Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
96006_gettyimages 916896134 676x451.jpg
29. júna 2021 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Digitalizácia poisťovne prospieva prírode aj klientom

29.6.2021 – Poisťovňa KOOPERATIVA dnes vďaka dlhodobej práci na digitalizácii svojich procesov uzatvára 85 % všetkých poistných zmlúv elektronicky. V trende moderných riešení, ktoré prispievajú k úspore materiálu a znižovaniu vlastnej uhlíkovej stopy, má v pláne ďalej pokračovať.

Počet zmlúv uzatvorených elektronickou formou v poisťovni KOOPERATIVA z roka na rok výrazne stúpa. „Pri porovnaní objemu uzatváraných papierových zmlúv pred piatimi rokmi a dnes možno vidieť enormný pokles. Podľa aktuálneho vývoja možno predpokladať, že v papierovej podobe nám v roku 2021 ostane už len približne desatina všetkých uzatvorených poistných zmlúv,“ vysvetľuje hovorkyňa poisťovne KOOPERATIVA Silvia Nosková Illášová. Keďže jedna zmluva obsahuje v priemere 15 listov A4, v prepočte to znamená až takmer 12 ton ušetreného papiera za rok. Poisťovňa tak dokáže prispieť k záchrane takmer 200 stromov ročne.

Zaujímavosťou je, že pri niektorých typoch poistení, napríklad v prípade poistenia majetku, je už spotreba papiera takmer nulová. Výhradne elektronicky bude už čoskoro uzatvárané aj životné poistenie s približne 3 % v papierovej podobe. Aj uzatváranie povinného zmluvného poistenia áut prešlo za posledných 5 rokov výraznou digitalizáciou, kedy z pôvodných 97 % v roku 2016, sa v súčasnosti papierovo uzatvára už iba približne 15 % zmlúv.

Záujem klientov o elektronické služby a korešpondenciu rastie

Digitalizácia prospieva nielen životnému prostrediu, ale oceňujú ju aj samotní klienti. Na náraste záujmu o elektronickú komunikáciu a digitálne služby za predchádzajúci rok 2020 a v tomto roku sa podpísala aj pandemická situácia. Poisťovňa KOOPERATIVA zaznamenala v tejto súvislosti zvýšený záujem o registráciu do klientskeho portálu eKooperativa. Aktuálne si touto formou na diaľku sleduje a spravuje svoje poistenie už viac ako 65-tisíc klientov a na elektronickú  komunikáciu s poisťovňou KOOPERATIVA prešlo už 115-tisíc klientov.

„Tešíme sa z toho, že klienti oceňujú našu snahu zlepšovať digitálne procesy a prijímajú so záujmom naše novinky. Či už ide o digitálnu pobočku eKooperativa, systém elektronickej komunikácie alebo ďalšie technologické zlepšováky, ako napr. v januári uvedenú službu Payme, ktorá do veľkej miery uľahčuje úhradu poistného cez Mobil Banking. Naše portfólio moderných služieb, samozrejme, naďalej rozvíjame,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne KOOPERATIVA Vladimír Bakeš.

Informačný servis

K téme

NFON AG posilňuje svoju pozíciu na európskom trhu cloudových kontaktných centier s riešením Daktela Únia skomplikovala obľúbený dovoz lacných tovarov z tretích krajín. Zjednodušil to až digitálny projekt roka

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.