Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
5. júna 2014 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

DATALAN IT FORUM 2014 opäť prinieslo inšpiratívne nápady

BRATISLAVA 5. júna – IT spoločnosť DATALAN spolu s partnermi predstavila viac než 260 hosťom z podnikateľského aj verejného života desiatky inšpiratívnych biznis nápadov využitia Big Data, cloudových služieb a mobilných trendov v podnikaní. To všetko v šiestich hodinách nabitých informáciami a praktickými príkladmi.

„Ešte pred pár rokmi sme si mysleli, že IT sektor už vymyslel v oblasti personálnych počítačov takmer všetko. Potom pribudli tablety, začal rásť význam mobility a analytiky obrovského množstva dát,“ zamyslel sa na úvod podujatia DATALAN IT FORUM 2014 predseda predstavenstva DATALANu Michal Klačan. A za pravdu mu dalo hneď aj publikum. Až pätina opýtaných predstaviteľov firiem sa podľa on-line prieskumu plánuje v tomto roku primárne venovať prepojeniu systémov a dát, ďalšia pätina lepšiemu využitiu dát v biznise. Takmer 40% biznis lídrov sa chce zamerať na mobilné platformy, rovnakú váhu v plánoch firmy má aj cloud a umiestnenie aplikácií do cloudu. Hostia zároveň potvrdili, že je pre nich stále dôležitá otázka IT bezpečnosti a riadenia prístupov, ktorú medzi svoje priority zaradilo 41% respondentov.

Práve top témy ako Big Data, cloud, interaktívne CRM v praxi a celkovo mobilita v biznise či bezpečnosť dát rezonovali aj zo strany zástupcov významných IT spoločností zúčastnených na fóre. Lídri a technologickí inovátori ako IBM, HP, Samsung, Microsoft, ESET, SAS, Veeam, Evolveum, či 2quadrant predstavili nielen využitie najnovších technologických vychytávok, ale vďaka nim mali hostia možnosť spoznať desiatky inšpiratívnych biznis nápadov a príkladov z praxe. Nechýbali ani tipy, ako IT využiť na získanie konkurenčnej výhody, zníženie nákladov a skvalitnenie ponuky. „Pre nás je vývoj a výskum veľmi podstatný a vyčleňujeme na to značnú časť prostriedkov, aj preto sa dívam na vývoj technológií do budúcnosti pozitívne,“ poznamenal Peter Tvrdoň, generálny riaditeľ SAMSUNG Slovensko. Na konferencii vyvolali práve hi-tech novinky spoločnosti SAMSUNG veľký záujem hostí, spolu s výnimočnou možnosťou vyskúšať si okuliare Google Glass.

Veľké dáta už nie sú sci-fi
Príkladom technológií, ktoré prinášajú výrazný posun v biznise, sú nástroje na analýzu Big Data. „Naši klienti už rozmýšľajú, ako analyzovať zákazníkov, ako predikovať pravdepodobnosť, že by mohli odísť ku konkurencii,“ uviedol v panelovej diskusii Martin Murgáč, CEO IBM Slovensko. Práve prieskum IBM ukázal, že až polovica biznis lídrov na Slovensku dáta ani nemá, hoci štyri pätiny pokladajú oblasť dátovej analýzy za kľúčovú.

„Big Data firme pomôžu hlavne vtedy, ak ich vie využiť v reálnom čase. Ideálne ešte pred tým, než sa niečo deje, či sa má stať,“ podotkol Stanislav Levársky z DATALANu. Využitie platformy Complex Event Processing, ktorá v reálnom čase vyhľadáva a vyhodnocuje korelácie medzi dátami a dokáže paralelne spracovávať až 100 tisíc udalostí za sekundu, ukázal na príklade malých vodných elektrární. K slovenskému unikátu patrí aj riešenie DATALANu pre chemický závod, ktoré sa potýkalo s problémom 30-násobného poklesu životnosti zariadenia po zvýšení výkonu o 30%. Práve správnou interpretáciou dát sa podarilo problém vyriešiť. Dnes pritom už vôbec nejde o nákladnú investíciu. „Ak by ste chceli spracovávať Big Data na vlastnom úložisku, potrebovali by ste miliónové investície. Cez cloud je to investícia za niekoľko desiatok tisíc eur,“ zdôraznil aj Martin Sůra, CEO HP Slovensko.

Zaostrené na zákazníka
Analytika dát má miesto nielen vo výrobe, ale i v obchode. „Dáta možno už dnes prepojiť s údajmi v CRM (Customer Relation Management) systéme a marketingovo ich využiť. Dôraz na content, teda obsah, sa mení na dôraz na context – teda súvislosť,“ poznamenal Richard Sládek z DATALANu. Prínos interaktívneho CRM v praxi firiem potvrdil aj riaditeľ poisťovne Kooperativa Branislav Adamovič, ktorý predstavil projekt nasadenia CRM nástroja na podporu predaja v prostredí poisťovne. Potenciál takýchto CRM nástrojov potvrdzujú zároveň aj prieskumy, podľa ktorých dnes dve tretiny zákazníkov súhlasia s poskytnutím údajov o sebe, ak za to dostanú protihodnotu – ponuku na mieru. „Firmy by ale mali nechať na zákazníka, aby si vybral cestu k ich produktu alebo službe, či pôjdu cez mobil, počítač, alebo osobne,“ zdôraznil Martin Morávek z DATALANu. Podľa neho spoločnosti môžu predísť chybám obťažovania či zdvojovania ponuky vďaka omnichannel prístupu – zjednotenej komunikácii firmy bez ohľadu na použitý kanál. Ukázal to na názornom príklade intuitívne a jednoducho pôsobiaceho úverového procesu, ktorý môže klient začať napr. cez tablet a dokončiť na pobočke, kde už bude všetko pripravené na podpis.

Bezpečnosť rastie
Bariérou využívania dát na strane firiem je často ich strach o bezpečnosť. Podľa Ondreja Krajča z ESETu sú útoky čoraz sofistikovanejšie, no základom všetkého je ľudské zlyhanie. Používanie jedného ľahko zneužiteľného hesla do viacerých zariadení, vrátane tých firemných, ohrozuje samotnú firmu. ESET aj preto prichádza s dvojfaktorovou autentifikáciou užívateľov pomocou mobilnej aplikácie.

Otázka bezpečnosti je dôležitá aj pre SAMSUNG. František Švihlík predstavil najbezpečnejšiu platformu pre Android – Knox. Ten dokáže oddeliť súkromné dáta od firemných a obom zabezpečiť vysokú ochranu. Strach o bezpečnosť však brzdí aj rozvoj cloudu, na čo firmy reagujú jednoznačne. „Bezpečnosť je pre všetkých prvoradá, aj pre IT firmy. Dnes sa už vďaka inteligentným technológiám nie je dôvod báť,“ uzavrel generálny riaditeľ DATALANu Marek Paščák.

Moderné technológie však nemajú miesto iba v biznise. Príkladom môže byť aj školstvo, či zdravotníctvo. „Už dnes dokážeme prostredníctvom DICOM prehliadača urýchliť prístup a prehľadnosť obrazových dát u novorodencov, odhaliť možné životu nebezpečné hrozby, a priniesť presné a dostupné informácie v reálnom čase aj na vzdialenosť niekoľkých desiatok kilometrov pre ošetrujúci personál alebo aj rodičov,“ potvrdil využitie mobilných zariadení na analýzu dát MUDr. Peter Krcho z Kliniky neonatológie Detskej fakultnej nemocnice v Košiciach.

Okrem neho a vyššie menovaných vystúpili na konferencii ďalšie takmer tri desiatky spíkrov. Ich prezentácie, fotogalériu, videoreportáž ako aj ďalšie zaujímavé fakty nájdete na www.datalan.sk/itforum

O spoločnosti DATALAN, a. s.
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom trhu od roku 1990 a v súčasnosti je popredným poskytovateľom informačných technológií na Slovensku a v okolitých krajinách. Dôkazom toho je ocenenie IT firma roka, 3. miesto v kategórii Firma roka TREND TOP 2010 a najvýznamnejšie partnerské ocenenia medzinárodných IT spoločností. Hlavnými oblasťami pôsobenia spoločnosti DATALAN sú infokomunikácie, softvér, outsourcing a cloud. Vďaka skúsenému tímu odborníkov, ktorí sú držiteľmi viac než 600 platných odborných certifikátov, spoločnosť úspešne zrealizovala mnohé rozsiahle projekty v oblasti správy dokumentov a informácií, riadenia procesov a spolupráce, optimalizácie IT infraštruktúry, outsourcingu IT a dodávok hardvéru. Prioritou spoločnosti DATALAN je zodpovedné podnikanie a kvalita poskytovaných riešení a služieb, čo potvrdzujú aj európske certifikáty manažérstva kvality ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007 a ISO/IEC 27001:2005.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

Odporúčané články

Uzávierka súťaže Podnikové médium roka 23. marca 2018 Mestá a obce dosahujú kvalitu úspešných komerčných spoločností

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies