom trhu na Jakubáku sa už tradične predstavia najlepší slovenskí producenti kvalitných potravín či originálneho dizajnu. Celkovo vyše 150 stánkov zaplní celé námestie, ktoré bude v tento deň uzavreté pre dopravu. Dobrý trh sa bude niesť v duchu oslavy jari, remesla a poctivých produktov. Všetok tovar bude pochádzať priamo od výrobcov.

Organizátori však chystajú aj prekvapenie. Cieľom Dobrého trhu na Jakubáku je predstaviť lokalitu Jakubovho námestia cez jeho obyvateľov a pozrieť sa viac na to, aké komunity tu žijú. “Dobrý trh je nie len jednorazovým podujatím, ktoré príde a odíde, s našimi susedmi robíme veľa komunitných aktivít. Ľudia v okolí sú pre nás dôležití, preto by sme na nich chceli upriamiť pozornosť,” hovorí dramaturgička Dobrého trhu Illah van Oijen.

Obyvatelia susedstva sú neodmysliteľnou súčasťou Dobrého trhu. Aktívne sa zapájajú do programu, otvárajú svoje prevádzky, dvory, zapájajú sa do projektu Mačka vo vreci, balíčkov s prekvapením, ktoré susedia návštevníkom venujú. “Pred každým trhom pripravujeme aj susedský piknik, kde s miestnou komunitou najbližší Dobrý trh plánujeme. Pozvánky na piknik roznášame priamo do schránok. Našim Facebookom je susedský odkazovač na námestí,” prezrádza komunitná manažérka Dobrého trhu Katarína Poliačiková.

Susedskú komunitu predstavia na Dobrom trhu prostredníctvom fotosteny s portrétmi susedov priamo na Jakubovom námestí. “So susedmi budeme tiež diskutovať o tom, čo pre nich znamená komunita a čo majú na Jakubáku najradšej. Oni aj všetci ostatní návštevníci to budú môcť priamo vyjadriť odkazom na stene,” dodáva Katarína Poliačiková. Spájanie miestnej komunity podporuje dlhodobý partner Dobrého trhu – Nadácia VÚB. “Vytváranie podmienok pre lepšie spolunažívanie komunít a aktívne rozvíjanie susedských vzťahov by malo mať svoje miesto v každom modernom meste, pretože to prospieva celej spoločnosti. Je skvelé, že Dobrý trh zbližuje komunity susedov v Bratislave a sme radi, že tomu môžeme napomáhať aj my,” hovorí Alexander Resch, predseda správnej rady Nadácie VÚB. Význam komunít v meste bude občianske združenie Punkt, ktoré stojí za Dobrým trhom, skúmať po celý rok.

Dobrý trh ponúkne bohatý program aj pre návštevníkov. V spolupráci s festivalom [fjúžn] sa na Jakubáku predstaví viacero zahraničných umelcov a komunít. Program bude aj v komunitnom centre Mareena a záhrade BISLA. Zaujímavé budú aj diskusie o rozvoji mesta WhatCity? s Milotou Sidorovou a jej hosťami. O bezodpadovom riešení festivalov porozpráva Michal Kaščák z festivalu Pohoda. Na svoje si prídu rodiny s deťmi, pre ktoré bude pripravená detská zóna, divadielka alebo čítanie z detskej knihy o veľrybe Gréte, ktorá vedie deti k zamysleniu sa nad odpadmi.

O životnom štýle zero-waste sa Dobrý trh snaží nielen hovoriť, ale ho aj dodržiavať. Pripravené budú opäť recyklačné stanice a kompostovateľný riad. Dobrý trh už v minulom roku zakázal používanie plastových riadov, pohárov a príborov, všetko sa poctivo triedi a kompostuje. “Vďaka tomu sme zredukovali množstvo nášho komunálneho odpadu na menej ako 10 percent”, dodáva Illah van Oijen.

Dobrý trh sa koná v sobotu 21. apríla na Jakubovom námestí od 10:00 do 17:00.

Organizátor Punkt, o.z. | Hlavný partner Bratislavský samosprávny kraj | Partner pre komunity Nadácia VÚB | Powered by ZSE | Partner pre technické zabezpečenie MT Agency | Partneri Zelený vzdelávací fond, Turizmus regiónu Bratislava, Hlavné mesto SR Bratislava, Slow Food Pressburg, Fitking, OLO, Bittner, JRK | Programoví partneri KC Mareena, [fjúžn], BISLA, | Hlavný mediálny partner Start it up | Mediálni partneri SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., Staromestské noviny, in.ba, Rádio_FM

Odporúčané články

Bezlepková diéta? Odmení sa vám tisíckrát! Čo všetko sa dá študovať na FEI? Verte, že budete prekvapení!

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Odporúčame

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...